Mark IV Male ...update 01/11/05 weathering ...

Hoi

hier is de Mark IV Male van Emhar 1/35 afgebouwd en geprimed

primen is nodig om de verf te doen hechten op de rubberen tracks !

ondergrondje volgt 😉 alsook een erg mooie WW1 figuur (Brits)

enkel hier en daar nog wat naadjes opvullen
een balk bovenop bevestigen
kettingen aanbrengen...

hier wat fotoos
cheers
Dominique

mark41.JPG

mark42.JPG

Heee Dom... ik vind het detail erg mooi en de afwerking ook qua pasvorm zo te zien..
En zoals altijd ben ik erg fan van je projecten dus kijk ik er alweer naar uit als deze klaar is met "ondergrondje" neem ik aan?? 😉 🙂

Hoi Dom,

Mag ik vragen wat je ondergrondje word 😀
Ik zelf heb h,m al 100 jaar 😳 op de plank staan maar ik weet nog steeds niet wat ik er mee mot.
Ik hb wel sinds kort 3 scale link figgie,s op de kop weten tikken (ik wil er nog 2).
Die wil ik er bij zetten op een kleine dio ,maar ik ben benieuwd wat jij er van gaat maken.

Gr Nick 😉

Hé Dom,

Strak gebouwd.
Echter één puntje: het kanon en met name de opening.
In de Mk IV male zat een 6 ponder (57 mm) waarvan de loopwand vrij dik was.
De opening moet dus maar 1,6 mm (1:35) zijn. Kijk ook eens naar foto's op de TanXheaven site

11-Mark-IV(Male),Brussel.JPG

(copyright © 2004 TanXheaven, Liejon Schoot)

Hey Dominique,

Rico gaat eerst effe plaatjes trekken in Brussel en wat meer info vergaren...

Het model is bouwtechnisch bijna klaar, daarna de verf en de rest...

En uiteraard nog een ondergrondje, maar onze Appie Heijn heeft geen Piri-Piri blaadjes... 😉

Ook de Mr. Johnson zit niet in het assortiment, en geur-arme White Spirit is er ook al niet... 😕

Ik hoor wat dat betreft duidelijk bij de minder bedeelden... 😉

Rico
(rijk van het leven zelf...)

Weer een WO1 projectje Mr.D?
Ziet er zover al goed uit, hoe was de pasvorm? Die schijnt nogal beroerd te zijn?
Grtz, jan 😀
nick elias zei:
Ik zelf heb h,m al 100 jaar 😳 op de plank staan maar ik weet nog steeds niet wat ik er mee mot.
Geef 'm maar aan mij 😉 🙂

die pasvorm valt eigenlijk best mee mits een beetje snij en schuurwerk, verder is deze simpel omdat er geen lasnaden etc aan te pas komen

maar deze even terzijde heren, vanavond trek ik fotoos van het 6 rad dio genaamd : "...!", u ziet het morgen wel 😉

cheers
Dominique

enneuh Rico:

je komt toch genoeg in Belgie ?? stop dan in Brussel even in de Brico ! en die Mr . Johnsen pas daar mee op, die droogt zo hard op dat de kans op het 'kraken' van je verf erg groot is, en Pili-Pili blaadjes ??? ik hoop dat je me niet begint na te apen 😱

wel hij blinkt een beetje ! 😉

dit door 30 procent satijnvernis bij de Humbroll te voegen , ook om de verf harder te laten uitdrogen

ik zou nog een laag satijn kunnen spuiten om de decals te plaatsen maar dat doe ik niet omdat ik ze met de hand ga schilderen

er zitten toch geen rood-witte Britse markeringen bij als decals !

Hendrik, je kan busjes satijnvernis verkrijgen van Humbroll, handig ook om decals op vliegtuigen te plaatsen !

en deze komt toch in een stoffige omgeving dus van blinken zal niet veel sprake meer zijn !

cheers
Dominique

hier nog es een updatetje
de weathering is volop aan de gang
die naadjes op de tracks worden nog bijgevuld !
zo zie je wat filters aan je kleur kunnen doen
filters toegepast zijn oranje , donkergeel en lichtbeige
de regenstrepen worden nog afgezwakt en tussendoor komen hier en daar wat chippings ...

mvg
Dominique

mk1.JPG

mk2.JPG

mk3.JPG

bedankt jongens !

die tracks zijn een combinatie van zwart bruin en wat metaal (humbroll)
geweathered met Mig pigmenten en daarna met afgeschraapt potlood (zo'n dikke staaf), aanbrengen op je vinger en over de tracks en loopjes smeren !

cheers
Dominique

Ziet er goed uit mr.D! 😉
Ik vind alleen de doek/zeil op het dek een beetje onnatuurlijk gedrappeerd 😕:
Jan 😀

thanks guys !!

wel Jan, die doek is eigenlijk wel natuurlijk naar mijn gevoel, er zitten wat kistjes onder die je niet ziet, misschien daarom ?? maar er moeten nog touwen over enzo...we zien dan wel weer

we zijn er dus nog niet, maar deze gaat even aan de kant tot na Lier, zo kan ik even verderwerken aan mijn PE gepriemel aan de Panzer I 😉

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan