M4A3 HVSS POA-CWS-H5

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Goede avond mannen.

Ik ben al een tijdje met dit project bezig.
De oude dragon M4A3 HVSS POA-CWS-H5

flamethrower_1_0000.jpg

.quarantatre.com

Echter strandde ik met dit project door de AFV club track, welke ik niet goed had gemonteerd.
Maar na ik de "nieuwere" Dragon M4A3E8 105mm op de kop had getikt heb ik die tracks gebruikt.

Verder heb ik het een en ander moeten verbeteren aan deze oude kit.
Ik heb hierbij gebruikt gemaakt van nieuwere Dragon onderdelen (spare parts van andere projecten)
AFV club suspensie
Jordi rubio loop en mantel
Formations gereedschap en voorspatborden
Archer decals voor de nummers
en er komt nog een Eduard PE setje bij

tevens wat home made verbeteringen, zoals lasnaden en de .30
IMG_71481.jpg

en het "her vul systeem"

zover ben ik nu

IMG_77631.jpg

IMG_7764.jpg

IMG_77621.jpg

IMG_77661.jpg

IMG_77671.jpg

commentaar is altijd welkom

groet Martin

Ziet er allemaal prima uit 🙂
Ik kan wel de bevestiging van de DS tracks nog erg zien!
Ik heb bij mijn sherman ook ds tracks gebruikt en ze zijn erg makkelijk spuiten verweren en plakken mmar je kunt ze vrij lastig laten doorhangen 😕

Groetjes Lars

Lars,

Het niet doorhangen heeft te maken met het ontwerp. Sherman tracks staan van zichzelf al onder spanning en zijn geen ´dode´ rupsen, zoals die van Panzers en T34s.
Daarom krullen ze ook op, als je ze los neerlegt:
cf836ffa914a49ac977c161700604f4a.Large.jpg

@MisterV: ziet er wel weer netjes uit. Die JR loop en mantel, is dat nog wat? Scherp qua detail?

Groet, MartinD

Hoi Martin,

Wederom een originele Sherman en erg strak gebouwd, een variant die je bijna nooit gebouwd ziet. Ik weet niet oftie al helemaal af is maar je zou nog een paar kleine details toe kunnen voegen, zoals handgrepen op de motorluiken bovenop en een borg "haakje" voor de ladersluik. Verder lijkt het alsof op de derde foto er nog een gietnaadje over de EHBO doos loopt. Komen die klemmen voor de sleepkabel uit een Formations setje, en zo ja welke?

Succes met het vervolg
DIRK

Aparte Sherman Martin, zie je inderdaad niet vaak. Het is een aardige verzameling van onderdelen geworden, heb je nog genoeg voor die nieuwere kit die je aangeschaft hebt?

Wordt het OD of krijgt het meer variatie? Veel plezier!
Gr Johanna

thnx voor de reacties, @ Johanna, nee gewoon weer OD, 😉 maar met de weathering hoop ik het weer een beetje interessant te maken

voor nu
Nieuwjaar...
PRIMETIME

IMG_79861.jpg

IMG_79871.jpg

groet Martin

Ook maar weer een stapje verder met deze Sherman 😉 nu we toch de smaak te pakken hebben.

Na de decals ben ik aan de slag gegaan met washes, echter vielen deze in het niets op de iets wat donkere basis laag. Vervolgens toch maar de airbrush in de hand genomen en een zeer verdunde laag van Dark Yellow op de hogere onderdelen gespoten.

Daarna weer met olie verf de washes aangebracht waarna er gelijk meer diepte terug kwam.

IMG_9804.JPG

IMG_9806.JPG

IMG_9802.JPG

IMG_9808.JPG

IMG_98101.JPG

groet Martin

ha martin,
eigenlijk is deze kit beter om een nederlandse marinierstank te maken in vergelijking tot de andere dragon 105mm how kit omdat hier de onderdelen bijzitten om de tc-koepel iets naar buiten te zetten wat veel van de mar-brig-tanks hadden,
groeten,bert

Ha die Martin,

Deze is erg mooi, hij bevalt me nog beter dan de "natte Sherman". Vind de kleur erg goed getroffen (hoewel we het er wel eens over hebben gehad hoe fotografie indrukken kan beïnvloeden). Geen "silvering" bij de decals....... Ik kan eigenlijk niets vinden wat ik één, twee, drie minder vind. Moet ook niet toch 😉 ?? Ik zie 'm de 27e graag live. Tot dan 🙂 .

groeten, Richard.

Geweldige tank. Ik wist niet dat dragon 1/35 shermans had met een vlammenwerper. Toch maar eens mn ogen open houden op ebay. Dat handje onder het luik maakt het trouwens allemaal net nog wat levendiger.

grtz Remi

Remi Frederikssen zei:
Geweldige tank. Ik wist niet dat dragon 1/35 shermans had met een vlammenwerper. Toch maar eens mn ogen open houden op ebay. Dat handje onder het luik maakt het trouwens allemaal net nog wat levendiger.

grtz Remi

Helemaal mee eens. Ik vond het luik raar openstaan, totdat ik het handje zag. Geniaal! 😀
Ik vind overigens wel dat als je er nog een figuur bij zou doen, deze geen wenkbrauwen mag hebben. 😈

Ha Martin,
ook al vind ik het handje wel wat toevoegen,in het echt is dit op deze manier bijna niet te doen,je hebt je andere hand er ook bij nodig en al een keer over moeten pakken,maar vooral in deze stand is de kans dat je je vingers er tussen krijgt vrij groot,Maandag test ik het wel even uit op de club,maar het is een sterk staaltje,
groeten,bert

ha martin,
ik heb gisteren op de club even gekeken naar dat luik,ik was uitgegaan van het ladersluik,tenminste ,dan klopt mn verhaal.In jouw setting klopt het niet,het tc-luik is torsiebelast(,in tegenstelling tot de rest waar veren hulp bieden maar het dus wel wat krachtkost om over het dode punt te helpen), en springt als je het ontgrendeld een eindje open,een centimeter of 15 a 20 daarna duw je hem verder open ,eigenlijk exact zoals jij het uitbeeld,sterker nog ,zonder handje zou ook realistisch zijn want het luik blijft in die positie staan,
groeten,bert

Bedankt voor de reacties mannen.

Ik heb de Sherman afgelopen zondag bij Modelforce in de advance klasse ingeschreven en er brons mee gewonnen.
Hij was nog niet helemaal klaar dus ik was er extra blij mee.

Betreft het luikje, ik heb de hand verwijderd en ik wil er een laag figuurtje voor in de plaats zetten. Dit omdat ik het toch een discussie vind of het handig is/was om zo een luik te openen en het idee was niet origineel.

ik ben nu bezig met nog wat bepakking achterop eindfoto's volgen nog.

Martin

Hoi Martin,

Ik kan als Duitsch Bouwer hier vol bewondering naar kijken.
Ik vind dit een van de betere projecten in het fotoalbum; je weatheringtechnieken vind ik subliem :!:

Neem je 'm volgende keer weer mee naar Utrecht ?

groetjes frank

Terug
Bovenaan