Mario Ace

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

hierbij wat foto's die ik voor een heel speciale kameraad heb geschilderd: Mario Eens. Het is een witmetalen 25mm figuur van Kennington. Ik heb het figuur blond haar enblauwe ogen gegeven, zoals de echte Mario. Donkere kledij zijn Mario zijn favoutiet, dus heb ik die ook zo geschilderd. Alles is in acryl gedaan.

Alle tips, opmerkingen en kritieken zijn van harte welkom.

Groetjes,

Gino

mario1.jpg

mario2.jpg

mario3.jpg

mario4.jpg

Mooi gedaan Gino,

Origineel idee. Vooral dat krijtstreepje op die broek.

Maarre.... je gaat de Mario toch niet op het verkeerde idee brengen met die holster hé 8)

Groeten,
Hugo

Wel,
misschien hoort deze figuur hier niet echt thuis, maar Gino is nu eenmaal schilder van historische figuren. Hij heeft dan ook een soort agreement met Rob dat hij zijn figuren hier mag plaatsen. Gino antwoordt dan ook steeds op vragen en is steeds bereid meer uitleg te geven over zijn technieken. Aangezien deze technieken ook toepasbaar zijn op "modernere " figuren vind ik dat Gino toch een bepaalde meerwaarde geeft aan dit forum. Dus we gaan hem toch niet wegjagen,He?
pascal

Ik heb de vrijheid genomen om een paar berichten te verplaatsen/verwijderen simpel om de reden dat dit de zoveelste keer is dat sommigen mensen weer eens reageren opiets wat voor iedereen al lang duidelijk was dat dit werd toegestaan met mate.

En als je er echt veel moeite mee heeft dan moet je de postings van Gino niet lezen dat scheelt weer ergenis 😉

Gr,
Ronald "van wie z`n broek is afgezakt " Kok

Heel mooi!!!

Hij ziet er geweldig uit Gino. Zeer origineel.
Ik beleef veel plezier aan dit soort foto's.

Luc Klinkers

Hey G-man,
Je had in Leopoldsburg al gezegd dat je dat ging doen. Nooit gedacht dat ie zo snel af zou zijn. Heeft de Mario hem al gezien?
The man shoots faster than his shadow.

greetz,

dirk

Nog een laatste keer mijn reactie op deze helaas steeds weerkerende onzindiscussie over Gino's figuren

Met Gino is al heel lang terug de afspraak gemaakt om zijn figuren hier te mogen posten.
De reden is duidelijk genoeg: Die heeft Pascal net maar weer eens een keertje uitgelegd.
Waarom Gino zijn figuren wel, en een of ander ding met vleugels niet??
De raakvlakken met figuren is groot, ongeacht schaal, era en onderwerp.
Bovendien heeft Gino al MEERMALEN LATEN ZIEN DAT HIJ HIER EEN ENORME NUTTIGE BIJDRAGE LEVERT op dit forum, en dat al keer op keer.
Dat kan ik niet van iedereen hier zeggen, en dan weer deze discussie oprakelen???
Voorlopig bepaal ik wat wel en niet mag, en anders moet je maar niet op Gino's postings klikken. Ik las laatst op een website de term: Hier klikken is verder niet zeuren! Klonk wel mooi, niet?

Het probleem met vliegtuigen is dat elke keer dat als er iemand zoiets post er gelijk een lange tread ontstaan over deze apparaten, en daar zijn gewoon andere forums voor.
Als er geen paal en perk aangesteld wordt zit je zo met een forum vol vliegtuigliefhebbers, terwijl de enkele figuren van Gino dat niet oproepen.

Rob
-Heeft zwaar de P in over zoveel onbegrip............

R

heisa

Zoveel heisa over een stom figuurke!!!

Eerst was ik van mening om hier enkel nog WOII onderwerpen te posten wat zou betekenen dat Twenotterseen deel van mijn werk zouden missen (of dit een plus-of minpunt is laat ik in het midden). Nu ik echter zie dat er meer mensen zijn die mijn werk willen zien tegen twee enkelingen die ditniet willen, heb ik besloten AL mijn werk hier verder teblijven tonen. Een van deze mogen jullie trouwens een stap per stap artiekl verwachten over hoe ik nu gezichten inacryl schilder. Het zal op eenSchots figgur uitde slagom Culloden zijn. Al wie spontane puistuitbarstingen krijgt bij het kijken naar zulke onderwerpen,weze gewaarschuwd.

