M4A3E2 "Jumbo" Sherman [17-1] AF

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Voordat Tasca (zeer waarschijnlijk) een plastic M4A3E2 gaat uitbrengen heb ik maar mijn "Jumbo" gemaakt

Ik heb hiervoor lekker mijn scrapbox uitgeruimd.

De basis voor deze ombouw is een oude Verlinden Productions M4A3E2 ombouw set.
Ik heb hier informatie over proberen op te zoeken maar ik ben er niet uit of deze nu erg accuraat is. Maar in ieder geval beter de Tamiya Sherman.
Ik heb wel de Tamiya onderkant gebruik als basis. Hierop heb ik Tasca suspentie en wielen gemonteerd. Overige onderdelen komen van Tasca, Dragon, Tamiya en Formations.
Tevens zijn er enkele dingen zelfgebouwd en is er restant PE van Aber en verlinden gebruikt.

De .50 en figuren zijn ook van Verlinden om maar in de stijl te blijven 😉

Hier de fotos van bouw.

IMG_71541.jpg

IMG_7155.jpg

IMG_71561.jpg

IMG_71571.jpg

IMG_71581.jpg

IMG_71591.jpg

IMG_71601.jpg

groet Martin

Re: M4A3E2 "Jumbo" Sherman

Mooi werk Martin.
Een ondervertegenwoordigd model van de M4 serie.
Die figuren heb ik ook nog liggen. Mooi setje en ben nu ook aan een M4A3 begonnen waarop ik er enkelen wil gebruiken.
Is het echter niet de bedoeling dat de lader zijn vuist aan een handgreep bevestigd ipv in de lucht?
Succes verder!

Groetjes

juist dat is het, ik vroeg me al af wat hij met zijn hand deed 🙄

Ik ga er nog wel iets op verzinnen 😉

Ziet er goed uit Martin, alleen bij de commandants turret geval 😳 is er een randje afgebroken (op de koepel van VL) dit kan je nu nog opknappen voordat hij in de verf staat.

Wat dat vuistje betreft, zal geen idee hebben wat hij vast moet houden ik kan wel een gebaar 🤣 , maar misschien iets van "we gaan ze pakken" om maar wat te zeggen?

Bedankt voor de tips Ronald, Ik moet nog met milliput of iets anders de laatste dingen aanpassen. Ik ben ook niet helemaal blij met de lasnaden.

Het vuistje is opgelost. Ik heb er een ander handje opgeplakt die een wijnfles kan vasthouden. Veel beter nu

Martin

Mooie M4A3E2 Martin, er valt weinig op aan te merken, je zou nog riempjes kunnen aanbrengen op je gereedschap. Het commandantsfiguur zou je ook nog iets aan kunnen doen, z'n armen "zweven" nu enigszins onnatuurlijk boven de rand van de cuppola. Ga je nog stowage aanbrengen?

Groetjes
DIRK

Hoi MartinV,

De VP koepel is te smal, maar inderdaad wel beter dan Tamiya.
Zo'n Sherman kitbash is wel heel erg old school M4 modelling 🙄 . Gaaf om te zien.
Je hebt een mooie, neuszware houding meegegeven.

Groet, MartinD

Oude school is ook leuk, ik vind het er goed uitzien, mag het wel, een stukje creativiteit. Figuren geven direct al wat meer karakter als snap ik niet helemaal de communicatie tussen de onderste mannen. Voor de rest, netjes en niets verder aan te merken 😉

Na een paar maanden werk en geen tussen tijdse updates toch nog een nieuwe stand van zaken

Ik heb de basis laag gespoten met Tamiya Acryls. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de decals.

