Af! M4A1 Sherman Italeri No 0225

Dit model is af!
in de moderne revocatie dozen, zitten overigens de meer soepelere tracks van tegenwoordig
Hopelijk breken ze niet. Ik heb een paar jaar geleden een Tamiya-romp met Italeri-toren gecombineerd, en daar ook Italeri-rupsbanden op gedaan die nieuwer waren dan de hele taaie zwarte van vroeger. Een half jaar later waren ze allebei spontaan gebroken 🙁

Aangezien figuren schilderen nooit de boventoon heeft gevoerd heb ik het mijzelf maar wat makkelijker gemaakt 😉

IMG_6093.webp

Verders lekker bezig met de laatste puntjes op de I. Zo staat de .50 op de koepel, heb ik een nieuwe sleepkabel gemaakt ( was die in begin van bouw vergeten, en bij naderhand aanpassen brok hij in vieren). Nog een beetje bagger links en rechts, wat regen sporen, beetje roest. We zijn er bijna !
( en aangezien er toch nog tijd over is, maar even kijken om er een klein diorama erbij te maken)

Laatst bewerkt:
Dankjewel!!!

Ik heb kort geleden memo boekje op m’n werktafel gelegd voor dingen die ik moet bestellen, maar ook om een afwerk lijst voor de Sherman te maken. Een paar keer aan de glasblokken in de koepel gedacht (het is dikglas, geen periscopen trouwens), maar iedere keer vergeten op te schrijven. Ze staan nu genoteerd!!

Kijkend naar je tracks. Die zitten er goed op zeg ! Heb mijn kangeroo zojuist van 'de originele' tracks voorzien, maar heb nog wat te knutselen om ze toonbaar/realistisch te krijgen. Vind het een erg goed geslaagd model en ook die dio begint al goeie eerste vormen te krijgen. Propper job 😀👍

Zoals Ron al zei, "eenvoudig en effectief".... ziet er goed uit zo 👍

de iso plaat morgen iets dunner maak

je kunt de plaat ook gewoon zo laten... een diorama op een wat hogere voet oogt goed 😉

Eenvoudig en effectief.
Dankjewel Ron. Ja ook hier wilde ik het mijzelf niet te moeilijk maken 😉

Kijkend naar je tracks. Die zitten er goed op zeg ! Heb mijn kangeroo zojuist van 'de originele' tracks voorzien, maar heb nog wat te knutselen om ze toonbaar/realistisch te krijgen. Vind het een erg goed geslaagd model en ook die dio begint al goeie eerste vormen te krijgen. Propper job 😀👍
Ik heb zo'n heruitgave doos gepakt Richard, en daarin zitten wel hetzelfde type tracks als vroeger, maar wel de soepele zoals ze tegenwoordig door Italeri worden uitgegeven. gelukkig niet die stugge dingen. Desalniettemin heb ik er al enige weken stokjes tussen gezet, zodat ik ze kan voor buigen naar de returnrollers. Doorat deze soepeler zijn laten ze ook makkelijker het eerste en laatste loopwiel weer vlak zetten als die onder de spanning van de track omhoog zijn gegaan.

Zoals Ron al zei, "eenvoudig en effectief".... ziet er goed uit zo 👍

je kunt de plaat ook gewoon zo laten... een diorama op een wat hogere voet oogt goed 😉
dankjewel Peter, enne zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken. 👍

Je brengt het model als het ware naar ooghoogte.
Dankjewel Jan, wat ik hierboven al schreef, zo had ik het geeneens bekeken, maar inderdaad een goed idee . (en scheelt me weer werk 😉)

Ja! Weer een die de eindstreep heeft gehaald!
Mooi dio. Het schuurtje bevalt zeer en ik ben nog steeds gecharmeerd van de strakke touwen... 😉

Ja! Weer een die de eindstreep heeft gehaald!
Mooi dio. Het schuurtje bevalt zeer en ik ben nog steeds gecharmeerd van de strakke touwen... 😉
Ja dankjewel Ron! Schuurtje is van Diodump, en die heeft nog veel meer mooi spul. Die knopen: garen alvast grofweg knopen , druppel secondelijm op snijmat laten vallen, punt van hobby toefje lijm opscheppen garen aanhalen en op de knoop wat lijm proberen te krijgen ( dit is het deel waar een derde hand makkelijk zou zijn 😂)

Dankjewel Bas ✌🏼

Zeer geslaagd André 👍 en wat ik nu zeg klinkt misschien vreemd maar persoonlijk vind ik het geheel bijzonder sprekend, al kan ik niet eens
omschrijven waardoor precies, maar het komt op mij zó goed over dat ik een titel niet eens mis...

@Peter van Dijk dankjewel Peter, ik dacht aan een discussie in de tank, tijdens het uit dekking komen achter het schuurtje vandaan:
“Bet Jerry won’t see us now Sarge”
“Shut up Joe”
Maar kon daar geen passende titel bij verzinnen. Komt misschien nog wel

Dankjewel Jan en Peter, enne één ieder die m’n berichten heeft geliked ✌🏼

“Bet Jerry won’t see us now Sarge”
“Shut up Joe”
Dit samen klinkt best interessant als titel eigenlijk 😉
Het heeft iets grappigs en tegelijkertijd iets fatalistisch 🤭🫣
Zoiets als het grapje :
Wat waren de laatste woorden van de bijrijder ?
"Rechts alles vrij..."

Maar een titel is niet verplicht uiteraard en ook niet altijd zinvol. Soms werkt het beter de invulling van een eventueel verhaal
gewoon aan de verbeelding van de kijker over te laten...

Ik denk dat een echte titel alleen zin heeft als er daadwerkelijk een scène met verhaal uitgebeeld wordt. Dit is een tank op een stukje grondwerk, zonder verhaal, en natuurlijk kun je daar ook een titel bij verzinnen die er een verhaaltje van maakt, maar ik denk dat zoiets beter werkt als er ook een verhaaltje is zonder dat je de titel erbij moet zien.

Ik vind hem heel mooi zo. Ook de natte ondergrond, die je terugziet op de Sherman.

De Duitser zit nog in de buurt, want hij heeft zijn (mooie!) fiets achtergelaten. De laatste mag misschien iets viezer.

Groeten, Jan

Terug
Bovenaan