Vele groetjes en hopelijk kunnen we een vreedzaam kerstfeest tegemoetgaan,

Gino

Rob Plas zei:
Nog een laatste keer mijn reactie op deze helaas steeds weerkerende onzindiscussie over Gino's figuren

Met Gino is al heel lang terug de afspraak gemaakt om zijn figuren hier te mogen posten.
De reden is duidelijk genoeg: Die heeft Pascal net maar weer eens een keertje uitgelegd.
Waarom Gino zijn figuren wel, en een of ander ding met vleugels niet??
De raakvlakken met figuren is groot, ongeacht schaal, era en onderwerp.
Bovendien heeft Gino al MEERMALEN LATEN ZIEN DAT HIJ HIER EEN ENORME NUTTIGE BIJDRAGE LEVERT op dit forum, en dat al keer op keer.
Dat kan ik niet van iedereen hier zeggen, en dan weer deze discussie oprakelen???
Voorlopig bepaal ik wat wel en niet mag, en anders moet je maar niet op Gino's postings klikken. Ik las laatst op een website de term: Hier klikken is verder niet zeuren! Klonk wel mooi, niet?

Het probleem met vliegtuigen is dat elke keer dat als er iemand zoiets post er gelijk een lange tread ontstaan over deze apparaten, en daar zijn gewoon andere forums voor.
Als er geen paal en perk aangesteld wordt zit je zo met een forum vol vliegtuigliefhebbers, terwijl de enkele figuren van Gino dat niet oproepen.

Rob
-Heeft zwaar de P in over zoveel onbegrip............

R

Rob, ik ben het volledig met je eens, van de figuren van Gino kunnen we allemaal een hoop leren (niet alleen omdat z'n figuren zo goed zijn maar ook omdat je dat goed terugziet op zijn foto's.)

Prettige Kerstdagen, Harry

Matthijs,
Mario is een topklassebouwer die lid is van modelbouwclub Lier. Hij schrijft ook regelmatig voor het blad military modelling. Op euromilitaire was hij lid van de jury en hij won er ook goud met 1 van zijn modellen (een panzer I variant, geloof ik). dus geen klein mannetje op modelbouwgebied.
pascal

En hier zie je wat van zijn werk:

http://www.missing-lynx.com/gallery/german/mewespe.htm

Dit is zeker in het echt nog velen malen mooier dan de foto's laten zien...
Rob

jeroen
Je moet ook niet naar zijn werk kijken met een idee van"daar kan ik toch niet tegenop" of" Dat haal ik nooit"
Nee, je moet juist kijken met een oog van "hoe heeft hij dat gedaan" of "hoe is dat opgelost"
Ik kijk met grote bewondering naar oa de figuren van Jaume Ortiz, hoewel een acryl schilder kijk ik juist naar zijn gebruik van highlights en shadows. Ik weet ook wel dat ik dat niveau nog lang niet heb, maar daar ga ik echt niet bij stilstaan.
Sommige hier bij de Twenot vinden mij ook al beter dan de gemiddelde figuurschilder, maar ik heb het ook allemaal moeten leren, net als de meesters, maar ik beleef juist heel veel plezier aan mijn kwasterijen en daardoor lukt het mij misschien net even wat beter dan bij een ander
Het belangrijkste is dat je lol heb ik wat je doet, welk nivau je ook moge hebben, denk je dat mario zoiets neer kan zetten als hij er geen plezier aan beleeft, denk je dat Gino hier nog wat durft neer tezetten als de lol van het schilderen weg is, nou echt niet.
Juist als je lol heb in je hobby pik je ook sneller de technieken op, maar het blijven repeteren van je technieken maken je juist beter. Niet het klakkeloos overnemen van nieuwe dingen
Ik schilder bijv nog steeds in olieverf juist omdat ik vind dat ik hiermee nog veel verder kan, pas als ik dat voor mijn evoel onder de knie he ga ik eens over op iets anders. Nu probeer ik wel alles uit, puur om te ervaren hoe het is, en soms leer je juist net weer die dingetjes waar je in je vertrouwde technieken op bleef hangen
Goed, weer even diepzinnig geweest, terug naar de werktafel
BertUS

een constructief bedoelde post...