Hier zitten ze er nog goed op. De figuren zijn gedoneerd door de ondertussen overleden M4A1 75

IMG_7654.jpg

IMG_7656.jpg

IMG_7657.jpg

Ik was niet 100% tevreden dus ik heb het een en ander nog even bijgewerkt met de airbrush.
Helaas zijn de decals aangetast met de beschermlaag en is weer zilvering te zien 🙁
Dit ga ik proberen met weathering minder te maken maar ik vrees voor het eerste

Het is even niet anders.
De verf laag is nu wel mooier 😉

IMG_79781.jpg

IMG_7980.jpg

IMG_7981.jpg

Groet Martin

zo, een hele laag weathering er op. Met name weer de grijze filters voor het stof effect. Tevens zijn alle figuren zo goed als geschilderd. Nog her en der wat bijwerken, pigmentwerk en nog wat kleine bepakking er op en dan die in de kast

IMG_7992.jpg

IMG_80001.jpg

groet Martin

Martin,

Ik vind hem erg mooi geworden en zal hem graag in het echt willen bewonderen (misschien op een bouwavondje 🙂)

Groeten,

Remco

Hi Martin,

Ziet er weer leuk uit. Vind dit wel een mooie Sherman versie 😉. 2de poging met airbrush is idd beter😉. Ik vind de kleurverandering (algemeen) van de een-na-laatste foto serie naar de laatste foroserie(weathering) ook geslaagd. Komt dit alleen / met name door die grijze filters? Kleuren lijken namelijk warmer (en daar denk ik niet aan bij grijs hehe)

Remco Vonk zei:
Martin,

Ik vind hem erg mooi geworden en zal hem graag in het echt willen bewonderen (misschien op een bouwavondje 🙂)

Groeten,

Remco

😉

Jurrie

Het is zondermeer een goeie Sherman geworden, volgende keer laat je jezelf niet meer strikken door de decals. Welke bouwer heeft in z'n kast alleen maar voertuigen die werkelijk 100% perfect zijn ? Nee, voor het overige ziet het er weer helemaal de Martin touch uit.

Decals kunnen het inderdaad maken of breken. Volgens mij kan je het er ook niet (vooraf) goed aan af zien...niets aan te doen. Volgens mij heb je het nog wel aardig gemaskeerd.

Gr,

Jurrie

@ Remco, komt goed, ik wil hem sowieso naar Schiedam meenemen

@ Jurrie, De kleur verandering komt ook doordat mijn camera de een na laatste keer niet goed stond. Maar ook een gedeelte weathering.

@ Guy, tja de decals. Ik denk dat de rest van het setje maar ga weggooien aangezien ik deze er niet mooi op krijg. Ik ben zelf redelijk tevreden hoe het uiteindelijke geworden is.

Martin

En hij is af.

Staat lekker bij de rest van mijn modellen in de vitrine.
Ik heb uiteindelijk mijn Verlinden sparebox lekker uitgedund en kan nu met een gerust hart de Tasca een keertje kopen 😉

IMG_71531.jpg

IMG_8020.jpg

IMG_8021.jpg

IMG_8019.jpg

IMG_8010.jpg

IMG_8014.jpg

Groet Martin

Bedankt voor de reacties.

Tja die decals, Het is helaas niet anders. Ik hoop dat de rest van het model het een beetje goed maakt 😉

Al me al een leuk project met name omdat ik een zeer oude Verlinden conversie heb gebruikt die anders alleen maar stof ligt te happen. Nu helemaal tasca een nieuwe heeft uitgebracht 😉

Hoi Martin,

Zoals maarten al zegt ontstaat er echt een Visser Style®, leuk! Jammer van de decals, maar het is niet anders. Verder ziet hij er mooi uit. Vooral op de koepel heb je goeie kleurvariatie aangebracht, dat tilt het model meteen een niveau hoger. Ik kijk uit naar je volgende model.

Hallo Martin,

Misschien toch nog een laatste poging wagen om iets aan de decals te doen?
Wellicht heb je het al geprobeerd, dan kun je mijn berichtje vergeten.

Met een scalpel of een heel dunne naald een miniscuul gaatje/krasje/sneetje maken in de film van de decal. Dan nogmaals met Micro Sol de decal bevochtigen zodat de vloeistof onder de decal kan komen en haar werk alsnog kan doen. Ik heb deze tip ergens gelezen in een blad en zelf een keer toegepast. Bij mij werkte het. Wie weet, en baat het niet dan schaadt het niet....

groeten,
Jan

Terug
Bovenaan