M7 Priest with Dozer [crew 28-10]

Re: M7 Priest with Dozer

Mooie Dozer gozer !

en 't wordt almaar mooier...

groet 😀
Peter

De bepakking komt om een houten plank te liggen die tussen de twee boxen ligt. (misschien een leuke andere kleur maken als een soort deur die gebruikt is.)

@ Ron, het is wel aan de lichte kant maar met verweren zal het wat donkerder worden. Maar niet te donker anders wordt het een beetje saai om naar te kijken 😉

Het begint er op te lijken 🙂

big.jpg

IMG_56871.JPG

Ik heb wat decals toegevoegd en de onderkant al stoffig/modderig gemaakt omdat het lastig gaat worden nu de dozer er (recht) voor hangt.

IMG_56881.JPG

IMG_56861.JPG

IMG_56911.JPG

IMG_56901.JPG

Martin

I know, maar ik heb eerst dat stuk verweerd omdat ik hier later moeilijk bij ga komen al de rest verweerd wordt.
Maar de dozer krijgt ook een goede stof/modder laag hoor.

De eerste stappen van verweren zijn gedaan. Een pinwash voor alle diepere onderdelen, en enkele filters voor wat verschillende kleuren.
tevens met een zwarte + oker mix (dit wordt namelijk Olive Drab achtig) een beetje geprobeerd om de lagere onderdelen wat donkerder te maken. Het effect op de fotos is niet echt goed te zien.

IMG_5696.JPG

IMG_56971.JPG

IMG_56951.JPG

Groet Martin

zo en weer een updateje,

De verwering in een iets verder stadia, hier zijn vooral olie verf voor gebruikt, wat pinwashes, steaking (regenstrepen) en fading.
Tevens is de bepakking voorzien van een eerste kleurtjes (voor het idee) ik denk niet dat ik ze allemaal stuk voor stuk ga schilderen maar ze op een snellere manier leuk maak 😉

IMG_5706.JPG

IMG_57052.JPG

IMG_5707.JPG

IMG_5708.JPG

IMG_57101.JPG

Groet Martin

Re: M7 Priest with Dozer [25-03]

He Martin, leuk gebakje, vind de kleur prima, op schaal is het snel te donker en nu kun je de details zien. Verwering is subtiel, dat vind ik goed passen bij dit model. Denk dat je de bepakking wat verder gaat uitwerken? Je kunt ook met wat andere kleuren werken, grijsblauwe kleuren en wat bruine kleuren, lang niet alles was legergroen wat ze meenamen en het breekt het groen ook net als de rode brandblusser 😉
Veel plezier met de afronding!
Gr Johanna

Re: M7 Priest with Dozer [25-03]

Bedankt Johanna,

Ik heb er nog wat andere dingen bij gevoegd, een koffer, blauwe klapstoel. Tevens is de bepakking iets verder afgewerkt en is vastgelijmd.
Tevens weer een uurtje met pigmenten gespeeld voor de dozer blad een weer een gedeelte van de onderkant.

IMG_57141.JPG

IMG_5712.JPG

IMG_57172.JPG

er moeten nog wat dingtjes aan getipt worden met verf zie ik
IMG_57161.JPG

IMG_57182.JPG

IMG_57193.JPG

next-up, het pigment werk verder af maken. En alle laatste details toevoegen, bepakking matt vernissen.

Re: M7 Priest with Dozer [29-03]

Plaats je nog een crew?
De .50 kun je met wat grafiet poeder nog een metaal look geven.
De verkleuring op het dozer blad is realistisch gedaan.
Goed gedaan, Jo

Re: M7 Priest with Dozer [29-03]

bedankt mannen

Ik heb nog even gekeken voor het vastmaken van de stowage maar het wordt er niet mooier op met touwen er over heen. Misschien dat ik een setje van 3 bedrollen aan elkaar ga maken met een strap of misschien doe ik er nog een doek over heen en maak deze vast.
Ik moet wel zeggen dat de Sherman erg stabiel reed dus alles zou er niet heel snel afdonderen.

Hierbij de (zo goed als) eind fotos

IMG_57441.JPG

IMG_57464.JPG

IMG_5749.JPG

IMG_5751.JPG

IMG_5750.JPG

IMG_5753.JPG

IMG_5748.JPG

IMG_5755.JPG

IMG_5757.JPG

big.jpg

IMG_57623.JPG

IMG_57603.JPG

Groet Martin

Re: M7 Priest with Dozer [EIND 31-03]

*zwaar Amerikaans accent aan* "Damn martin. That just looks like the piece we used back in the days"
🤣

Ziet er echt goed uit! Je had gelijk; door een lichte basis te gebruiken en goed te verweren, komt 'ie inderdaad veel beter uit de verf. Veel kleuraccenten, waardoor het geheel prettig is om naar te kijken en te ontdekken wat er in, op en aan zit. Beertje is een blikvanger!

Maarreh... op de foto's is het net alsof het bestuurderssnuitluik niet helemaal recht zit.

Je krijgt een stevige kluif aan je dio, wil je dit niveau blijven volhouden.

Hij is mooi geworden Martin.

Zeker zoals Ron ook al aan geeft, je kleur gebruik mag er zijn.
De OD kleur ook, niet te donker, juist goed zo.

Groeten, Peter.

Martin,

Je hebt een erg mooi model neergezet. Top 😀 .
Leuk dat 'knuffelvarkentje' .
Uiteraard nog de vraag of er een figuur (of meerdere) bijkomen en plaats je de Priest nog op een ondergrondje?

Groet Herold.

Timo de Porto zei:
Als laatste, waarom heeft een m7 eigenlijk een dozer?
Om ons nobele modelbouwers een interessant te geven om te bouwen, daarom 😉

Strak werk MartinV. Ik vind het ook knap om te zien hoe je die oude Sherman meuk gebruikt om modellen te bouwen.
ER is nu ook genoeg te krijgen van Tasca/Akuri en DML immers.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog bezig met de figuren dus die komen er ook nog bij.

@ Martin D, het oude opknappen blijft ook leuk. Al moet ik zeggen dat ik bijv voor de FOC beter af was met een Tasca M4A1 dv. maargoed je kan niet alles hebben.
De nieuwe dragon Priest heb ik ook in huis.

Prachtige Dozer geworden Martin ! zeer fraai kleurgebruik
bravo_zpse8aefded.gif

Ben benieuwd naar de crew..

En hierbij de eindfotos van de Priest met Crew,

Misschien niet mijn beste werk maar ik heb er zeker veel plezier aan beleefd

img_2281.jpg

img_2295.jpg

img_2296.jpg

img_2292.jpg

img_2283.jpg

img_2285.jpg

Groet Martin

ik zou zeker de stowage nog wat liefde geven in de vorm van een stukkie touw ofzo om de hele dekselse bende op het dek te houden tijdens het rondhobbelen en dozeren, en eventueel nog wat meer aandacht besteden aan het naamplaatje, ziet er nu wat zuinig uit vindt ik persoonlijk, eventueel een stukje inrichten met een foto van het voorbeeld oid, maakt het naar mijn idee net wat meer af!

Terug
Bovenaan