Merkava 3 update 15-4

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Plakkers,

Op SMC de merkava 3 van Meng aangeschaft en daarbij de Blast update, Voyager balls and chaines(werkend) en de ET etching. Tevens komt er een huisje van reality in scale op te staan.

De foto's zijn niet geweldig daar ik even niet de moeite heb genomen voor een mooie opstelling, die komt wel als het geheel afgebouwd is.

Ben begonnen met het ondergrondje.

IMG_0201.jpg

Dit is de opstelling die het moet worden. de twee busjes rechtsonder wordt straks een muur.

IMG_0203.jpg

IMG_0206-1.jpg

IMG_0266-1.jpg

Vervolgens de wielen aan de tank gezet en op deze manier moet de tank komen te staan. Dat is tevens de reden waarom ik de voyager balls and chains heb gekocht.

IMG_0272.jpg

IMG_0273.jpg

De tracks gedaan

IMG_0274.jpg

IMG_0275.jpg

En de eerste laag zand erop gezet. Zoals gebruikelijk, grote gatenvuller.

IMG_0276.jpg

IMG_0277-1.jpg

IMG_0278-1.jpg

IMG_0280.jpg

Vervolgens een laag zand onder de tracks gezet en ben tevreden met het resultaat.

IMG_0283.jpg

IMG_0284.jpg

Weer wat zand bijgevoegd.

IMG_0286.jpg

IMG_0285.jpg

Nog een paar lagen zand erop en dan kunnen de gaten en kieren gevuld worden. Het krimpt een beetje. Tot de volgende update.

Groeten,

Richard

Re: Merkava 3

Ziet er leuk uit, Richard. In eerste instantie dacht ik: "Daar komt weer zo'n huisje-boompje-beestje diorama met een tank op de voorgrond en een voorgevel van een huis erachter", maar het hoogteverschil maakt er iets heel verfrissend van. Ben benieuwd naar het vervolg!

PS: dat flesje bier op de achtergrond, wil je daar een statement mee maken? Wil je ergens over praten? 😀

Frank Marcus zei:
PS: dat flesje bier op de achtergrond, wil je daar een statement mee maken?
Ik vind het wel toepasselijk, WAR-steiner 🤣
Mooi werk Richard. Dat grote gaten vulspul is erg fijn inderdaad.

Donderdag mee?

Groet, MartinD

Heren dank u 🙂

@ Frank: Nee, geen statement, die moest eigenlijk buiten beeld blijven...ja echt 🤣

@ Martin: Donderdag ben ik helaas niet van de partij, deze keer heb ik een cursus. Volgende maand ben ik er weer en dan neem ik hem mee.

Groeten,

Richard

......welk merk huishoudfolie gebruik je .........!?

🤣

Hij gaat lekker Richard, ga na komend weekend maar weer eens verder met de mijne........

Grtz,
Dan

Evenals de V3 heb ik ook veel aan de merkava kunnen doen. Op enkele puntjes na is deze ook af. Niet alle onderdelen zitten vast op hun plek vanwege het verven.

Groeten,

Richard

Ha die Richard,

Machtig om te zien 😱 😀 ! Lekker veel detail, daar kan je (Bas?) je/zich heerlijk op uitleven.

Heb geen redenen om te bitchen, wou alleen even het bovenstaande kwijt...

groeten, Richard.

Nice Richard!
Buiten het geweldige bouwen geef ik je met name complimenten voor de layout van het ondergrondje.
Zeer dynamisch en erg mooie compositie!!!
Hoe beviel de PE set van ET model? Ik heb er nog één liggen voor een Zjerman Tiger maar heb nog nooit met dit merk gewerkt.

Grt en succes met het vervolg!!!

@ Richard: Dank je 🙂

@ Boris: Dank je 🙂. De PE set beviel redelijk. Het detail wat er in zit is goed, maar sommige onderdelen net te dun. Tevens missen er een paar onderdelen. Bv, achterop de tank zitten twee luiken, hiervoor zitten er scharnieren bij. Twee types, plat en werkend. Dan ga ik natuurlijk voor de werkende, alleen jammer dat er dan genoeg onderdelen bij zitten voor twee werkende terwijl jever vier nodig hebt. En zo zijn er nog een paar puntjes.

Groeten,

Richard

Goed bezig,
in het echt is hij nog mooier 😉
Mooi werk op alle details, ik ben benieuwd wat bas er mee gaat doen.

Martin

He Richard,

Ziet er machtig mooi uit, op de foto bijna zo mooi als in het echt ... 😀 . Hoe heb je de ruwe structuur (anti-slip) op de bovenkant voor elkaar gekregen? En wil je er nog iets van figuren bij gaan zetten?

@ Frank: Dank je 🙂 De antislip surface is glaspareltjes. Fixer van AK erop smeren, glaspareltjes erop strooien, restant erafkloppen, laagje verf eroverheen om goed te fixeren en klaar. Figuren gaan er niet bij komen.

@ Bas: Als het mee zit over een weekje of twee/drie.

Groeten,

Richard

Terug
Bovenaan