M4A3-E8 Sherman "Mothers Finest"

Medeplakkers,

Hier zijn drie foto's van mijn laatste werkje, er dienen nog wat puntjes op de "i" gezet te worden, maar ik vind hem in grote lijnen af.
Het is de Dragon kit met Friul tracks, gespoten met Gunze kleuren.
De figuren zijn van Dragon en Alpine....

Shoot!!

John 8)

IMG_0203.jpg

IMG_0206.jpg

IMG_0207.jpg

Weer 1 in de serie; "Twenot's groene mania".8)

Erg fijn deze en zeker die figuurtjes.
Voordeel van zo een kompleet groene bak is dat de "anders" gekleurde details erg enorm goed uitspringen.
Heb je geen foto van het achterdek? Volgens mij liggen daar enorm interssante zaken.

Erg mooi dus deze dus!

massel,
Marcel.

John,

machtig mooi, ik zou ook graag een foto van het achterdek willen zien.

kleine "vraag", als ik het goed zie heeft de bestuurder geen periscoop in zijn luik? klopt dit? 😕:

John, ik ben helemaal weg van je figuren en dan vooral de gezichten! Vertel eens iets over je techniek??!! Over de sherman kan ik niets zeggen want daarvan heb ik geen enkel verstand 😉 Maar ziet er meer dan prima uit.

JW

@ J.W.

De figuren zijn op de ouderwetse olieverf manier geschilderd. Daar ik nog niet zo ervaren ben in het schilderen van figgies, dit zijn mijn vierde en vijfde, durf ik het nog niet aan op met acryl of Humbrol te schilderen.
Hiervoor heb ik de beproefde techniek van Sherperd Paine gebruikt, hier en daar wat aangepast met tips&tricks van mijn gewaardeerde clubgenoten, Marijn van Gils, Staf Snijers en Rudi Meir....

Grtz, John. 8)

Prachtig werk John,
Vooral hoe je leven in de groene kleur hebt gekregen.
Maar ook de chipping, verwering, accesoires en vooral de figuren zijn prachtig.
Ik heb nog een lange weg te gaan als ik dit allemaal zie. 😳

Je beste tot nu toe.

Dirk

He John,

Leuk model geworden zo! Ik vind je kleurtje groen goed getroffen moet ik zeggen. Zal mijn Iezie Eejt ook eens afmaken dan maar 😉
Chippings vind ik persoonlijk iets te licht, maar technisch zien ze er goed uit.

Groeten, MartinD

Hij is erg mooi geworden, John. Prima weathering, en ook de figuren mogen er wezen! Wat me wel meteen opvalt is dat de toren veel meer glimt dan de romp, misschien kun je de toren nog iets matter maken?

Bedankt John, ik doe "mijn" gezichten ook nog steeds met olieverf. Hoewel ik wel vorige week een gezichtje gedaan heb met Vallejo aan de hand van een verhaaltje van Hugo op het MIG forum. Resultaat is voor herhaling/verfijning vatbaar.

JW

jw, heb je een link naar dat artikel? ik ben geintresseerd, zeker omdat ik heb besloten om het figuurschilderen weer actief op te pakken, en me nu te richten op de finishing touch (wedde dat het eerste woord verkeerd is geschreven? ik weet niet hoe het wel moet!), dus dat soort artikelen zijn meer dan welkom!

trouwens, hoe zit dat met die panserplaten, die vind ik zeer overtuigend, welk merk is dat? dat vind ik wel wat voor mijn eigen easy eight, ik heb er ook nog 2 in de planning (en plank, de dx 05 kit 2x), maar dan wil ik er wel wat bijzonders mee doen, dus vandaar mijn vraag!

Timo

@ Timo,

Deze pantserplaten zaten bij de kit (DML 6138), ik heb de kleine plaat op de transmissie behuizing verkleind, omdat dit ook zo op mijn voorbeeld foto zo was.
De bouten zijn er vanaf gesneden en vervangen door exemplaren van Lion Marc Design, ook de randen zijn bewerkt met een hobbymesje om de ruwe rand van een snijbrander te simuleren....

hopelijk heb je hier iets aan,

John. 8)

Timo de Porto zei:
jw, heb je een link naar dat artikel? ik ben geintresseerd, zeker omdat ik heb besloten om het figuurschilderen weer actief op te pakken, en me nu te richten op de finishing touch (wedde dat het eerste woord verkeerd is geschreven? ik weet niet hoe het wel moet!), dus dat soort artikelen zijn meer dan welkom!

trouwens, hoe zit dat met die panserplaten, die vind ik zeer overtuigend, welk merk is dat? dat vind ik wel wat voor mijn eigen easy eight, ik heb er ook nog 2 in de planning (en plank, de dx 05 kit 2x), maar dan wil ik er wel wat bijzonders mee doen, dus vandaar mijn vraag!

Timo

Link heb ik zo niet, gewoon ff op het MIG forum kijken en zoeken op Hugo Luyten.

JW

ik ben geen lid van het mig forum, kan en wil dit trouwens ook niet worden (ledenstop, en ik heb twenot al), maar ik zou het op prijs stellen als iemand voor mij de posts wil sturen oid.

Timo

Terug
Bovenaan