[MartinD] M4 746th TB - Neuville-au-Plain D+1 [herstart]

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
Hallo allemaal,

Hoewel ik van plan was om eerst dingen af te bouwen, is het onderwerp van deze FOC toch iets te sterk gebleken 🤣 🙄 ...
En na het opnieuw kijken van een filmpje op British Pathe was het hek van de dam.

dmlkit.jpg

m4sherman746thtbstsauveurlevicom-1.jpg

Ik ga voor de tank met nummer '5.' op de zijkant. Het setje van Bison Decals is in bestelling inmiddels, evenals hoofdjes voor de tankbemanning. De twee in de romp worden standaard Tamiya torso's. De commandant, daar twijfel ik nog over.

Verdere setting is ook nog een mysterie, we moeten eerst maar eens bouwen 8)

Groet, MartinD

Re: [MartinD] M4 746th TB - St. Sauveur Le Vicomte

Martin:

Goede voertuig
Goede eenheid
Verkeerde datum en verkeerde locatie. 😉

Saint-Sauveur-le-Vicomte viel op 16 juni pas in Amerikaanse handen. Ja, 746TB deed daar inderdaad ook aan mee. Gelukkig blijven er zat mogelijkheden voor de FOC over. De eerste tanks die op D+1 Sainte-Mere-Eglise binnen reden, en het vervolgens uitvochten met de Stugs (zo'n ding dat je al aan het bouwen bent) en Panzerjägers van 243.Inf.Div. op de RN13 en in Neuville-au-Plain.
Andere optie zijn de tanks (C co. geloof) ik die de aanval bij La Fière ondersteunden. Reed er eerst wel een op een Amerikaanse mijn die was blijven liggen....

Weet niet of je het boekje "Our liberators' al hebt, maar dat is zeker een aanrader! Wil anders wel voor je opzoeken wat A co. in de eerste dagen precies uitspookte.

Veel succes.

Re: [MartinD] M4 746th TB - St. Sauveur Le Vicomte

Hoi Niels,

'Our liberators' heb ik niet, maar die kwam wel regelmatig voorbij de zoekopdrachten naar 746th 😉
Ik ben ook wat verder aan het lezen geslagen, maar kon net niet vinden of St. Sauveur in de tijdspanne paste.

FF verder zoeken dan maar. Mocht je wat interessants vinden, let me know. We spreken elkaar de 28e weer.

Groet, MartinD

Re: [MartinD] M4 746th TB - Neuville-au-Plain D+1

Hoi Martin,

Zeeeeer goeie keuze! Veel succes met deze, de mijne is nagenoeg af. Ik zou je aanraden om Tasca voorspatborden erop te gebruiken in plaats van die kl#te PE exemplaren van Dragon die de juiste contouren niet hebben.

Groetjes
DIRK

FF twee plaatjes geleend uit een oude post van me.
Zal de originele foto's een opzoeken. Met deze vol gekliederde plaatjes schiet je nog niet veel op 😳

Deze afbeelding wordt gelinkt aan de gevechten bij Neuville. Al ken ik de originele caption niet, qua terrein zou het goed kunnen. Wil deze setting ooit eens nabouwen.
PanzersCotentin-Take332.jpg

Er is trouwens ook nog film materiaal van een 746TB Sherman in Sainte-Mere-Eglise. Vlak ervoor staat een behoorlijk aan stukken geschoten StuG. Ook hiervan heb ik betere stills. Zal ze morgen wel posten.
PanzersCotentin-Take337.jpg

Niels Henkemans zei:
Deze afbeelding wordt gelinkt aan de gevechten bij Neuville. Al ken ik de originele caption niet, qua terrein zou het goed kunnen. Wil deze setting ooit eens nabouwen.
Deze foto vind ik qua terrein niet zo interessant. Hoe zag Neuville er uit in juni 1944?
Vlak ervoor staat een behoorlijk aan stukken geschoten StuG. Ook hiervan heb ik betere stills. Zal ze morgen wel posten.
Hiervan heb ik een mooie pagina in Panzerwrecks 9 'Normandy' staan, althans van de StuG.
Heb jij foto's van de M4?

Niels Henkemans zei:
Zal ze morgen wel posten.[/img]
Zijn lange dagen voor je, of niet 😉

Ik heb het twee weken knetterdruk gehad, met portfoliogesprekken op school.
Gelukkig komt er nu meer bouwtijd beschikbaar.

