Matilda I

Eelke Warrink

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
De dip lijkt zo'n beetje over, en ik ben van start gegaan met de Matilda die ik een tijdje geleden gekocht heb. Ik ben nooit een enorme fan van Accurate Armour geweest, en dit model herinnert me er weer aan waarom niet. Met luchtbellen valt het nog wel mee, maar de master is op sommige plekken echt slordig gebouwd. Ook begint de master beschadigd te raken: boutjes zijn afgebroken, een spatbord is duidelijk gebroken geweest en slordig gerepareerd... Het ergste was het dak vlak achter de chauffeur, dat was omhoog gekruld en gescheurd 😕. AA moet de master eerst maar eens repareren voordat ze nieuwe mallen maken, maar ik vrees dat dat er nooit van gaat komen 😢. Wie erover zat te denken om dit model te kopen, moet zich maar eens twee keer bedenken.

Afijn, aangezien de klinknagels her en der ook scheef zaten, de splash strips lelijk waren en met het luik niks aan te vangen was, heb ik het model een totale make-over gegeven in dit gebied. De foto's spreken voor zich; het dak is gerepareerd, en alle schroeven in het dak zijn vervangen door exemplaren van Aber. De periscoop met canvas sok komt van het originele luik, het stukje folie is een stofhoes over de scharnieren van het luik (de Britten waren destijds blijkbaar doodsbang voor stof?).
Next: de idler brackets.

schadeyc0.jpg

splashstripszx2.jpg

metkoepelfk7.jpg

nieuwluikyb5.jpg

Nou en daar betaal je nou een kapitaal voor... Erg jammer van zo'n dure resin kit, maar met jou ervaring zal het wel goed komen 😉
Wel een erg leuk model overigens.

Mzzls

Welkom terug Eelke !

Leuk onderwerp dat je daar gekozen hebt.
De kit opzich lijkt me heelwat minder , maar gelukkig heb je de knowhow om er iets deftigs van te maken.
Blijf deze uiteraard volgen , met argusogen !

Grtz

Kristof

Ha die Eelke,

ja, resin kits, can't live with them, can't live without them!

Mooi om te horen dat je uitgedipt bent. Ben weer reuze benieuwd wat dit gaat worden. Even tellen..... in 2 1/2 maand moet je met deze toch ook nog een heel eind kunnen komen, toch? 🙂

grt

Robert

Terug
Bovenaan