Marder III afgebouwd en 6rad geweathered...

Hoi, terwijl ik met mijn 6 rad dio in de weer ben heb ik even de tijd genomen om deze af te bouwen.

Enige wat niet op de foto staat is de arm die de gun-lock omhooghoud, die komt er na het spuiten op,
ook de antenne komt er achteraf op !

ook hiervoor wordt een ondergrond gebouwd, ik heb alvast een mooie frame laten maken, lekker in de hoogte !

helemaal onderaan staan nog 4 fotoos van mijn geweatherde 6 rad, die staat binnen een week of twee volledig afgewerkt met dio (met water !!)

mvg
Dominique

marder12.JPG

marder21.JPG

marder3.JPG

marder41.JPG

marder5.JPG

marder6.JPG

marder7.JPG

marder8.JPG

6radweathered4.JPG

6radweathered3.JPG

6radweathered2.JPG

6radweathered1.JPG

Hallo Dominique,

Ik heb even kritisch naar je model gekeken 😉

6radweathered3.jpg

Deze krassen met roeststrepen vind ik iets te. Zoiets heb ik ook nog nooit op foto's gezien. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze hoe je je model verweerd.

marder8.jpg

Toen ik reageerde op WW2 modelmaker heb ik dit over het hoofd gezien. Ik zou dit naadje nog weghalen, Dit ook omdat het echt een blikvanger zal zijn als het model eenmaal geschilderd is :!:

Groeten en succes,

Bas

geen probleem met dat roest Bas, wacht maar het dio af 😉

en dat naadje zie je wel maar je voelt het niet, het is opgevuld met lijm, een paar laagjes erover en je ziet niks meer, gemakkelijke methode om moeilijk bereikbare naden weg te werken !!

cheers
Dominique

Mooi gebouwd Dominique.
Ik kijk uit naar de foto's van het spuitwerk. Effe doortrekken en dan kan ie in Lier op de wedstrijdtafel gezet worden 😉

Groeten en succes ermee,
Hugo

Hi Dominique,
Dat vind ik een perfect staaltje werk. Vooral al het PE!! Super om te zien. Ik heb hiermee zelf geen ervaring. Zal zeker tot zijn recht komen als deze is gespoten.
🙂

Whauw Dominique! die marder is echt top!!! wat ziet ie er goed uit. je kunt goed overweg met pe (beter dan ik) en het zowiezo al een pracht voertuig dus dat samen met jouw vakwerk... dat word een mooi model. je 6rad is ook mooi geworden, lekker stoffig en gebruikt.

groeten boris

Ziet er echt indrukwekkend uit die marder met PE. Durf mezelf er nog niet echt aan te wagen, ondanks dat ik al het nodige heb klaarliggen. Even een vraagje van praktische aard, behandel je een model met zoveel PE nog op een bepaalde manier voordat je em gaat spuiten, of houdt de verf direct op het metaal??

Waarschijnlijk iets wat vrij algemeen bekend is, danwel al honderdduizend keer gevraag op dit forum 😳 , maar ben daar toch wel benieuwd naar

Groeten,
Kevin

bedankt jongens :!: :!:

voor ik zal beginnen spuiten zal ik het model eerst met alcohol bespuiten met de airbrush en dan droogblazen met diezelfde (ongevulde) airbrush

dit om de boel grondig te ontvetten want dit model is een millioen keer door m'n handen gegaan 😉

cheers
Dominique

Terug
Bovenaan