'allo,

Nu de Shermn Vc is afgebouwd, ben ik weer wat bezig met andere lopende projecten.
Ik heb nog geen idee welke ik hierna wil afronden, dus dan maar aan de gang met de niet zo leuke delen van tank modelbouw:
de wielophanging ... 😕 🤐 ... 8)

En al kijkende en bouwende, kom je tot de conclusie dat je ook wel wat detail wilt toevoegen. Dus PE nummers van ABER en Archer Surface Details zijn besteld, de Mr. Surfacer staat in de aanslag, boortje is op scherp gezet en de online fotoalbum worden nagelopen voor foto's.

En dit setje lag nog in de voorraad, dus die gaat de achtergrond vormen voor de setting:
92794756b7cecbe5b631a490dd93b2cf.jpg

Groet, MartinD

Goed om te zien dat je weer verder gaat Martin. Heb de laatste tijd zelf ook niet stil gezeten. Inmiddels heb ik goede stills van de 'foto' met de schwimmwagen kunnen vinden. Die stills bevestigden een wat ouder vermoeden. Het voertuig is een M32, geen gewone Sherman. De vreemde positie van de ster was natuurlijk al een indicatie.
Het is trouwens goed mogelijk dat ditzelfde voertuig op een aantal foto's van SME staat. Via LIFE zou je er vast wel een paar kunnen vinden en ik geloof dat er ook een foto staat in een van de concord boekjes (Vermoed 7050, 7055 of misschien zelf 7002).

Het voertuig dat is uitgeschakeld bij de Marder blijft lastig wat betreft markings. Een nieuwe foto van de achterkant laat ook weinig details zien, afgezien van de restanten van de deep-wading kit. Over de task force die het op de N13 en in Neuville uitvocht met de Panzers staat het volgende in 'Our liberators':

"The task force consisted of the tanks from a section of battalion headquarters, the assault gun platoon [gewone 75mm shermans op dat moment], and Company B. The advance guard consisted of the assault gun platoon and one tank of the tank section. Lt.Houston Payne commanded the point and Maj. Lynn Yeatts commanded the advance party, riding the one tank. Main body was Company B, followed by Battalion OP half-track and two remaining tanks from the tank section."

Volgens het boek was Lt. Payne de eerste die het vuur opende tot zijn tank getroffen werd. Maj. Yeatts opende vervolgens ook het vuur, totdat hij vertrok om contact op te nemen met Bat. Hq. Op dat moment was 1st platoon (B.comp) al betrokken bij de gevechten.
De flank beweging waarmee uiteindelijk Neuville werd ingenomen werd uitgevoerd door de andere twee platoons. Mogelijk was de commandant van B Co. hier persoonlijk bij betrokken [Captain Pay], maar het boek is hier niet duidelijk over.

Wat betreft je markings betekent dit dus dat de Sherman op de foto waarschijnlijk onderdeel van 2nd of 3rd platoon B.Comp. was. Voor je tank zijn nummer 6 t/m 15 zijn dus 'beschikbaar'. Voorlopig heb ik van geen enkel van deze voertuigen kunnen uitvinden wat hun lot was in deze gevechten. Er is dus genoeg mogelijk om uit te kiezen 😉 Voor tank 16 of 17 zou ik uit veiligheidsoverwegingen niet kiezen.

Okee, nog steeds geen goede foto's, maar toch niet geheel zinloze info denk ik 8)

Succes!

Niels,

Vanwege de hoek is het niet goed zichtbaar, maar ik denk dat dit tank '6' is:
m4sherman746thtbstsauveurlevicomte.jpg

De locatie is St. Sauveur, maar dat zal voor de details weinig uitmaken denk ik.
Ik zal zo eens kijken naar het setje van Bison Decals of '6' daar ook in zit.

