ME 323 E-1 Gigant Vliegtuig 1:35 Zelfbouw Custom

Interesses
Figuren WO2 1:35 schaal, 3D Printing / WH Voertuigen. Bunkers/ accesoires / Custom projecten
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
  3. 1:76
Nu bezig met
WH Officer Set / WH Music Band 1:35
Het grootste transportvliegtuig van de WO2 in dienst bij de Luftwaffe. Een belangrijke spil in het transport van zwaar materieel over alle fronten tijdens WO2
Een enorm en imposant model, zeker in 1 op 35 schaal. Een mogelijk uniek project, want eeder heb ik ze nog niet zelfbouw voorbij zien komen. Enkel het prijzige model van HPH Models biedt een complete gedetailleerde kit aan. Zelfbouw met behulp van 3D print technieken. Afmetingen zijn groot, de spanwijdte bedraagt meer dan 1,5 meter. Robuust model met een goed gewicht vanwege massieve segmenten. Gespoten in diverse RAL kleuren.
Het model heeft een onderkomen gekregen bij een gelukkige koper voor in een massief diorama.
Dit jaar verwacht ik ook de Blohm en Voss BV 238 waterboot te gaan bouwen in 1 op 35 schaal, en bij interesse kan ik de mede-bouwer altijd helpen met massieve projecten gelet op ervaring.
Alvast bedankt voor uw aandacht!
Mvg Joran Riemersma
ME 323 Gigant 1.webpME 323 Gigant 2.webpME 323 Gigant 3.webpME 323 Gigant 4.webpME 323 Gigant 5.webp

Goedenavond, Ik ben heel benieuwd of een grote fabrikant als Dragon, Tamyia, Takom zich er ooit aan waagt om de ME 323 uit te brengen, de vraag naar een dergelijk model in 1 op 35 is denk ik te klein. In de schaal 1:48 en 1:72 van MPM models en Italeri wordt de ME 323 Gigant wel als kit uitgegeven. HPH models blijft met een 1:32 schaal de enige aanbieder in de schaal rond 1:35, een dergelijke pakket kost wel 1000 euro plus. Echt voor de hele specifieke liefhebber van Luftwaffe materiaal zullen er wel enkele verkocht worden.

Aha oké, heel interessant, dat had ik niet verwacht van Trumpeter. Nou is dat een merk met veel modellen en het kapitaal om zich aan zulke grote modellen te wagen. Ben heel benieuwd wat de gemiddelde kostprijs gaat worden.

Kuch...
Vleugels...
Geen rupsbanden....

Sorry, maar in mijn opinie is de Twenot en dus ook het Twenot forum niet het juiste platform voor deze vorm van modelbouw.
Prachtig gemaakt, maar niet de plek om dit te etaleren.
Voor een vereniging van tank hobbyïsten is dit in mijn ogen gewoon een stap te ver weg van naar iets wat mij nauwelijks interesseerd, net als de tsunami van radar modellen die hier meer en meer een plek lijken te krijgen. Het zal misschien aan mij liggen, maar de kracht van deze fijne club mensen is hun specifieke niche in deze hobby. Tracks, pantserstaal, dikke kanonnen en diorama's waar in dit tot zijn recht komt.

Laatst bewerkt:
Eens, kort geleden is het bericht uitgegaan dat alleen niet-tank modellen waar al aan gewerkt werd en een eigen draadje hadden nog op het forum gepresenteerd mochten worden.
De laatste tijd zie ik wederom steeds meer niet-tanks verschijnen.
Ik ben zeker geen purist maar afspraak is afspraak.

Laatst bewerkt:
Een Tsunami aan tanks kan ik gelukkig ook laten zien, daar gaan we binnenkort mee bezig!

Een vliegdinges mag natuurlijk weer wél als je ze gebruikt om voertyuigen te ondersteunen.
In het museum van het hoofdkantoor van Tamiya in 3-7 Ondawara, Suruga-Ku, Shizuoka 422-8610 in Japan, fotografeerde ik dit mega diorama van 1 x 1 meter.
Da kén dus weer wél hier.

IMG_0430.webp

IMG_0431.webp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan