Af! Meng A7V

Dit model is af!

EricReist

Lid van de TWENOT
Alweer een paar jaar geleden mee begonnen, en deze week afgerond, de mooie A7V kit van Meng. Mooi interieur ook wat een stuk interessanter is dan alleen de buitenzijde... dus die zijkant blijft er af. Nadeel is wel het ontbreken van een motorblok! Meng heeft een gelimiteerde versie uitgebracht met dubbele motor maar toen was ik al begonnen met het zelf maken van de motor (alleen de linker).
Een enorm verschil met de oude voorganger van Tauro... die heb ik ook en die komt dan maar in de modder te staan, en deze mooi op een plankje.

modA7V01a.jpg

modA7V01b.jpg

modA7V01c.jpg

modA7V01d.jpg

modA7V01e.jpg

modA7V01f.jpg

modA7V01g.jpg

Wat een bak... met al doe MGs rondom en een kanon...
Groeten,
Eric

Ik heb die van Tauro ook en heb er nooit aan durven beginnen. Eén keer ook echt geprobeerd en gelijk weer opgehouden 🙂 Deze ziet er veel beter en bouwbaarder uit. Dit is allemaal rechtstreeks uit de doos, afgezien van de motoren?

Hi Jakko ja geheel uit de doos (op de moror na), en een mooie balans tussen detail en aantal onderdelen. Niet zo complex als sommige Bronco kits!

Hi Jan Coen wellicht boven een diorama... ik heb een oude Tauro A7V en die wil ik in een dirama met loopgraaf zetten... en wellicht deze ervoor of erboven!

Uitdagend model. Mogelijk interessant voor aanvullende inspiratie. Ik heb begrepen dat alle 20 tanks eigen specifieke kenmerken bezat. Landships II

Gr Bas

Inderdaad, als je er heel erg goed in thuis bent kun je elke individuele A7V herkennen aan de details van z’n uiterlijk. Voor de meeste mensen (waaronder ik) houdt het echter al op bij twee hoofdpunten: 1) Kan ik de naam lezen? en 2) Bestaat het zijpantser uit één plaat of uit vijf? 🙂

Terug
Bovenaan