Groet, MartinD

Of gewoon echt een B Company voertuig, 3rd platoon.
NormSherm746TBB13Cherbourg.jpg

Heb ik nog een aantal foto's waarop nog witte sterren op de koepel en ook de achterkant van de romp staan. Ondanks de deep-wading equipment denk ik dat die voertuigen eerdere verliezen hebben aangevuld. De beelden van Utah beach, Saint-Sauveur, etc laten eigenlijk alleen maar een ster op de voorkant van de Shermans zien.
De meeste voertuigen hebben een ster in een wat kleinere en zwaardere cirkel, maar een wrak laat dezelfe stijl zijn als op tank 13. Daarom verwacht ik dat het wel een 'D-Day voertuig' is.
Helaas is er een flink tekort aan foto's van de markings op de zijkant waarvan de Co. ook bekend is. De naam van veel tanks blijft helaas vaak onleesbaar.
Het lijkt me mogelijk dat tussen de companies een verschillen waren in de kleur van de cijfers (wit of rood en wit).

Niels Henkemans zei:
Of gewoon echt een B Company voertuig, 3rd platoon.
Deze heb ik ook, evenals de foto van het zelfde voertuig, genomen van de achterkant.
Helaas is er een flink tekort aan foto's van de markings op de zijkant waarvan de Co. ook bekend is. De naam van veel tanks blijft helaas vaak onleesbaar.
Het lijkt me mogelijk dat tussen de companies een verschillen waren in de kleur van de cijfers (wit of rood en wit).
Niet alleen de namen, ook de registratienummers zijn niet altijd goed te zien. 🙁
Verschil in kleur, zal eens zoeken of ik daarover iets in de 'bieb' heb.

Deze foto laat een M4 zien van 70th Tank op Utah Beach.
Gezien het contrast lijkt het rood met wit te zijn. Misschien dat het verschil in kleuren was om 70th en 746th uit elkaar te houden?
m4utahbeach70thtank.jpg

Groet, MartinD

Martin, 746TB gebruikte hoogstwaarschijnlijk ook witte nummers op sommige tanks. Bij de beelden van tank 8 op Utah beach zitten ook beelden van tank '5.' Die heeft witte nummers. Het is zelfs mogelijk dat deze 5. dezelfde is als in St-Sauveur-le-Vicomte. Tussen de luiken zit namelijk ook een reserve wiel en de reserve tracks voor de bestuurder zijn even lang en op dezelfde plaats gemonteerd.

En om alles nog interessanter te maken... de M5a1s van 70TB hadden waarschijnlijk ook (allemaal) witte nummers. En de Shermans... who knows 😈

Niels Henkemans zei:
Bij de beelden van tank 8 op Utah beach zitten ook beelden van tank '5.' Die heeft witte nummers. Het is zelfs mogelijk dat deze 5. dezelfde is als in St-Sauveur-le-Vicomte. Tussen de luiken zit namelijk ook een reserve wiel en de reserve tracks voor de bestuurder zijn even lang en op dezelfde plaats gemonteerd.
Zijn dat beelden die op Pathe staan? Ik heb het filmpje gevonden namelijk, maar volgens mij staat daar alleen '8' op.

Groet, MartinD

Nee, die beelden staan inderdaad niet op Pathe. Pathe heeft vooral korte fragmenten uit meerdere films. De andere stills met 5. komen van een meer complete film zoals die in NARA ligt.

Heb die stills van 5. op het strand toevallig vorig week nog uitgebreid bekeken. Heb ze helaas op een externe disk staan anders zou ik ze hier meteen even neerzetten. Het is ook nog maar de vraag of 5. en 6. (van de St.-Sauveur beelden) eigenlijk ook geen witte nummers hadden i.p.v. wit met rood. De M5a1s van 746TB zijn waarschijnlijk een nog groter mysterie. Hmm, moet die stills maar weer eens op m'n HD zetten 🙄

Leuk he, Shermans en Stuarts 8)

Niels Henkemans zei:
Het is ook nog maar de vraag of 5. en 6. (van de St.-Sauveur beelden) eigenlijk ook geen witte nummers hadden i.p.v. wit met rood.
In de eerste post staat '5'. Ik zie weinig contrast, dus wit is een goede optie.
Leuk he, Shermans en Stuarts 8)
Hell yeah! 😈

ik hoop dat de bestelde sets deze week binnen komen. Kunnen we weer lekker verder met bouwen.

Bro Doggert,

Goed te zien dat je verder gaat hiermee. Dat hekje zit er bruut uit joh, zou een gaaf item zijn op je grondwerk.
Succes verder!!

Groetjes

Bro Doggert, is dat net zoiets als Bro Hymn?
De PE nummertjes zijn onderweg, hopelijk morgen binnen.

