Mercedes 2648 Tropco met Kögel oplegger

Weer eens begonnen met een paar Tropco 's, voor de afwisseling maar eens de Mercedes variant deze keer.

Beetje met de chassis aan het prutsen geweest, een moet er verlengd worden en de ander moest ingekort worden om hem volgens de maten op de tekening te krijgen :

Ruimte boven de voorruit waar normaal de zonneklep zit dicht gemaakt bij beide :

En iets aan het interieur gedaan :

Vandaag een begin gemaakt met de opbouw van de MB Tropco, eerst maar eens achter de cabine begonnen met de uitlaten en het luchtfilter en vast het rek gemaakt waar de lieropbouw en de extra brandstof tank op moet komen :

Alvast een beetje het idee van het totaal plaatje straks 🙂

En de andere 2 generaties er ook maar eens bijgezet :

Gisteravond weer iets aan de Tropco gedaan, andere uitlaten gemaakt, brandstofleiding en brandstoffilter geplaatst en een beetje met de toren aan het prutsen geweest maar die staat me nog lang niet aan en daar komt dus nog een andere voor in de plaats straks.

Carol,

erg leuk om te zien; weer eens wat afwisselends van de meeste projecten op het forum. Kan je iets meer vertellen over de schaal en de trucks die je als basis het gebruikt?

Alex

Alex van de Wetering zei:
Carol,

erg leuk om te zien; weer eens wat afwisselends van de meeste projecten op het forum. Kan je iets meer vertellen over de schaal en de trucks die je als basis het gebruikt?

Alex

Ja hoor dat kan ik wel, ik bouw alles in de schaal 1:50. Als basis voor deze twee wagens heb ik twee verschillende merken gebruikt.
De één is een MB Tropco die ooit uit is gebracht door VH Modelbouw maar niet echt correct was weergegeven . Zo was er geen lieropbouw aanwezig, had de Mercedes een verkeerde bumperpartij een zonneklep en een te korte wielbasis :

De tweede was een Lion Toys bakwagen, waar ik het chassis van ingekort heb :

De FTF is ook een model van VH Modelbouw en die is ook verre van correct en moet ik nog onder handen nemen :

En voor wat betreft de DAF Tropco daar kun je alles over vinden in dit topic http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=3&t=24426

ziet er goed uit !!!

alleen op die 1ste oto staat wel een hele foute trailer ....... broshuis kan echt niet .
ik weet dat het orgineel nlm is maar mot toch echt een nooteboom achter.

keep up the good work.

ollie

Terug
Bovenaan