Marder 3

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hallo dan,

Hier wat foto's van mijn (bijna) afgeronde Marder 3.
Gelukkig heb ik donderdag op de bouwavond in Zutphen Jan bereid gevonden om wat foto's te maken, want ik ben een ramp op dat gebied wat jullie iniddels wel weten 😳 .
De Marder is van Tamiya, met Eduard PE, Scale line interieur, CMK engine & compartment en een NU alu barrel. Assesoires zijn van Verlinden en Jaguar. Er komt ook nog een figuur bij, deze is ook van Jaguar en is voor 50% klaar. Zo her en der moet er nog wat bijgewerkt worden, maar dit is het wel ongeveer. Op/ aanmerkingen zijn welkom.

Groetjes

http://www.mijnalbum.nl/Album=U33ZITGY

Knap werk Boris! 8)
Erg mooi geschilderd en mooie 3D chips.
Ook de pinwashes zijn naar mijn mening goed gelukt.
Wat ik wel nog zou doen is het hele gevaarte wat meer in het ondergrondje drukken.
Nu lijkt het eigenlijk net of hij een beetje zweeft.

Ook ik ben benieuwd naar het figuur wat erbij komt.

Groet,

Niels

Ps: welke kleur heb jij gebruikt voor de Panzer Geel?
Ik ben momenteel een Stug III aan het maken maar weet nog niet precies welke kleur ik daarvoor moet gebruiken.
Deze kleur spreekt me daarentegen juist erg aan.

Hoi Boris,

Ik ben helemaal niet (meer) van het Duitse spul maar voor deze Marder heb ik nog steeds een zwak 🙂

En ik vind h,m heel mooi gemaakt ..echt netjes, ik mis alleen nog een figuurtje...welk figuur ga je er bij zetten 😀

Gr nick 😉

Mensen,

Bedankt voor jullie reacties!
@ Niels: Ja, dat klopt, ik heb wel sporen gemaakt maar deze waren iets te smal. Nu is de linkerkant wel iets verzonken, maar de rechter niet. Volgende keer toch iets beter opletten. 🙂
De kleuren die ik gebruikt heb: Eerst panzer grijs als ondergrond, vervolgens panzer geel van Tamiya, daarna met een beetje wit erbij de midelste delen van de panelen lichtjes geaibrushed. Ik moet wel zeggen dat ik veel filters heb gebruikt, maar de genoemde kleuren leveren een goede basis op.

@Nick: Ik heb het staande Jaguar figuur gebruikt uit de set: "huh...?" (German mechanics)

@Jurjen: Je hebt wel gelijk ja, achteraf had ik ook minder wit moeten gebruiken, en liever zelfs een lichtere kleur van de basis laag. Zo her en der wil ik het nog wat afzwakken, maar met chippen moet ik ik mezelf soms wat in de hand houden 😳.

Groetjes!

Boris,

Ik heb hem in Zutphen al een beetje doorgelicht, dus je weet al wat ik er van vind. Misschien dat je met een paar heel dunne filters en washes het sterke contrast wat weg kunt werken. Humbrol 72 geeft een heel fijne stof kleur.

Groeten, MartinD

Very nice Boris!
Zou alleen op de grond de blaadjes iets minder 'organiseren' en er misschien wat op/in de Marder leggen. En met sterk verdunde herfsttinten lichte kleurverschillen aanbrengen. Kortom, mieter dat hele plusmodel-doosje over je dio. 😉

Ja die blaadjes moeten idd iets minder "netjes" komen te liggen, en wat meer misschien. In het voertuig is ook de bedoeling nog. Chipping's zal ik iets afzwakken.

Bedankt heren!

mzzls

hoi boris,
we hebben in zutphen je gebakje al aardig besproken. ik kan alleen maar hopen dat ik mn pe net zo verwerkt krijg als jij!
de meeste kritiek die ik daar had is hier ook genoemd. misschien de chips afzwakken met wat zandkleurige pigmenten??
ben benieuwd naar t vervolg van het figuur want dat zag er al veelbelovend uit. vooral respect voor de ogen!!

grtz jeroen

Hoi Boris,

ik ben ook met een marder III bezig, maar deze ziet er echt schitterend uit... moet zeggen dat ik de gele uitvoering misschien toch wel mooier vindt. Maar ja. is nu te laat.

Enkel de blaadjes zoals eerder gezegd.... of helemaal weghalen of de hele ondergrond volleggen ermee.
Kijk eens naar het resultaat van het malen van blaadjes van de beukenhaag (nu de juiste tijd van het jaar gezien de bruine blaadjes)
daar kun je mooi resultaat mee boeken.

ik vind het prachtig in elk geval.

gr
wilfred

Heren,

Bedankt voor jullie reacties.
Het figuur ben ik nu iets verder mee, en naderd zijn schaduw behandelingen.
Blaadjes zal idd nog aan gewerkt worden, evenals de chipping's. Wanneer het geheel is bijgewerkt zal ik foto's van het geheel plaatsen.

vr. groetjes

Boris,

Ik heb me ooit ook laten meeslepen door deze prachtige kit.
Het blijft één van mijn favorieten. Zeker in een (zand)gele uitvoering.

Lekker veel details heb je aangebracht !
Idd. die chipping komt redelijk hard over, maar dat hoeft echt geen probleem te zijn. Gewoon nog een plaatselijk filtertje eroverheen. Op die manier kun je ook wat kleurenvariatie aanbrengen in de highlights 8)
Het feit dat ze wat hard overkomen heeft meer te maken met de breedte van de higlight dan met de kleur. HL schilderen met Humbrol en dan vernauwen met een vochtig penseel met white spirit. Op die manier krijg je 'm zo smal je zelf wil. Deze truuk werkt trouwens ook aardig voor erg fijne krassen.
Ik vind de afstelstokken altijd zo'n mooi detail. Ze zijn mooi uitgevoerd en mooi verweerd !

Ik zou wel ook wel eens goed in het motorcompartiment en in de binnenkant willen piepen...op de foto's kan je nu niet zo veel zien.

Groeten,
Staf

Hey Staf,

Ja de motor en het interieur is helaas weinig van te zien op de foto.
Dat van dat afzwakken zal ik in het vervolg eens proberen. Volgens mij heeft Bas dit ook gedaan op z'n panzer 4.

Groetjes!

Terug
Bovenaan