een constructief bedoelde post...
@Gino
Ik vind je manneke prima geschilderd, al helemaal bij de gedachte dat ie maar 25 mm is. Een ding bij je werken is me opgevallen; je maakt figuren over het algemeen erg matt. Persoonlijk had ik de riem en revolverholster wat meer glans gegeven. Ik neem aan dat er hele families zijn van dit soort mannekes ?
Dan vind ik je repliek over "de discussie" PRIMA, omdat ik deel in het feit dat jouw werken meer dan een inspiratie zijn voor ons modelbouwers. Ik verheug me op je modelletjes ! Dat je maar even goed weet dat ik wel degelijk ben geinteresseerd in jouw werk, maar dat ik contradicties tegenkom over de helderheid en uitvoering van het TWENOT-reglement.
@allen, met name moderators
De discussie over wat wel en wat niet gepost mag worden is -zoals de commanders-in-chief zelf zeggen- al vaker voorgekomen en het feit dat de discussie steeds terugkomt, lijkt mij een teken dat de aangedragen oplossingen of verklaringen tot dusverre niet van een dergelijk karakter blijken te zijn, dat iedereen zich erin kan vinden.
"En als je er echt veel moeite mee heeft, dan moet je de postings van Gino niet lezen ...dat scheelt weer ergenis"
Mijn punt ligt net even anders; ik vind het prima om te zien dat Gino wederom zo'n mooi modelletje gemaakt heeft, maar ik val hier over het feit dat iemand anders -die lang niet zo goed is als Gino- met z'n posting maar moet verkassen, "omdat het geen tank is". Ik heb dus moeite met hoe de moderators ZELF omgaan met regels. Dat 2-sporen-beleid heb ik al eens eerder opgemerkt. Iets dat ik persoonlijk niet tactisch vond op dit forum, is dat mijn postings en die van Dominique Vanderschaeghen gewoonweg zijn verwijderd. Ik krijg de indruk dat het gemak van het (discussieloos) verwijderen van postings nauw samenhangt met de positie van de "gedupeerde" poster, bijna ongeacht welk model. Waarschijnlijk vind ik dit het zuurste aspect van dit onderwerp, laat staan dat het op DIT forum is. Ik wil voor de aardigheid even laten weten dat het gewoon "wegknippen" van in weze niet-aanvallende posts, omdat er feitelijk op de regels gewezen wordt, een aardige verdraaiing geeft van de feiten; daar waar Mister Poppe himself met hulp van een moderator nu denkt dat ie 2 heidenen heeft ontmaskerd, ben ik zelf "stil fan" van deze persoons werken ! Vertel dit dus ook niet door ! De inhoud van mijn groene posts waren in ieder geval een stuk positiever.
Ik krijg zelf zo de indruk dat de mannen om de directietafel, nAAst het openbare reglement, een (in ieder geval voor mij) onbekend schaduwreglement hebben opgesteld, waar niet aan getornd kan worden. Eigenaardig om te lezen overigens dat er sprake is van "deals" op hoger niveau...Kom ik daarvoor ook in aanmerking ? Of ben ik niet goed genoeg in modelbouw ? Zo lijken de regels inwisselbaar, als je maar genoeg modelbouwervaring hebt...jammer voor mij...
Het is natuurlijk de taak van een moderator om postings in zo goed mogelijke banen te leiden, maar het recht nemen om de (blijkbaar heikele) discussie (in wording ?) gewoonweg te deleten, vind ik een sterk staaltje van "monopolie-misbruik". Een directe kwaliteitsvermindering voor TWENOT als het gaat om de inachtneming van ("overduidelijke") regels in algemeenheid en voor de bezoekers die zich aan een reglementen horen te houden, dat ook netjes doen en vervolgens monddood worden gemaakt op grond van onderlinge afspraken, welke -naar mijn idee- NIET zijn opgenomen in het reglement.
Daar waar ik juist respons verwacht in de vorm van dialoog van op z'n minst 1 van de moderators, daar wordt de delete-knop gehanteerd en het probleem wordt weg- maar uiteindelijk vooruitgeschoven voor de volgende keer...
Dan heb ik heb nergens in het reglement gelezen dat "de mate van bijdrages leveren" op een gegeven moment vertaald wordt tot "het verkrijgen van privileges", zoals het plaatsen van modellen die -naar mijn idee- TOTAAL NIETS te maken hebben met de gemotoriseerde oorlogvoering te land, zoals WO-1 en alles erna. Op dit forum lopen, fietsen, varen en racen John, Francois en Heinz door de meest uiteenlopende Flakbunkers en Huey's...Dat dit gaat afdoen aan de defenitie van Twenot -waar de T staat voor TANK, dacht ik- dan wordt het misschien eens tijd om de naam te veranderen. Maar een naamsverandering lijkt me ietwat drastisch en not-done...
