Matilda - Warrink goes RUDD (update 7 september)

Eelke Warrink

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Je leest het goed, ik ga RUDD! (Al ben ik niet RUDDger)
Na allemaal modellen te hebben gebouwd met honderdduizend extra details ben ik het even zat ik wil ik eens iets recht uit de doos bouwen. Gisteren kreeg ik Tamiya's nieuwe Matilda binnen, en ik was er zo van onder de indruk dat ik meteen aan het bouwen ben geslagen. Dit is het resultaat tot zover na een dagje plakken. Geen problemen, de kit bouwt lekker weg, details zijn goed en de pasvorm is bijna overal perfect. Een aanrader voor wie even wil afkicken 😀. Schrik niet van de naden rondom de rokken, ze zitten nog niet definitief vast.

matilda1.jpg

matilda2.jpg

matilda3.jpg

matilda4.jpg

matilda5.jpg

Hoi Eelke,

Dit ziet er lekker uit. Een echte Tamiya kit !
Maar ik herken wel enkele stukjes evergreen op het achterdek ! 😈

Hoe gaat ie worden ? Bedoel de Camo? Een Rus ? of woestijn of iets anders ?

Grtz

Kristof

Ja klopt, daar ging even wat mis 🙂. Ik zit eraan te denken om 'm in het Caunter Scheme te schilderen, met de lange rechte lijnen. Sommige details kloppen dan niet helemaal voor die versie, maar ach.

Hmmm, ik wordt hebberig van deze foto's.... ziet er inderdaad uit als een kitje voor tussendoor, hoewel ik 'm zeker als Rus zou bouwen 😉
Ik kijk uit naar je schilderKunst!
Jan 🙂

He Eelke,

Je zet me wel onder druk zo. Met dit tempo ben je uitgebouwd en klaar om te schilderen voordat de scanner ook maar halverwege is 😉 ...

Ik heb deze ook nog wel in de planning staan, maar dan in Light Stone.

Groet, MartinD

De bouw is klaar! Hij is uiteindelijk BRUDD geworden, bijna recht uit de doos. Ik heb de sleuven voor de brandstoftank gevuld en het gepantserde lipje onder het vizier van de bestuurder heb ik grotendeels weggehaald. Andere kleine backdates heb ik lekker laten zitten. Veel onderdelen laat ik er voorlopig af in verband met het maskeerwerk, inclusief de zijplaten.

matildaq.jpg

matilda2.jpg

PS sorry voor de k*tfoto's 🙂

Hoi Eelke,

Dit is echt wat anders al we gewend zijn van je 😉

Maar het ziet er toch weer netjes gebouwd uit, niet dat ik wat anders verwacht had hoor 😀 😉

Laat het verf jasje maar komen zou ik zeggen :!:

Cheers,
André

De verf zit er al een paar dagen op, maar ik had nog niet de gelegenheid gehad om foto's te uploaden. Bij deze dan! Alleen de donkerste kleur is gehighlight, de andere kleuren moeten nog. Alles afplakken kostte uren, maar het resultaat is het wel waard. Er zitten nog een paar foutjes in het patroon, die moeten nog worden weggewerkt.

matildacaunter1.jpg

matildacaunter2.jpg

matildacaunter3.jpg

matildacaunter4.jpg

Ha ,nog een caunter scheme.En nog strak ook (zonder kiertje tussen de kleuren zoals bij mij).
Ziet er erg goed uit .
Waarmee heb jij alles afgeplakt,dat motordek lijkt me een ramp om te doen.
Ben ook zeer benieuwd naar de verdere bewerkingen.
Succes!

cheers, Tom

Inmiddels is de Matilda ge-satin-coat en ben ik aan de slag gegaan met de weathering. Hier is het resultaat tot nu toe:

matildaweather1.jpg

De roest- en olielopers zijn nog niet klaar, die ben ik langzaam aan het opbouwen. En hoe komen roestlopers op een woestijnvoertuig?! Artistieke vrijheid zullen we maar zeggen 🙂.
Ik moet erg wennen aan het weatheren van zandgeel. Ieder vlekje is zichtbaar op die kleur, en stofkleur valt helemaal niet op! Tips zijn dus van harte welkom.

Oh ja, bedankt nog voor al jullie antwoorden. Wat antwoordjes van mijn kant:

Bas: zoals je hebt kunnen zien: het wordt veel roest 🙂
Tom: ik heb eerst alles afgeplakt met 1mm maskeertape, daarna aangevuld met Kip tape (bijna gelijk aan tamiya masking tape, maar dan veel goedkoper). Die 1mm masking tape gebruik ik voortaan niet meer, want er blijft erg veel residu achter als de tape langer dan een dag op het model zit. Het was inderdaad een ramp om te doen, het kostte erg veel tijd.
John: kan kloppen, ik heb zo nu en dan bij Steve Z gespiekt!
Boris: voor de gele kleur heb ik meer wit bij de basismix gedaan, voor de middenkleur meer zandgeel en wit, en voor de donkere kleur wat knalgeel toegevoegd zodat ie lichter en groener werd.