Groet, MartinD
PS ik moet nodig eens foto's maken, ook al is de voortgang niet heul spectaculair 😳

Gents,

Ik ga deze zeker niet afkrijgen.
Wielstellen zijn afgebouwd, daar komen nu boutjes op.
De romp is bewerkt: gaatjes voor regenafvoer geboord, gietnummers toegevoegd, naadjes weggehaald.
En de koepel is ook onder handen genomen.

Toch maar eens foto's plaatsen ... 😕: 🙄 :!:

624 x bekeken en niet een foto, da's toch ook knap, ik stel voor dat dit soort akties voortaan door het leven gaan als 'Doggeriaantje' hehehehehe

Cheers mate, Rick

DSC_0186.jpg

En dan zijn er toch eindelijk wat foto's. Ik ga het bij lange na niet halen om deze voor 13 juni af te krijgen. Afronden van de bouw wordt als moeilijk genoeg denk ik zo 8)

DSC_0189webversie.jpg

DSC_0193webversie.jpg

De transmissiebehuizing. DML heeft een betere variant dan in de M4A1 'DV' kits. Feitelijk bestaat hij uit een stuk met alleen de zijplaten en de flenzen om toe te voegen. De naden bij de eindoverbrengingsbehuizingen zijn er dus niet. Maar goed, je moet wel flink wat gietnaden weg halen, en dat is toch jammer van de mooie giettextuur en -nummers. De ogen waar de sleepogen aan komen, passen slecht overigens

DSC_0194webversie.jpg

DSC_0197webversie.jpg

De koepel is erg goed gedaan, met een mooie gietstructuur. Helaas is rond de pistolport sprake van duidelijke gietnaden, is op de bovenkant een luik weggewerkt (van de oude Firefly kits) en ontbreekt op de zijwand naast het commandantenluik alle textuur. De helften passen ook niet al te best, dus opnieuw veel vullen schuren.
Bovenop heb ik met Archer Surface Decals gietnummers toegevoegd.

DSC_0198webversie.jpg

Eén van de gebouwde bogies. Ik heb met een greinendraaier boutjes gemaakt en toegevoegd. Dat horen eigenlijk zeskantige versies te zijn, maar goed, dit oogt al beter. Vier stuks om de wielarmen te bevestigen, vier stuks voor de skids (twee voor en twee achter) en twee stuks op de wielarmen.

Ik ben vooral bezig om met dit model netter te werken en alle dingen strakker af te werken dan bij voorgaande projecten.
Op de foto's viel me al op dat de linkerflens aan de buitenkant niet lekker aansluit. De putty is iets gekrompen helaas.

Groet, MartinD

Re: [MartinD] M4 746th TB - Neuville-au-Plain D+1 [foto's 03

Kijk kijk, daar zijn ze hoor.....

Lekker bezig man, volgens mij haal je het best voor de 13e..... 🙂
Even doorbijten..... 🤣

Peter

hallo martin,

ik zie dat we met dezelfde bezig zijn, alleen die van mij is van tamiya en komt met een hedgerow cutter in een iets later tijdperkje ( rondom de bocage). ga je trouwens nog de naadjes maken tussen de 3 transmissie helften?
goed bezig

groeten erik.

@Peter: het is even wachten, en dan heb je nog niet veel 😉
Je bent trouwens wel een rasoptimist volgens mij ...

@erik: ik ben benieuwd naar jouw versie.
Ja, de naden wil ik er wel plaatsen. Alleen nog kijken hoe. Met een scalpel druk je het plastic teveel op zij naar mijn smaak.

ikzelf ga ze niet toevoegen, er komen toch een aantal bosjes voor.
ben benieuwd naar de rest, die van mij gaat zondag onder de spuit.

groeten erik.

Ziet er goed uit, Martin. Zijn die Archer Surface Details een beetje makkelijk om mee te werken? Zie je de carrier film zitten of niet?
De naadjes tussen de delen van de tranny cover zou ik maken met een scriber, met behulp van een stukje dikke tape (bijv. Dymo tape voor in zo'n Old School lettertang). Goed het midden uitmikken, en dan heel voorzichtig met een paar halen van de scriber de naad erin krassen. Ik gebruik al tien jaar mijn trusty Tamiya Plastic Scriber hiervoor.