@Gino
Ik vind je manneke prima geschilderd, al helemaal bij de gedachte dat ie maar 25 mm is. Een ding bij je werken is me opgevallen; je maakt figuren over het algemeen erg matt. Persoonlijk had ik de riem en revolverholster wat meer glans gegeven. Ik neem aan dat er hele families zijn van dit soort mannekes ?
Dan vind ik je repliek over "de discussie" PRIMA, omdat ik deel in het feit dat jouw werken meer dan een inspiratie zijn voor ons modelbouwers. Ik verheug me op je modelletjes ! Dat je maar even goed weet dat ik wel degelijk ben geinteresseerd in jouw werk, maar dat ik contradicties tegenkom over de helderheid en uitvoering van het TWENOT-reglement.

@allen, met name moderators
De discussie over wat wel en wat niet gepost mag worden is -zoals de commanders-in-chief zelf zeggen- al vaker voorgekomen en het feit dat de discussie steeds terugkomt, lijkt mij een teken dat de aangedragen oplossingen of verklaringen tot dusverre niet van een dergelijk karakter blijken te zijn, dat iedereen zich erin kan vinden.

"En als je er echt veel moeite mee heeft, dan moet je de postings van Gino niet lezen ...dat scheelt weer ergenis"
Mijn punt ligt net even anders; ik vind het prima om te zien dat Gino wederom zo'n mooi modelletje gemaakt heeft, maar ik val hier over het feit dat iemand anders -die lang niet zo goed is als Gino- met z'n posting maar moet verkassen, "omdat het geen tank is". Ik heb dus moeite met hoe de moderators ZELF omgaan met regels. Dat 2-sporen-beleid heb ik al eens eerder opgemerkt. Iets dat ik persoonlijk niet tactisch vond op dit forum, is dat mijn postings en die van Dominique Vanderschaeghen gewoonweg zijn verwijderd. Ik krijg de indruk dat het gemak van het (discussieloos) verwijderen van postings nauw samenhangt met de positie van de "gedupeerde" poster, bijna ongeacht welk model. Waarschijnlijk vind ik dit het zuurste aspect van dit onderwerp, laat staan dat het op DIT forum is. Ik wil voor de aardigheid even laten weten dat het gewoon "wegknippen" van in weze niet-aanvallende posts, omdat er feitelijk op de regels gewezen wordt, een aardige verdraaiing geeft van de feiten; daar waar Mister Poppe himself met hulp van een moderator nu denkt dat ie 2 heidenen heeft ontmaskerd, ben ik zelf "stil fan" van deze persoons werken ! Vertel dit dus ook niet door ! De inhoud van mijn groene posts waren in ieder geval een stuk positiever.

Ik krijg zelf zo de indruk dat de mannen om de directietafel, nAAst het openbare reglement, een (in ieder geval voor mij) onbekend schaduwreglement hebben opgesteld, waar niet aan getornd kan worden. Eigenaardig om te lezen overigens dat er sprake is van "deals" op hoger niveau...Kom ik daarvoor ook in aanmerking ? Of ben ik niet goed genoeg in modelbouw ? Zo lijken de regels inwisselbaar, als je maar genoeg modelbouwervaring hebt...jammer voor mij...
Het is natuurlijk de taak van een moderator om postings in zo goed mogelijke banen te leiden, maar het recht nemen om de (blijkbaar heikele) discussie (in wording ?) gewoonweg te deleten, vind ik een sterk staaltje van "monopolie-misbruik". Een directe kwaliteitsvermindering voor TWENOT als het gaat om de inachtneming van ("overduidelijke") regels in algemeenheid en voor de bezoekers die zich aan een reglementen horen te houden, dat ook netjes doen en vervolgens monddood worden gemaakt op grond van onderlinge afspraken, welke -naar mijn idee- NIET zijn opgenomen in het reglement.
Daar waar ik juist respons verwacht in de vorm van dialoog van op z'n minst 1 van de moderators, daar wordt de delete-knop gehanteerd en het probleem wordt weg- maar uiteindelijk vooruitgeschoven voor de volgende keer...
Dan heb ik heb nergens in het reglement gelezen dat "de mate van bijdrages leveren" op een gegeven moment vertaald wordt tot "het verkrijgen van privileges", zoals het plaatsen van modellen die -naar mijn idee- TOTAAL NIETS te maken hebben met de gemotoriseerde oorlogvoering te land, zoals WO-1 en alles erna. Op dit forum lopen, fietsen, varen en racen John, Francois en Heinz door de meest uiteenlopende Flakbunkers en Huey's...Dat dit gaat afdoen aan de defenitie van Twenot -waar de T staat voor TANK, dacht ik- dan wordt het misschien eens tijd om de naam te veranderen. Maar een naamsverandering lijkt me ietwat drastisch en not-done...

