M577 in de ankers voor een tosti (WIP)

Cees Goldenberg

Lid van de TWENOT
Interesses
Kl materiaal
Schalen
  1. 1:35
Ja, je leest het goed, met de M577 in de ankers om een tosti te scoren.
Gebeurde tijdens een van de oefeningen waarbij ik als chauffeur op de M577 reed en de kapitein van Erven ( beter bekend als kapitein tosti 🙂 )
Het model zal naar alle waarschijnlijkheid de grenzen van het geloofwaardige gaan tarten, maar met de korte sticks ( nood remmen) zou het wel moeten kunnen.
Het is een work in progress en gezien mijn weinige vrij tijd zal het een lang durend draadje gaan worden denk ik.
Ben naast de M577 ook nog bezig met een amfibische actie , had nog een M113 uit de jaren 80 gebouwd staan welke ik daar voor gebruik.
Is een mooi tijd vullend projectje als ik even moet wachten.
20200413_222222.jpg20200416_213700.jpg

22.jpg12.jpgindex.jpg

Goed bezig Cees! Die amfibische is ook leuk. Zit Elvis daar achter de .50??

De korte sticks waren berucht.
Ik herinner me een oefening in Duitsland waar de chauffeur ook een noodstop maakte (noodzakelijk of niet, dat weet ik niet meer.)
De M113 dook vol in de remmen, de kont kwam omhoog en de dame in het autootje er achter remde te laat.
En toen kwam de kont weer omlaag. juist ja... op de motorkap.

Ik herinner me een oefening in Duitsland waar de chauffeur ook een noodstop maakte (noodzakelijk of niet, dat weet ik niet meer.)
De M113 dook vol in de remmen, de kont kwam omhoog en de dame in het autootje er achter remde te laat.
Want er stak een tosti over;? Leuke manier om modellen te displayen, blijf me ook bijvoorbeeld die van een talud gereden Centurion met de loop in de grond herinneren van een show en probeer zelf ook wel wat te bedenken soms. Groet, Anne

Erg leuk idee Cees wat fraaie dynamiek voor het model oplevert 😀
En ik ben wel nieuwsgierig naar de rest van het verhaal van de noodstop...

We hadden een chauffeur die een remmen test moest doen.
Opzet daarvan was de lange stick aantrekken, en in de 1e versnelling vast gezet , de remmen te testen.
Hij dacht er anders over, hij reed op volle snelheid over de tankplaat en kwam terug rijden richting de tankwerkplaats.
Ter hoogte ervan, trok hij de remmen hard aan , en kwam er achter dat hij zijn pantserluik niet had vergrendeld.
Toen hij tot stilstand kwam had hij een hersenschudding en miste een aantal voortanden.
Hij had nog mazzel kreeg hij van de arts te horen.

Van de amfibie het actie zal ik een apart lijntje maken later.

We wisten natuurlijk al dat Cees niet overdreef, met de positie van de M577, maar toch ....
"if there are no pics, it didn't happen"

Dus toen ik dit filmpje tegen kwam, moest ik even grinneken.
Het volgend voertuig werd getrokken met een triangel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan