- Schalen
- Echte voertuigen
- 1:35
- Nu bezig met
- Goeie vraag..... volgende vraag..
Een goedenavond, heren...
Zoals ik al eens eerder aangaf, knutsel ik momenteel aan een 250/8 en daarnaast ook nog aan een Hornisse en geef ik deze een make over..
Deze 2 zullen samen op een dio'tje gaan prijken, hetgeen een verf- en spuitpartij te velde gaat voorstellen.
Om het eens anders te doen dan anders, leek het me aardig dit te situeren op een marktplein, ergens in Europa.
Zo is het marktplein geworden;
De werkwijze;
Eerst een plaat met gatenvuller storten.
Vervolgens een patroon er in krassen en daarna uitdiepen.
Dan een wash van een mix zwart/wit/blauw, om de voegen in te kleuren.
Deze wash gaf al meteen een aardig 3D-effekt, dus werd het geheel voorzien van diverse laagjes en drybrushes grijs, gemengd met bruintinten, groen, wit en geel oker. De plaats van de voortuigen werden de drybrushes met de wit- en geelmegnsels inthouden, zodat ze donkerder zijn dan de rest.
Straks wordt het geheel nog afgewerkt met steentjes, zand e.d.
Als jullie tips hebben om het geheel nog beter te laten worden, graag!
Zoals ik al eens eerder aangaf, knutsel ik momenteel aan een 250/8 en daarnaast ook nog aan een Hornisse en geef ik deze een make over..
Deze 2 zullen samen op een dio'tje gaan prijken, hetgeen een verf- en spuitpartij te velde gaat voorstellen.
Om het eens anders te doen dan anders, leek het me aardig dit te situeren op een marktplein, ergens in Europa.
Zo is het marktplein geworden;
De werkwijze;
Eerst een plaat met gatenvuller storten.
Vervolgens een patroon er in krassen en daarna uitdiepen.
Dan een wash van een mix zwart/wit/blauw, om de voegen in te kleuren.
Deze wash gaf al meteen een aardig 3D-effekt, dus werd het geheel voorzien van diverse laagjes en drybrushes grijs, gemengd met bruintinten, groen, wit en geel oker. De plaats van de voortuigen werden de drybrushes met de wit- en geelmegnsels inthouden, zodat ze donkerder zijn dan de rest.
Straks wordt het geheel nog afgewerkt met steentjes, zand e.d.
Als jullie tips hebben om het geheel nog beter te laten worden, graag!