He Mart,

Overal een te late start en da's jammer, leuk om te zien dat bij elke Shermie je benadering toch iets anders is, nuances, maar wel anders, deels gedwongen door een iets mindere kit, maar leuk om te zien dat ook jij nog groeit.

Grtz Rick

@eelke: bedankt! De Archer decals zijn handig om mee te werken. Het is allemaal wel op één groot vel gedrukt, dus je moet het goed uitsnijden. De film valt nu niet op, maar dat kan ook komen door de laagjes lijm. Die heb ik gebruikt om giettextuur na te bootsen. Ik zal eens een extreme close up proberen te maken.
Zo'n scriber heb ik nog niet, toch maar eens aanschaffen dan 🙄 :!:

@Rick:
maar leuk om te zien dat ook jij nog groeit.
Bedankt man! Naar mijn gevoel zijn er nog veel onderdelen waar ik op kan groeien, dus ik ben blij dat iemand het ziet. De DML kit is erg goed overigens, dat is vooral een gevalletje AMS 8)

Martin, zo'n scriber is retehandig, dus ik zou er zeker een kopen. Je hebt hem niet vaak nodig, maar soms kun je niet zonder. Ik gebruik al jaren de Tamiya scriber (http://www.kenncer.com/images/tam74015.jpg), wat in feite een rebadged versie is van de Olfa P-cutter (http://www.aircraftresourcecenter.com/tnt1/101-200/tnt105_OlfaP-cutter_Aleong/01.jpg). Wat deze scribers zo speciaal maakt is dat ze een groef uitsnijden zonder opstaand randje zoals een mesje doet.
Voor heel fijne naadjes of in tight corners gebruik ik trouwens een naald, gewoon zo eentje om je kleren te naaien 🙂.

Hier in Nijverdal zat een kunstschildersbenodigdhedenwinkel. Daar hebben ze een heel assortiment Olfa spul.
Een 'skraajbur' zit er vast wel tussen.
Bedankt trouwens voor de uitleg voor de spatborden. DML heeft van die lelijke, PE versies toegevoegd :x

Hallo Martin,
in plaats van een scriber kan je ook jouw Tiger zaagje gebruiken. Plak tape zodanig dat deze als geleider voor de zaag kan dienen en zaag dan de naad. Desnoods zonder het handvat, kan je iets meer sturen.Geeft een mooie, dunne, strakke naad zonder opstaande randen.

Een scriber geeft een V-groef, tenminste de scriber die ik heb 🙄, terwijl het meer een naad tussen twee pasvlakken moet zijn.

Succes ermee,

Peter.

Lekker bezig, Martin. Die gietnummers zijn erg mooi....moet ik ook eens proberen. Tsja, Dragon heeft aan de meeste Sherman matrijzen al flink wat zitten klussen, lijkt het. Soms pakt dat voor ons bouwers goed uit, andere keren wat minder. De aanwezigheid van gietstructuur op sommige delen en het ontbreken op andere is inderdaad opvallend en fascinerend tegelijk. Soms heeft het gewoon puur te maken met lossing in de matrijs, terwijl het andere keren uit kostenoverweging lijkt te zijn....of onwetendheid van Dragon (?).

De naden tussen de verschillende delen van de transmissiebehuizing, zou ik persoonlijk niet met een scriber, zaagje of mesje doen. Het kan inderdaad heel goed uitpakken, maar het kan ook heel makkelijk verkeerd gaan, waarna je 1 van de boutjes beschadigd oid. Het valt of staat met de geleiding....die Dymo tape van Eelke lijkt me geen verkeerde keuze; gewone tape heeft gewoon te weinig lijmvlak en te weinig "body" om als geleiding te dienen.
Persoonlijk zou ik een strookje Evergreen (halve breedte van flens) goed met Tamiya Ultra Thin of met Bison verdunner op de flens lijmen. Afhankelijk van je persoonlijke smaak laat je het zo zitten en heb je duidelijk het effect van twee verschillende delen. Maar je kan ook de dag daarna met een mespuntje het deel van de flens dat je niet hebt beplakt met Evergreen, gaan inkrassen/wegkrabbelen met een scherp mespuntje. Je kan dan de Evergreen strook gebruiken als aanslag/geleiding voor je mespunt. Je zou dan de strook Evergreen weer weg kunnen snijden of je laat hem gewoon zitten.