Ik kom hier erg graag, maar als het aan mij lag, dan ging in ieder geval deze discussie een stuk helderder, met het oog op de toekomst. Mijn ideeen:
1. [poll voor defenitie]
Start 'n poll op, waarmee het reglement op eenduidige en uni-interpretabele wijze wordt opgesteld, al is het alleen om deze discussie (op constructieve wijze) te vermijden in de toekomst. Misschien beginnen met een DUIDELIJKE grens te trekken van wat er wel of niet gepost mag/moet/hoeft te worden...wat mij betreft mag dat wat uitgebreider zijn dan dat korte stukje dat als "sticky" bovenaan de lijst van het fotoalbum staat. Teruggrijpen naar 54-Network ofhoeheethet lijkt me niet nodig. Volgens mij liggen oplossingen op Twenot-niveau. Misschien eens kijken wat de defenitie is voor "alle modellen die betrekking hebben op motorische oorlogvoering op de grond". Daarmee sluit je al een heleboel zaken uit, waaronder Mario. Op dit forum lopen genoeg wijze heren rond die ongetwijfeld, als die eens om de tafel zitten en bakkelijen over de defenitie van de indeling van de te plaatsen modellen, tot een mooie afbakening komen. Laat iedereen maar tandjes stukbijten...
2. [>20 posts "normale album"] = [ontsluiting "non-tank-album"]
Zo stel ik persoonlijk voor, om alsnog een apart gedeelte in het forum in te lassen voor "non-tank-modellen", inhoudelijk varierend van WildWest-mannetjes tot aan vliegtuigen, StarWars- of Warhammermodellen. Maar dit alles is niet zomaar toegankelijk !
Een voorbeeld :
Er mag/kan pas een vliegtuig in het non-tank-album gepost worden, als je meer dan (bv) 15 of 20 posts over verschillende eigen modellen hebt geplaatst in het "normale" / huidige fotoalbum, met verscherpt reglement. Zo krijg je nog steeds een goede indruk van iemands vaardigheden en heb je meteen een schifting van modellen.
...ik roep maar wat...Volgens mij creert dit al de voorwaarde van basisinteresse voor "tanks" op dit forum en tevens een goeie schifting voor raar gepeupel. Mensen die hier tercht komen, zullen in eerste instantie komen voor militaire voertuigen en kunnen ondertussen wennen aan een toekomstige mogelijkheid. Zorg er in ieder geval voor dat je tank-zaken en non-tank-zaken gescheiden houdt. Dit lijkt mij persoonlijk een prima plan, omdat het in weze niet veel meer tijd kost dan de huidige benodigde tijd voor het forum. (toch Rob ?) Alleen op indelingsniveau veranderd er iets en voor de bezoeker uiteindelijk vrijwel niets. Ik denk zelf dat deze oplossing direct het probleem verwijderd binnen het fotoalbum.
De werkwijze: De poster-in-spe moet eerst door (het reglement van) 15 of 20 posts, voordat ie kan posten in het non-tank-album. De ervaren album-poster vraagt uiteindelijk aan de moderator voor toestemming/ontsluiting van het algemene album. Deze ontsluit vervolgens (in overeenkomst) de toelating tot het forum. In het non-tank-album zitten dus ook alleen maar bekenden. Voor "niet-ingewijden" is en blijft dit een alleen-lezen-forumafdeling.
In het huidige geval; Mister Poppe had nu in het non-tank-album kunnen posten, ver weg van alles dat terugslaat op gemotoriseerde oorlogvoering te land, waar ie -hypothetisch gesproken- al 25 postings gedaan heeft. En mijn German Sniper Team dan ? En mijn Zundapp dan ? Die komen natuurlijk gewoon in het fotoalbum, zoals die nu voor onze neus ligt. De Twenotter met posts in het non-tank-fotoalbum, krijgt een "hyperlinkje"/icoontje vanuit b.v. z'n Avatarvak, dat verwijst naar z'n meest recente post van non-tanks in het non-tank-album. (bv lampje : aan = nieuwe post) Zo zie je meteen wie nog van meer walletjes eet dan alleen die van de Atlantik...
3. [handige links]
indien 2 enorm naast de spijker slaat...BertUS, is het sowieso geen plan om een lijst te maken van hyperlinks naar sites waar je WEL non-tank-modellen kunt plaatsen ? Lijkt me iets voor de handige links. Altijd handig als meerwaarde voor technieken e.d.
Ik zou het enorm waarderen als de moderator dit geheel ongewijzigd zou willen laten staan en eens inventariseert wat de algehele ideeen zijn over dit onderwerp. Dat gaat ons tenslotte allemaal aan ! Iets dat op een hele normale manier kan verlopen, recht op een concretisering af van hiaten in het reglement.
Als dit onderwerp/posting weer wordt gedelete, dan geef ik op een briefje dat deze discussie wederkerig BLIJFT, door nieuweling of criticus...
gegroet Frank, die ooit eens zo goed hoopt te worden als Gino Poppe