Mark I tracks

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Laten we eens een keer iets nieuws proberen. Bij de Masterbox Mark I & II kits zitten rubber drop veters. Zonde van deze verder leuke kit, en nu we de mogelijkheid van 3D printen hebben..

1000105242.webp
1000105241.webp
De Takom als referentie, naast originele blauwdrukken
1000105217.webp
1000105219.webp
Na wat puzzelen in Fusion 360 krijg je dit.
1000105228.webp
En na wat tweaken in LycheeSlicer kan die door naar de printer voor een eerste testprint om te kijken of een en ander gaat passen.
1000105243.webp

Gr Bas

Ik heb ze jaaaaren geleden ook zelf gemaakt, eentje scratch builden, 7x afgegoten in metaal. (Soldeerstaaf van loodgieters) Vervolgens centrifugaalmal gemaakt en daar per 7 gegoten. Hiermee de Emhar modellen verfraaid. Kan nu natuurlijk allemaal nog veel mooier, maar mijn tracks zijn wel van metaal! 🙂

Laatst bewerkt:
Printen zonder usb! Knap hoor
Lang leve de WiFi.

Maar nu dus de "proof of the pudding." Bruikbaar, maar nog niet perfect. De "spoorbreedte" is net te klein /wanden van de kit zijn net te dik. Dus morgen versie 2.0 verzinnen.
1000105322.webp
1000105323.webp
1000105324.webp

Je kunt de schakels aan de binnenkant ietsje naar binnen verplaatsen zodat ze tussen de wanden van de tank vallen. Dat gaat amper of niet opvallen, en hoe dan ook minder dan wanneer de schakels óp die wanden liggen.

En nu dus versie 2.25 met 25 links. Er kan nog van alles aan geoptimaliseerd worden, maar daar het doel is om fatsoenlijke tracks op mijn model te hebben en niet om 's werelds best update set te ontwikkelen, sluit ik dit topic om weer op de "standaard" bouwpagina verder te gaan met dit project.... Tzt zal ik ze proberen op Cult3d te plaatsen, voor iedereen die zeld een poging wil wagen.

1000105574.webp
1000105576.webp
1000105577.webp
1000105578.webp
Gr Bas

Dus toch nog strookjes gemaakt. Ik begreep je opmerking ook niet helemaal dat de meeste niet recht liggen. Dat is wel het geval. Alleen knikje hier en daar. En natuurlijk de afrondingen bij de aandrijf/spanwielen.
Ziet er strak uit. Ben benieuwd naar het vervolg

Ben nog niet zo gewend aan Fusion, daar ik beroepsmatig met ander (complexere) programma's werk, maar dit viel gelukkig mee.
Wel jammer is dat ik net het bestaan leer van dit. Zul je altijd net zien als je klaar bent..

Terug
Bovenaan