Ik kom hier erg graag, maar als het aan mij lag, dan ging in ieder geval deze discussie een stuk helderder, met het oog op de toekomst. Mijn ideeen:

1. [poll voor defenitie]
Start 'n poll op, waarmee het reglement op eenduidige en uni-interpretabele wijze wordt opgesteld, al is het alleen om deze discussie (op constructieve wijze) te vermijden in de toekomst. Misschien beginnen met een DUIDELIJKE grens te trekken van wat er wel of niet gepost mag/moet/hoeft te worden...wat mij betreft mag dat wat uitgebreider zijn dan dat korte stukje dat als "sticky" bovenaan de lijst van het fotoalbum staat. Teruggrijpen naar 54-Network ofhoeheethet lijkt me niet nodig. Volgens mij liggen oplossingen op Twenot-niveau. Misschien eens kijken wat de defenitie is voor "alle modellen die betrekking hebben op motorische oorlogvoering op de grond". Daarmee sluit je al een heleboel zaken uit, waaronder Mario. Op dit forum lopen genoeg wijze heren rond die ongetwijfeld, als die eens om de tafel zitten en bakkelijen over de defenitie van de indeling van de te plaatsen modellen, tot een mooie afbakening komen. Laat iedereen maar tandjes stukbijten...

2. [>20 posts "normale album"] = [ontsluiting "non-tank-album"]
Zo stel ik persoonlijk voor, om alsnog een apart gedeelte in het forum in te lassen voor "non-tank-modellen", inhoudelijk varierend van WildWest-mannetjes tot aan vliegtuigen, StarWars- of Warhammermodellen. Maar dit alles is niet zomaar toegankelijk !
Een voorbeeld :
Er mag/kan pas een vliegtuig in het non-tank-album gepost worden, als je meer dan (bv) 15 of 20 posts over verschillende eigen modellen hebt geplaatst in het "normale" / huidige fotoalbum, met verscherpt reglement. Zo krijg je nog steeds een goede indruk van iemands vaardigheden en heb je meteen een schifting van modellen.
...ik roep maar wat...Volgens mij creert dit al de voorwaarde van basisinteresse voor "tanks" op dit forum en tevens een goeie schifting voor raar gepeupel. Mensen die hier tercht komen, zullen in eerste instantie komen voor militaire voertuigen en kunnen ondertussen wennen aan een toekomstige mogelijkheid. Zorg er in ieder geval voor dat je tank-zaken en non-tank-zaken gescheiden houdt. Dit lijkt mij persoonlijk een prima plan, omdat het in weze niet veel meer tijd kost dan de huidige benodigde tijd voor het forum. (toch Rob ?) Alleen op indelingsniveau veranderd er iets en voor de bezoeker uiteindelijk vrijwel niets. Ik denk zelf dat deze oplossing direct het probleem verwijderd binnen het fotoalbum.
De werkwijze: De poster-in-spe moet eerst door (het reglement van) 15 of 20 posts, voordat ie kan posten in het non-tank-album. De ervaren album-poster vraagt uiteindelijk aan de moderator voor toestemming/ontsluiting van het algemene album. Deze ontsluit vervolgens (in overeenkomst) de toelating tot het forum. In het non-tank-album zitten dus ook alleen maar bekenden. Voor "niet-ingewijden" is en blijft dit een alleen-lezen-forumafdeling.
In het huidige geval; Mister Poppe had nu in het non-tank-album kunnen posten, ver weg van alles dat terugslaat op gemotoriseerde oorlogvoering te land, waar ie -hypothetisch gesproken- al 25 postings gedaan heeft. En mijn German Sniper Team dan ? En mijn Zundapp dan ? Die komen natuurlijk gewoon in het fotoalbum, zoals die nu voor onze neus ligt. De Twenotter met posts in het non-tank-fotoalbum, krijgt een "hyperlinkje"/icoontje vanuit b.v. z'n Avatarvak, dat verwijst naar z'n meest recente post van non-tanks in het non-tank-album. (bv lampje : aan = nieuwe post) Zo zie je meteen wie nog van meer walletjes eet dan alleen die van de Atlantik...

