Matchbox-groepsbouw?

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Airfix en matchbox kunnen natuurlijk ook daarna nog een keer 😄
Leuk idee voor n groepsbouw zo'n doosje. Alleen wat in t doosje zit en die zo fraai mogelijk schilderen. Zijn nog best te vinden (al ist van Revell).
Mede door de opmerking van Ruud bedacht ik dat we dit al eens eerder in de groep gegooid hebben. Zijn er intussen mensen geïnteresseerd in een old school matchbox groepsbouw?

Ik zou daar wel aan meedoen. Ik heb er nog een aantal in Revell-doosjes liggen die ik nog nooit gebouwd heb.

ik ben opzich wel geinteresseerd, maar heb niks in huis wat dat betreft. wellicht dat iemand ergens wat in de stash heeft waar die af wilt

Ik twijfel een beetje, enerzijds ben ik altijd wel te porren voor een nostalgietrip maar anderzijds heb ik kort geleden een originele Matchbox PzKpfw III bekeken.
Mijn favoriete topklasse model van het beste merk ooit bleek zo ongebreideld abominabel te zijn dat ik er oprecht verdrietig van werd. Een paar seconden dan, maar toch.........

Wat ik ook nog steeds een leuk idee vind is wat @Jakko Westerbeke een paar jaar geleden heeft gedaan bij een groepsbouw door een 1/35 model op een opgeschaald diorama'tje van Matchbox te zetten.

Je hoeft ook geen originele matchbox kit te bouwen natuurlijk, dat zou ik ook zonde vinden, Revell heeft veel opnieuw uitgegeven, die zijn nog goed te vinden voor redelijke prijzen.

Je hoeft ook geen originele matchbox kit te bouwen natuurlijk, dat zou ik ook zonde vinden, Revell heeft veel opnieuw uitgegeven, die zijn nog goed te vinden voor redelijke prijzen.
Een Revell groepsbouw dus…🫣

Laten we wel even afspreken welke groepsbouw er eerst komt, deze of de RSO.
Tegelijkertijd uitvoeren gaat geen van beide projecten helpen.
Mij maakt het niet uit verder, maar er stond in principe al een datum ingepland voor de RSO groepsbouw.
En met mijn Tamiya RSO op dit moment onderweg naar Nederland wil ik er liefst ook aan vasthouden.

Wie heeft die revell kits in voorraad en meer keuze als 1? Ik vindt ze niet!

Oh jee, sorry Rob! Was zeker niet mijn bedoeling het RSO groepsbouw idee te ondermijnen. Ik riep eigenlijk maar weer wat de ether in bij Jan z'n matchbox dio. Eerst denken, dan roepen, ik weet 't 🤔! Wel vaker last van zeg maar...
Jullie komen er toch wel uit zonder al te veel kleerscheuren hoop ik?
Laat ze allebei toch aan me voorbij gaan wegens overschot stash die eerst maar eens gebouwd moet worden (zei hij hoopvol...)

Wat Ruud zegt 🙂
Het is maar een opgegooid balletje, een interesse peiling zeg maar.
En een prima idee voor een groepsbouw. Zo interessant zelfs dat ik overweeg om er aan mee te gaan doen.
Het zou mijn eerste braille scale model in zo'n 50 jaar worden. Puur jeugdsentiment dus.

Terug
Bovenaan