Hi Eelke,

Looking bloody damn well 8) ... Roestlopers op woestijnvoertuigen zijn volgens mij absoluut geen probleem. Denk maar aan die bekende M1A1 HA foto.

Groet, MartinD

Hi Eelke,

In een beetje RC zaak hebben ze Parma tape, begint bij 1.2 mm en is bedoelt voor lexaan kappen van RC auto's.
Is low tack en al laat je het week zitten, absoluut geen residu.

Voor de rest ziet het geweldig uit, en die roest zou ik niet mee zitten, ben zelf in Noord Afrika geweest, de temperatuur en de hoeveelheid condens 's nachts zal je nog verbazen.

Mzzl Rick

Wederom ongeloofelijk mooi gedaan. De gebruikte technieken zijn mij veel te hoog gegrepen. Ik houd het bij een wash en een dry brush, al het andere is bij mij verschillende keren fout gegaan. 🙁

groeten Maarten

Ziet er geweldig uit!

Roest in de woestijn: Erg koud 'snachts, en dan wil er op het koude metaal wel eens wat condenseren.
En uit eigen ervaring weet ik dat het er zelfs wel regent...

Keep on rusting!

Zo, even het kwijl van mijn toetsenbord af vegen.

Dit beloofd wat voor het gehele voertuig.
Echt mooi.

Kan je misschien je geheim vertellen van die dunne chips?

groet Martin

Bedankt voor jullie antwoorden, heren. Ik ben de afgelopen dagen ziek geweest, dus het gaat maar erg langzaam vooruit met de Matilda. Het kost me moeite om mijn artistieke draai te vinden merk ik, dus af en toe slaat de ontevredenheid weer toe 🙁

Rick/Johnny: daar zeg je wat, ik was de dauw vergeten. Te weinig Bear Grylls gekeken denk ik 😀
Martin: acrylverf en een W&N Series 7 kwastje, maat 000. Hou de acrylverf goed vloeiend door af en toe wat water toe te voegen.
Maarten: het is gewoon een kwestie van technieken vaak toepassen: al doende leert men. Uiteindelijk komen al deze technieken neer op vlekken op je model schilderen, en met oefening maak je die vlekken steeds verfijnder 🙂. Gewoon lekker oefenen op een afdankertje dus!
Rick: bedankt voor de tip over de tape, ik zal nog eens rondneuzen.
René: in en op de boekenkasten in de huiskamer. Ik heb helaas geen ruimte voor een vitrine. Ik heb meestal aan het begin van een project wel zin in een dio, maar gaandeweg krijg ik vaak een beetje genoeg van een model en ben ik al blij als ik het model zelf afmaak. Helaas.

Kleine update! Het schiet maar langzaam op, maar er zit vooruitgang in. Ik ben nu bezig met de weathering van de neus, van het linkerspatbord naar het rechter. Over de chips ben ik niet helemaal tevreden, maar ik krijg langzamerhand meer ervaring in het maken van roestzakkers, daar ben ik wel content mee. Verder zit er veel viezigheid op gemaakt met olieverf. Commentaar welkom 😀

matildavoorkant2.jpg

Prachtig gedaan....

als ik zo mooi tanks kon schilderen liet ik er geen stof op komen.
kan je niet iets bedenken met kubes?

anyway, mooie effecten
jammer dat Mathilda niet gaat waltzen 🙂

René

Zeer subtiel, zoals ik van je gewend ben. Let erop dat gegoten delen, zoals de neus van de romp, minder snel roesten dan gewalst materiaal. (plaatswerk) De neus zou ik dan ook geen roestsporen meer geven. De spatborden daarin tegen rotten natuurlijk weg waar je bij staat. Het is en blijft wel engels... 😉

groeten Maarten

zei je nou dat je niet zo tevreden bent over de chippings? 😱

ik vind dit echt ontzettend goed gedaan, most impressive... Zakkertjes zien er ook goed uit, precies subtiel genoeg. Ik heb nog geen kritische opmerking...

Groet!

Hallo,

Dit model is naar mijn mening onwerkelijk goed geschilderd !!
Zo goed, dat ik de zilveren stippen op die boxen op de zijkant (lichten ?) wat onwerkelijk vind overkomen.... 😕

Maar verder... 😀 Geweldig !!

Grtz, Hans

Terug
Bovenaan