3. [handige links]
indien 2 enorm naast de spijker slaat...BertUS, is het sowieso geen plan om een lijst te maken van hyperlinks naar sites waar je WEL non-tank-modellen kunt plaatsen ? Lijkt me iets voor de handige links. Altijd handig als meerwaarde voor technieken e.d.

Ik zou het enorm waarderen als de moderator dit geheel ongewijzigd zou willen laten staan en eens inventariseert wat de algehele ideeen zijn over dit onderwerp. Dat gaat ons tenslotte allemaal aan ! Iets dat op een hele normale manier kan verlopen, recht op een concretisering af van hiaten in het reglement.
Als dit onderwerp/posting weer wordt gedelete, dan geef ik op een briefje dat deze discussie wederkerig BLIJFT, door nieuweling of criticus...

gegroet Frank, die ooit eens zo goed hoopt te worden als Gino Poppe

Frank,

ik weet dat dit onderwerp al vaak naar boven is komen drijven. Maar jammer genoeg moet ik toegeven het met je eens te zijn. Jammer omdat dit eigenlijk een hele slechte situatie is voor de TWENOT. Meer wil ik er hier niet over kwijt. Verdere discussie graag via pb.

Groeten Maarten

Ja gino... je bent wat begonnen! Inplaats van naar technieken en kleurgebruik te kijken valt men hier over het onderwerp.
Dit is een beetje teveel van het goede, sorry heren, maar Gino is hier op het Twenot forum één van de weinige die figuren laat zien van hoogstaande kwaliteit en het onderwerp staat hier kompleet los van.
Waar je wel op diende te letten is hoe hij zwart oplicht met groen waar je wel op diende te letten is hoe hij een gezicht schilderd met schaduwen en highlights op een oppervlakte van 3 mm².
Ik wordt hier zo moe van, als ik Frank goed gegrijp moet je eerst 25 postings doen voor je een foto op het forum mag zetten?? Mag ik dan vragen wie er gaat oordelen of die foto en/of model wel goed genoeg zijn!?
Haal de mijne er dan maar vanaf want ik heb nog geen 20 postings gedaan.( net nu ik het onder de knie heb) 🙂

Is het niet de bedoeling dat je door het posten van foto's op de site de mening van andere bouwers vraagt zodat je jezelf kan verbeteren en groeien in de hobby??

Ik ga nu effe in mijn donker kamertje liggen en hoop dat het met mijn bloedruk nog in orde komt.....hopelijk met de Twenot ook.

Rudi

Frank:
ten eerste mijn complimenten voor zeer heldere uitleg over je "onvredes"als ik het zo mag noemn, indien niet, corrigeer mij dan hier.

Hoewel ik niet tot de directietafel behoor, niet tot 1 van de wijzste, niet tot de niveaubouwers en volgens mij ook geen privileges heb, tenminste niet meer dan jij wil ik toch even zelf mijn ideeën over jouw epistel geven
Ik wil niet gaan quoten, das mij te ingewikkeld

puntje 3: In de handige links staan al een aantal zaken die jij vernoemt.

punt 2: Ik krijg een beetje de indruk dat de figuurschilders door jouw al per definitie in een aparte groep gezet worden, ongeacht wat er getoond wordt. Ik ben dus erg blij met deze reactie want ik nu eenmaal niet zo van bouwen.
Ik schilder dus ook wel andere figuren dan militair alleen ik plaats deze niet hier vanwege de regels. Dat er voor Gino een uitzondering wordt gemaakt is een tijd geleden al besloten en per uitzondering toegestaan.
Verder vraag ik mij af wie die Heinz en John zijn die zo sportief door allerlei gebieden gaan, maar dat terzijde.

