M4A1 Sherman in progress......

Hallo;

Hierbij een paar fotos van mijn eerste serieuze project sinds eh... mijn kinderjaren...... Eerder nog wel eens een M4A3 van Tamiya RUDD gedaan maar die durf ik echt niet te laten zien. Het wordt een M4A1 in de eerste weken van de Normandische campagne. Het is letterlijk een bouwpakket !
-Onderkant en loopwerk van Dragons M4A1 76mm. kit 6083
-Upperhull en trannycover van Tankworkshop
-Toren van Trakz
-Rupsen van Friullmodel

Verder nog wat Evergreen en scratchbuild hier en daar, zo is de applique op de toren gefabriceerd uit twee laagjes bandenplakkers en putty.
Ik ben ooit begonnen met de bovengenoemde kit van Dragon, maar hoe meer ik me in de wondere wereld van de Sherman verdiepte, hoe meer ik erachter kwam dat deze niet echt representatief was voor de eerste weken in Normandie.
Aangezien ik een zeer trage bouwer ben schiet het allemaal nog niet erg hard op, maar ik hoop wel hem dit jaar wel af te krijgen... 😕
Ik zou zeggen, schiet er maar eens op !
Ik blijf (on)regelmatig updaten !

Cheers,
Victor

M4A1_27-04-2007_01.jpg

M4A1_27-04-2007_02.jpg

M4A1_27-04-2007_03.jpg

M4A1_27-04-2007_04.jpg

Victor,

Dat ziet er wel mooi uit tot nu toe. Houd wel in je achterhoofd dat de tranmissiebehuizing een los onderdeel is. Tussen de romp en de strip met bouten hoort een naad te lopen.

Rustig voort bouwen!!!

MartinD 8)

Hallo,
Ik had wat raadselachtige problemen met verdwijnende en weer verschijnenende foto's dus nog maar eens geprobeerd via een andere site...
Eindelijk weer een beetje tijd gehad om te plakken !
Er moet links en rechts nog wat gereedschap op, en natuurlijk het loopwerk.
Ik vondt de "comb"wel een leuk extraatje, maar ik ben bang dat die misschien iets te groot is uitgevallen ?
Ik heb ook nog een vraag; er zit Resin, PE en Evergreen op dit beestje, ik neem aan dat het een goed idee is om hem voor het spuiten in de primer te zetten ? Maakt het nog veel uit wat voor soort ? Het is jaren geleden dat ik voor het laatst iets in de verf heb gezet, en op de diverse forums zijn de meningen verdeeld....
Alvast bedankt voor de input !

M4A1_17-05-2007_01.jpg

M4A1_17-05-2007_02.jpg

M4A1_17-05-2007_03.jpg

M4A1_17-05-2007_04.jpg

M4A1_17-05-2007_05.jpg

M4A1_17-05-2007_06.jpg

Cheers,
Victor

Terug
Bovenaan