Maybe a Grille

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Ooit een keer begonnen aan een Sd.Kfz. 138 Grille:

Ik werd destijds getranspireerd door deze foto’s:
082DD6D2-7A5A-4E29-B4CB-A046407F6FC6.jpeg

35F009AA-AE88-4E7C-BC3A-79AEB0E117B1.jpeg
Met gebruik van deze referenties:

1679CC47-A47D-460C-95E6-A3D49FC11EFA.jpeg

1E6CC81D-B066-4AD2-8BFD-9CA23034DED5.jpeg
Kwam ik destijds een heel eind alleen kwam er een verhuizing tussen, dus alles in doosjes e.d. en daarna nog een keer opgepakt maar toen kwam er een verhuizing dus in de doosjes en toen kwam er een verhuizing. Een gedeelte in mijn ouderlijk huis gestald en een gedeelte in de stalling en een gedeelte naar het nieuwe hus en daar is waarschijnlijk wat misgegaan….

D9BA40C7-03A2-4E65-BD25-E927EEB63822.jpegC4A32633-78D0-4205-86C9-77D7FF06C062.jpeg

De onderdeeltjes en de doos zijn gevonden….. nu het, zich in vergevorderde staat bevindend, onderstel nog…. Hier thuis, ouderlijk huis op 125 km… opslag, per ongeluk weggegooid🧐 ik weet het even niet. Ga wel op zoektocht. Mocht ik hem niet vinden dan zie ik van deelname af en stort ik me weer op de Tempo driewieler en de Leo😉

Ik hoop dat je het onderstel vind, Frank......want geloof het of niet; ik heb dit ook altijd een snoepie gevonden en ken de foto's van dat opgeviste exemplaar ook nog uit de bladen. Voordat ik me zuiver toelegde op geallieerd spul, zat ik ook met oude Modelfan tekeningen en een Italeri 38T kit te hannessen om een grille te bouwen....verder dan dat ben ik destijds niet gekomen, want van die tekeningen klopte natuurlijk geen jota! Ik meen dat Jan van Veen hem destijds wel af heeft gemaakt; allemaal nog voordat Dragon op het toneel verscheen.

Waar is dat 1:1 exemplaar eigenlijk gebleven?

Hoewel ik zeer benieuwd ben naar de zwijnen, sluit ik me bij Alex aan, het is een snoepje.
Of moet ik parel zeggen, die niet voor de zwijnen geworpen zou moeten? 😜

Ooit een keer begonnen aan een Sd.Kfz. 138 Grille:

Ik werd destijds getranspireerd door deze foto’s:
Bekijk bijlage 15902

Bekijk bijlage 15903
Met gebruik van deze referenties:

Bekijk bijlage 15904

Bekijk bijlage 15905
Kwam ik destijds een heel eind alleen kwam er een verhuizing tussen, dus alles in doosjes e.d. en daarna nog een keer opgepakt maar toen kwam er een verhuizing dus in de doosjes en toen kwam er een verhuizing. Een gedeelte in mijn ouderlijk huis gestald en een gedeelte in de stalling en een gedeelte naar het nieuwe hus en daar is waarschijnlijk wat misgegaan….

Bekijk bijlage 15906Bekijk bijlage 15907

De onderdeeltjes en de doos zijn gevonden….. nu het, zich in vergevorderde staat bevindend, onderstel nog…. Hier thuis, ouderlijk huis op 125 km… opslag, per ongeluk weggegooid🧐 ik weet het even niet. Ga wel op zoektocht. Mocht ik hem niet vinden dan zie ik van deelname af en stort ik me weer op de Tempo driewieler en de Leo😉
Frank,

Wat mis je precies, ik heb nog wel het ea in de spares doos zitten. (Incl. gebruikte wielen...)

Herman

Leuke uitdaging wel om uit zo'n bak onderdelen een fraaie Grille te toveren, maar dan moet het wel compleet zijn ja 🤔

Anders helemaal geen Shelf Queens kandidaten ?

Frank,

Wat mis je precies, ik heb nog wel het ea in de spares doos zitten. (Incl. gebruikte wielen...)

Herman
Ik zal donderdag, ben een paar dagen in Duitsland, Munster, panzermuseum, op bezoek, daarna maak ik de optelsom. Waarschijnlijk reach ik wel uit. Thanks

Leuke uitdaging wel om uit zo'n bak onderdelen een fraaie Grille te toveren, maar dan moet het wel compleet zijn ja 🤔

Anders helemaal geen Shelf Queens kandidaten ?
Ik denk 395 stuks.... maar deze doet het meeste pijn😪

Zit in het tristar setje ook... ik had em bedoeld als basis voor een jagdpanzer 38t, maar komt nergens overeen, en de grille....die staat al 5 jaar af in de kast

Geen fantastische foto maar allez, hier het bewijs, de deur is overigens even elders logeren, iets met kinderen, een nerf gun en de kastdeur was nog open...

Bijlagen

• 20220226_122002.jpg
    20220226_122002.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 17
Toch helemaal niet verkeerd Timo😉

Ik zou em graag nog eens bouwen maar vindt em maar. Ik vind em zelf erg geslaagd, ik ben niet zon weatheraars, en eigenlijk moet er nog een naamplaatje op, made it across the seine of in t duits iets wat er op lijkt, daar het er een voorsteld die wel uit normandië is ontsnapt, maargoed, klaar genoeg denk ik maar

Terug
Bovenaan