Ik zelf ben niet zo voor een uitbreiding van allerlei subgroepen in albums, je bent dan ergens ook verplicht om een aparte tafel te gaan neerzetten bij meetings cq wedstrijden en waar houdt het dan op? Voor je het weet zijn we een 2e IPMS, en juist in deze opzet onderscheiden wij ons een beetje van de IPMS zonder trouwens die groep af te kraken, want ik ben zelf ook lid van die club, alleen daar leer ik niet zoveel als bij de TWenot.

Verder spreek je over het vreemd overkomen om bepaalde postings niet te openen. Ik open tegenwoordig nog maar weinig duitsgerelateerde postings omdat de verhalen van een zoveelste uitgave van bepaalde, niet nader te omschrijven voertuigen, mij een beetje zwaar de strot uit beginnen te komen, alleen die postings van mensen waarvan ik hun technieken goed vindt bekijk ik, en geloof me, dat zijn niet alleen maar topbouwers hoor.

Jouw suggestie om pas na een aantal geplaatste foto's toegang te krijgen tot een apart album vind ik een beetje wrange nasmaak hebben. Ik zou me dan eerst moeten storten op iets wat ik niet leuk vind voor ik iets mag posten wat ik wel leuk vindt.
het is niet dat ik je nu hier af zit te zeiken, absoluut niet, maar geef toe, hoeveel laat jij nu zien. Misschien ben je wel harstikke goed en zou je zo bij de topbouwers aan de directietafel kunnen zitten om met een hoop privileges wijze woorden mogen verkondigen 🙂 (even een smiletje erachter voor het te serieus wordt opgepakt)

Op zich kan ik de webmasters of moderators wel begrijpen dat zij een dergelijke discussie (die al ettelijke malen is gevoerd) nu eens in de kiem smoren, maar mijn ervaring is dat er altijd wel een persoonlijk PB mijn kant opkwam wanneer ik weer eens te ver ging en via de mail kon dit prima met de verantwoordelijke worden uitgepraat.
Maar aangezien dit een open forum is wat door iedereen gelezen kan worden kan dit niet hier uitgevochten worden.

Goed ik heb al weer veel te veel geschreven en ga toch maar even kijken of mijn, niet toegestane indiaantje, al een beetje opgedroogt is

BertUS( die niet zo bang is voor een knipknipactie)

Pfffff lang verhaal Frank 😉

Ten eerste ben ik diegene die jullie postings verwijderd/verplaatst heeft. (deze staan meestal op een veilig plaats waar alleen Rob en ik zei de gek kunnen komen, dit in geval als een van ons vind dat het bericht toch wel geplaatst kon worden dat we het terug kunnen zetten)

Ten tweede zie ik niet in waarom dit bericht van jou verwijderd zal moeten worden?

Ten derde heb ik hier ook weleens een civiel wagentje of vlieggeval zien staan 😱 , deze zijn toen ook niet verwijderd zolang het maar bij een uitzondering blijft.

Waarom discuseren over iets wat al een paar jaar (2 jaar) bekend is en waar zich mischien drie a vier personen zich storen, en het stond nog netjes aangegeven dat ik jullie postings verwijderd had.

Zoals vermeld in anderen postings dat je veel kun opsteken van Gino zijn werk (als je het mooi vind natuurlijk) dan heb ik er geen moeite mee, waar ik wel moeite mee heef zijn die figuren die hier iets posten en als je dan wat vraagt krijg je domweg geen antwoord omdat ze boven de gemiddelde modelbouwer staan en die postings zou ik graag verwijderen maar dat mag niet helaas omdat het wel gerelateerd is.

Dus maak je keuze een topic dat nergens op slaat qua tanks maar waar je wel veel van opsteekt of een topic waar je nooit wat van opsteekt???

