Voor een groot deel is het probleemoplossing: „Hoe maak ik dit nou het makkelijkst/best na?” Hier had ik bijvoorbeeld het probleem van het afwijkende achterkant van de romp, waarvoor ik eerst van plan was om de achterkant aan te passen. Maar toen ik door een boek over de M3 zat te kijken viel me op dat de M3A1 daar erg leek op de T6, dus dan lijkt de oplossing eenvoudig: plak twee rompen aan elkaar 🙂 De voorkant van de romp is ook zoiets, waarvoor we eerst moesten ontdekken dat die anders is dan bij de M4A1, en dan moest ik een oplossing bedenken om hem na te maken. Omdat er niet veel verschil in dikte is, leek me plamuur een goede manier, en dat bleek te kloppen — maar voor hetzelfde geld had ik dat er weer af kunnen schrapen om bijvoorbeeld met plastic plaat in de weer te gaan.
De beste manier, als je het mij vraagt, is om eerst goed na te denken over wat er moet gebeuren en hoe je dat zou kunnen doen. En dan gewoon beginnen met de methode die je het beste lijkt. Écht totaal verkloten kun je het niet — of je moet iets doen als je halve model laten smelten omdat koper toch niet aan plastic te solderen blijkt met een vlam, of zo 😉