Alex

Met dank aan Jan voor het verplaatsen, en Richard voor de toestemming om mee te mogen doen.
Ik ben de afgelopen twee, drie jaar erg druk geweest met werk, een opleiding, schrijfwerk voor www.hetkind.org, een eigen blog, enz. Toch begon het wel weer een beetje te kriebelen na het lezen van het forum. De FOC heeft een tof onderwerp, en dus wil ik graag deze kit afmaken.

I'm back ... 😈

Welcome back Martin. Ben in de tussentijd zelf nog wel flink bezig geweest met dit onderwerp. Er is inmiddels heel veel duidelijk geworden (en dus ook dat er maar heel weinig bekend was) en ik ben een interview met een van de betrokken veteranen aan het voorbereiden.

Tenzij je nu alsnog voor Saint-Sauveur-le-Vicomte wilt gaan :!: Hint Hint

Dat viel buiten de eerdere FOC, maar voor deze is dat geen enkel probleem. Komt nog iets bij.... Ondanks een aantal nieuwe foto's zijn er nog steeds alleen Shermans van A Company met een three-piece-transmission bekend. Tegelijkertijd zijn het ook allemaal A Company Shermans die nummers op de zijkant hadden (voor zover bevestigd). Kan uiteraard dat andere companies dat ook deden maar de bestaande foto's laten dat niet zien en suggeren het tegendeel. Ik zou zeggen maak het jezelf makkelijk een verander van locatie, kan je de decals zonder probleem gebruiken. (Mocht je toch bij Neuville-au-Plain blijven dan heeft dat behoorlijke gevolgen voor de markings.)
Gezien je setting kan je ook nog de dagen voor de val van de stad laten zien (filmbeelden zijn van 17 juni). De gevechten van 14-16 juni in ondersteuning van de 507pir (later 505pir) en 325gir is ook interessant.

Hey Niels,

ik ga denk ik ook weer terug switchen naar Saint Sauveur.
Reden is dan inderdaad dat ik de decals kan gebruiken. Scheelt gedoe en is toch historisch correct. Dan speelt mijn AMS ook niet op, hihi

Groeten, MartinD

😀
Laat maar weten als je meer informatie nodig hebt over die periode. Heb het nodige aan originele documenten van de 82AB en ook van het TB. A Company is helaas de eenheid waarvan het lastig is gebleken veteranen te vinden, maar binnen een maand hoop ik er weer een aan de lijst toe te kunnen voegen. Fingers crossed. 😉

Niels Henkemans zei:
Laat maar weten als je meer informatie nodig hebt over die periode ... De gevechten van 14-16 juni in ondersteuning van de 507pir (later 505pir) en 325gir
Ik ben benieuwd of je hier fotomateriaal van hebt, of goede beschrijvingen van landschap en setting.
Ik weet niet of ik alles dan gelijk gebruik voor dit project, want er broeit langzaam nog een idee in mijn hoofd. Miniart heeft een mooie nieuwe setje met een paratrooper en SS soldaten uit.

Groet, MartinD

Locaties heb ik geplot in google earth (niet alleen hiervan, maar een paar honderd op de Cotentin). Veel van dat gebied is inmiddels in Streetview 'toegankelijk'. De combinatie van die beelden met de locaties en beschijvingen van de tegenstand en 'strongpoints' geeft zelfs van achter je computer een heel aardig beeld van wat zich er af speelde.
Filmbeelden en foto's uit die periode zijn helaas schaars. Meest dichtbij komen beelden van de tanks die langs het ziekenhuis van Pont-l'Abbé (Etienville bij de Amerikanen) rijden. Periode zal ergen 14-16 juni geweest zijn.

Al iets uitgebroed Martin ?

groet,
Peter

Slechts klein bier Peter ...
Ik heb de ventilator op de koepel vervangen, en de twee op de romp weggehaald.
Walsstructuur toegevoegd op rompplaten, en gegoten delen opnieuw aangebracht met Meneer Oppervlaktenaar.
Nu moeten de lasnaden opnieuw bijgewerkt worden.
Figurensets zijn inmiddels aangeschaft:
miniart-35089-us-101st-airborne-division-normandy-1944.jpg

l_35126_us_tank_crew.jpg

Groetjes, MartinD

Fraaie setjes voor een fraaie setting met de Sherman !

Carry on Martin 😉

Terug
Bovenaan