Dan deze opmerking van jou:
Ik krijg de indruk dat het gemak van het (discussieloos) verwijderen van postings nauw samenhangt met de positie van de "gedupeerde" poster, bijna ongeacht welk model. Waarschijnlijk vind ik dit het zuurste aspect van dit onderwerp, laat staan dat het op DIT forum is
Nou daar word ik persoonlijk even niet goed van, gewoon om feit dat ik nooit iemand om zijn modelbouw kunsten aanbid, wat sommigen mensen wel hebben.
Iedereen is in mijn ogen gelijk of je nou Marijn,Frank of Gino heet.

Discussies worden alleen verwijderd als ze zo`n 100x voorbij zijn gekomen of als ze uit de hand gaan lopen en dan komt er meestal eerst nog een waarschuwing en dan komt er een slot op zodat er geen verderen reacties kunnen worden geplaatst.

En wat er aan de ronde Twenot tafel word beslist daar weet ik niets van en wil dat graag ook zo houden.

Bergrijp me even goed dat ik het ook niet altijd even leuk vind om een posting te verwijderen maar dat het soms moet in het belang van het forum zodat alles lekker blijf lopen zoals het nu gaat.

Sorry voor dit chaotische reply maar ik ben geen schrijver en ik ben een beetje moe om mij/ons te verdedigen tegen twee figuren welke weereens dat oude schaap terug gevonden hebben.

Ronald
Moderator

Weer maar eens Nederland op zijn smalst... Oei oei, ook ik heb nog maar een vijftal modellen gebouwd 😱

Ik kijk liever naar het figuur om er achter te komen hoe Gino die zwarte jas zo realistisch heeft geschilderd, met al die shadows en highlights, en of die techniek in mijn straatje past. Zoniet dan stel ik hem daar op de eerstvolgende beurs graag wat vragen over.

Deze prachtige schildertechniek is natuurlijk ook te gebruiken op een WWII Duits figuurtje, met of zonder tank....

Maarre Gino,
Volgens mij zit de Mario zijn snor ietsjes anders 😉

Groeten en terug naar mijn hobbytafel,
Hugo

PS: Gaat het weer een beetje, Herr Meyer? 8)

Ik zie niet in waarom er zoveel ophef over wordt gemaakt, dit forum heeft mijns inziens een zelfregulerend effect. Zoals Ronald al opmerkte komt er heel af en toe een vleugelding voorbij, dit soort postings wordt zelfs niet eens verwijdert gewoonweg omdat het bijna nooit voorkomt.

Ik heb er zelf totaal geen problemen mee om Gino's postings te bekijken, wat hij doet met figuren (qua schilderen dan he 😉) kan ik alleen maar hopen eens te bereiken. Degenen die deze postings niet waarderen mierenn**ken naar mijn idee alleen maar, misschien zelfs omdat ze jaloers zijn? Wie zal het zeggen....

Om nog even terug te komen op het "zelfregulerend effect": Gino weet dat hij met zijn postings mensen informeert over de technieken van het figuurschilderen, of het nou een 25 mm white metal figuurtje is of een 1:35 tankcommandant, de technieken blijven natuurlijk hetzelfde (zoals al veel vaker gezegd is). Daarbij is hij gewoon echt goed, daarom tolereren we het, omdat veel mensen er wat van kunnen LEREN. Als iemand anders (zoals ik bijvoorbeeld) een figuurtje zoals dit zou posten zou dat er een stuk slechter uitzien, niemand leert er wat van dus wordt het niet gewaardeerd. Dat is toch logisch? Als je wargame figuurtjes of elke andere niet-WOII figuurtjes schildert zoek je toch automatisch wel een andere site op om je figuurtjes te laten zien. Omdat Gino toch banden heeft met het bouwen van tanks en WOII figuren vind ik het acceptabel, en zelfs een goed idee, dat hij zijn figuurtjes hier post, zolang er ook maar eens een WOII figuurtje langskomt 😉

Het is mij niet gewoon lange verhalen te typen maar ik vind het nu toch erg jammer dat er zo'n ophef wordt gemaakt alleen omdat bepaalde personen het niet kunnen hebben dat er iets anders dan 20e-eeuwse modelbouwonderwerpen voorbijkomen 😉

Rick

Ik ga er niet eens te diep op in, maar ik wordt wel moe van het feit dat er hier zaken verdraaid worden:
Er wordt hier nooit discussieloos gedelete, Ronald en ik hebben het er vaak zat over, en ik steun hem overigens in zijn beslissing van gisteren.

