Af! M7 Priest “Baboon”

Dit model is af!
Toch vind ik die vlekken zo van de pinwash helemaal niet verkeerd. Natuurlijk vraag je je af hoe ze in werkelijkheid zouden kunnen ontstaan maar ik vind het wel wat hebben. Ik heb zoveel legervoertuigen gezien waarbij ik me afvroeg hoe allerlei effecten van kleurnuances zouden zijn ontstaan. Niet alles in het leger is altijd even logisch…ook kleuren/verkleuring niet.

Nu de druk van 16 oktober begint toe te nemen me 2 dagen bezig gehouden met de “crew”.
Een setje van Panzerart (Fl35-118). Ik ben erg te spreken over dit merk, en niet alleen de figuren.
In het setje zitten 2 hoofden met de M38 tank helm en 2 hoofden zonder helm.
Ik heb ze geschilderd via de glazing methode ( of de zenithal priming methode), de hoofden en handen moet ik nog.
Voor nu lijkt deze methode voor mij het beste te werken.

Rechts 1e laag glazing, links 2e laag
A3ED5F8A-6395-4A8E-86E0-BFA4691D1B3C.jpeg

DA2AA620-4DAA-4942-9021-1704E4FFFE44.jpeg

Mooie figuren en hun verfjasjes zien er al goed uit ook 👍

Zien er goed uit, gaan goed passen bij dat mooie model!

Hoi Tini,

Het schilderen via glazing gaat je goed af. Ik vind het er goed uit zien.

Groeten, Jan

Ik nader de afronding, ik wilde een “serieus” dioramaatje voor Baboon, in plaats van alweer een broodplank 😜…
In de Pathé film kwam een Franse wegwijzer met Surrain erop langs, dus na veel zoeken vond ik die bij Plusmodels.
De bewegwijzering erop klopte niet, iets in de buurt van Compiegne, waar de 2e Divisie nooit was geweest.
Gelukkig zit zoonlief in webdesign dus vroeg ik hem de bewegwijzering van Surrain te maken, dat ligt 5 km van Omahabeach.
Ik heb altijd een zwak voor de Verlinden figuren gehad, wie wilde er niet de Britse tankcommander met zijn cup of tea hebben?
Ik kwam op Marktplaats de Gendarme tegen en moest m hebben, al valt ie wat groot uit.
Hij staat in de geul zodat ie kleiner lijkt. Het verhaal vertelt zichzelf (hoop ik).
Vandaag de basis gelegd, ik hoop ‘m voor het weekend klaar te hebben. De puntjes op ï en zo.
Nu even alles “koud” uitgeprobeert.

004913B7-18C2-4BF5-9DF1-8696BB732AF2.jpeg

21EFA741-5817-4302-9EE9-0932347B5BC3.jpeg

7B38827D-47B9-44FC-95BE-1D29EA49A15F.jpeg

Ik kwam op Marktplaats de Gendarme tegen en moest m hebben, al valt ie wat groot uit.
Hij moet dan ook voornamelijk agent Crabtree voorstellen, die gespeeld werd door een acteur van 1,93 m, en dan vallen álle Verlinden-figuren ook nog eens groot uit (want in principe gemaakt als 54 mm i.p.v. 1:35).

De afronding. Nog even wat opgevuld onder de tracks (floating tank).
(Volgende keer nog meer zorg besteden aan plaatsing van het voertuig op de ondergrond.
Wat grassen geplaatst. Nog wat dust geairbrushed.
Voertuig en volk gezekerd, en klaar!
Leuk om te doen, een aangekleed vignet/dio, maar nu weer iets bouwen. (Nog leuker 😉)

DCFD2C51-601D-4D58-B3C9-403D6C213844.jpeg

E3E38897-3EB9-44FE-B538-3DA847EC0DEB.jpeg

C46CA77A-F97E-4AA8-B236-AEA33FC4DE4D.jpeg

B2973F6A-B4DC-4545-BF81-4E264F092552.jpeg

Fin

C'est bon!
Het was een plezier dit projekt te volgen en het resultaat is gewoon goed.
Beetje humor is ook welkom, wat mij betreft.
Het enige dat ik zou kunnen/willen becommenteren, is de positie van het hoofd van het figuur op het voertuig. Zou die niet omlaag kijken? dat zou hem ook in het geheel mengen.
Oh.... en monsieur gendarm glanst nogal.

Hij moet dan ook voornamelijk agent Crabtree voorstellen, die gespeeld werd door een acteur van 1,93 m
Laat me verder raden: in de loop van dit voertuig zit dus vermoedelijk een worst met daarin een vervalsing van “The Fallen Madonna With The Big Bobbies” van Van Clomp!
Geweldig leuke serie was dat destijds!

Geweldig leuke serie was dat destijds!
En nog altijd, als je ergens een herhaling tegenkomt. Een serie die niet speelt in de tijd waarin hij opgenomen werd, blijft meestal veel langer goed dan eentje die zich in de (toen) tegenwoordige tijd afspeelt.

Terug
Bovenaan