Re: MB4500 mit Holzaufbau / Arado Ar.196
Met mijn huidige Foc-DAK-FlaK-project stuit ik tijdens het zoeken op deze oude MB4500-draad, waar ik op een of ander manier geen gevolg aan gegeven heb. De laatste reply was alweer van bijna 2 jaar terug, dus ga ik maar meteen een update plaatsen.
😀
@ Vincent
Dank je !
😀
@ Ditmar
Goed gezien. Dat staat op de ToDo-list.
Wat betreft de toegankelijkheid van de kist op de originele foto, zat ik ook te denken aan een eventuele uitbouw aan de binnenkant. Dat ze daar mogelijk een soort kast van hebben gebouwd ? Gezien mijn inrichting moet ik inderdaad nadenken over hoe te openen. Ik denk met een paar loodfolie scharnieren.
Update 3 : 28 sept '19
Ik ben een heel stuk verder gekomen, maar de MB4500 is nog steeds niet af !
😳
Ik zie dat ik op de foto's van plan was om het dak anders te maken; eentje die concaaf is en op de voor- en achterwand komt te leunen. Toch heb ik besloten om de ronde wanden recht te maken en daarmee ook het dak zelf anders vorm te geven door het een platte onderkant te geven.
De hoge kast passend uitgemeten tussen 2 tafels ...
... en daarna voorzien van 2 deurtjes met handgrepen.
Rechtsbovenin heb ik een soort van generator gebouwd die in verbinding staat met het klepje met aansluitingspunt, rechts van de deur buiten.
Daarnaast natuurlijk ook met de schoorsteen. In het midden op dak-level; de constructie met steunstang waarop het dak kan leunen ...
... in de showcase-Ausführung.
Op het dak, rondom de plankenverhoging, komt nog een stangconstructie, zoals ik heb gemaakt bij een Tamiya Horch van de Reichspost.
Voor het interieur heb ik
Factory Tools Set #1 van Diopark aangeschaft. Voor mijn project een geweldige set ! Als ze voorschot nemen op
nummer 2 door deze set expliciet
nummer 1 te noemen, dan mogen ze wat mij betreft eens haast gaan maken.
De whitewash KV-2 die op tafel staat, ben ik helaas niet tegengekomen in de kit
🙂
Zit alles bij die tool-set ; lamp, telefoon, mircofoon ...
De lamp"stang" ik heb moeten vervangen met gedraaide koperdraad, omdat de 0,2mm dikke stang brak bij het ontsprueën.
De hele constructie kan uit elkaar;
wanden zijn 1 onderdeel / vloer / alle losse inhoud van kastjes, tafels & tools.
De deur heb ik voorlopig nog vastzitten met Pritt-gom en denk ik na over een uitneembare en werkende deur.
Apropos Pritt ; ik was eens benieuwd wat een inschrijving kon opleveren ... Erg leuk, maar wel veel gedoe.
Gedurende de bouw heb ik de Anhänger geleend van een Italeri's Flak-43 en me gewaagd aan een opbouw ...
Bedoeling is dat dit voertuig op de kade staat, boven-naast een dobberende Arado Ar196.
Vanaf het voertuig lopen en hangen 1 of meer kabels naar het vliegtuig.
Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom !
😀
Groet