Gino is welkom vanwege de kwaliteit van zijn inbreng, niet de kwantiteit.. Er zijn er al genoeg wiens gemiddelde posting niet verder reikt dat: Ja mooi, of heb ik ook, of goh wat duur.....Zo heb je zo 200 postings en niets te zeggen gehad...

Verder las ik een week of 2 terug dat jij graag over alles een mening hebt en dat je graag "tegen" bent.....Weet niet meer waar, maar je hebt t zelf ergens geschreven hier.
Daar krijg ik al stijle nekharen van. Dat is zeuren om te zeuren, en dus oeverloos.

Maar mijn boodschap aan een ieder die denkt dat hij wel moet vertellen hoe ik of de twenot de boel moet regelen met polls en/of extra forums:

Ik maak geen ander forum aan omdat jij en je maatje dat nodig denken te vinden, er zijn tientallen fora waar je je ei kwijt kunt. En daar is het allemaal minder gereguleerd en mag je lekker anoniem over de mij en de Twenot klagen...Vooral doen!
Maar hier bepaal ik, gesteund door het bestuur, hoe de boel draait.
Niet mee eens??? Geen probleem, veel plezier met de rest van je digitale leven op Hyperscale, Missing Links, Tracklink, Armorama, of waar dan ook..
Ben je wel tevreden met hoe het hier draait: Hardstikke leuk, join the club, maar stop dan met keer op keer de zelfde zinloze discussie op te starten en een boel onnodige onrust te zaaien.
Dit is de zoveelste maal dat Gino wordt aangevallen op zijn postings, en straks is het enige logische wat je bereikt dat hij denkt: ze bekijken het maar bij die Twenot, ik ga daar geen energie in steken...Heb je dan je zin????
Ben je hier een erg waardevolle inbreng kwijt, waar de meerderheid van zal balen en dan mag jij trots op je zelf zijn....
Overigens is de discussie over de inbreng van Gino niet op zijn plaats, dat is allemaal al gezegd en besproken. Zo'n 2 jaar terug, lang voordat jij dit forum bezocht.

Rob

Bedankt

Hierbij wil ik al degene bedanken die me persoonlijk een mail gestuurd hebben om me een hart onder de riem te steken en te vrage om hier ALLES over figuren te blijven posten (het waren er meer dan 2!!!). Zolang de webmaster er geen probleem met heeft zal ik bijven posten. Wat heeft een cowboy met een WOII tankcrew te maken: het schilderen van de huidskleur bijvoorbeeld?

Er zijn volgens mij ook geen extra afspraken gemaakt tussen iemand van Twenot en mij. Ik post enkel berichten omdat ik denk dat ik er iemand een plezier met doe, net zoals ik graag naar het werk van anderen kijk en me erdoor laat inspireren. Ik ga ook niet verder meer op dit onderwerp reageren, omdat ik mijn tijd liever vul met het schilderen van figuren.

Vele en vooral vredelievende groetjes,

Gino

Beste medebouwers,

dank voor de reakties op mijn enorme post. Ik had ‘m geschreven op basis van datgene wat ondertussen voor iedereen duidelijk is. Ik heb er een nachtje over geslapen om te bekomen van mijn “irritatieâ€

Geeuw....
Ik wil me er niet mee bemoeien, maar kan deze discussie nu eindelijk afgesloten worden. Ik hoor op mijn werk elke dag al genoeg gezever. zodoende kan ik dat hier echt wel missen

sorry, maar dat moest er even uit.

Flip

Frank:
Deze discussie leidt tot niets en stopt hier, dit is niet de tijd of de plaats om je grieven te (blijven) spuien.
Voor verdere discussie nodig ik je uit om op de eerstvolgende bestuursvergadering je zegje te komen doen, indien geinteresseerd kan ik je een uitnodiging doen toekomen.
Verder wil ik je er op wijzen dat het bezoeken van de Twenoto website geheel op vrijwillig basis is en dat je zal moeten accepteren dat het forum mischien niet geheel aan alleen aan jouw wensen kan en zal voldoen.
De zaken liggen er zoals ze daar liggen en that's it!

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan