M4A1 "Battling Bitch"

Herold Derksen

Overleden
Hallo allen,

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik, naar aanleiding van onderstaande afbeelding, begonnen met de M4A1 Sherman van Tasca.
BattlingBitch00_zpsdc2ad7ce.jpg

En zo is 'ie geworden:
IMG_5144_zps95330a01.jpg

IMG_5149a_zps2ca90da6.jpg

IMG_5146a_zps2822d4a7.jpg

IMG_5145a_zps8a7e8e80.jpg

IMG_5144a_zps32a39e43.jpg

IMG_5151_zps21aaa98c.jpg

IMG_5147_zps95248174.jpg

IMG_5149_zpse4524412.jpg

IMG_5145_zpsee8d9064.jpg

IMG_5152_zps3571ab07.jpg

IMG_5145b_zpsb7f8a109.jpg

Eén en ander aan, voor mij 😉 , nieuwe verweertechnieken uitgeprobeerd zoals spetteren, streaking, blenden met olieverf en pigmenten.

Groet Herold.

Dat is een mooie Sherman geworden, Herold! De verwering spreekt me heel erg aan. Persoonlijk vind ik de ondergrond wel wat kaal en groot, maar wellicht heb je dit gedaan vanwege de nagemaakte foto? Van welk merk is het figuur van de commandant in de koepel? De figuren op het achterdek zijn van het bekende Dragon setje zeker? 😱

Groetjes,

Maarten

Vind de Sherman fantastisch,
De twee infanteristen lijken vergeleken met de tank wat diepte te missen.
Jas van de commandant lijkt op een M1941 model. Deze was niet groen, maar khaki. 😉

@ Maarten,
Dank je 😀 . Klopt wat betreft ondergrond.
De achterste figuren zijn inderdaad van Dragon (Hoofdjes van Hornet), de commandant is van Alpine.
De twee figuren voorin zijn torso's van Tamiya met Hornet hoofdjes.

@Peter,
Dank je... 😀
Dat het zo lang duurde lag meer aan het tegenstaan om te beginnen met de verwering en de figuren.

@Marc,
Dank je... 😀
Wat betreft de infanteristen, uhh... kan, maar zo zie ik dat niet.
Alpine geeft aan dat de jas groen is, vandaar deze kleur. Wel iets lichter dan op de plaatjes van Alpine.

Groet Herold.

Goedemorgen Herold,

Beslist je beste tank so far! 😀
Prachtige effecten en veel diversiteit in kleur en structuur op een hull die van zichzelf toch wat saai is.
Je hebt er een ineterssant model van gemaakt op niveau! Top werk!!!

Groetjes

PS: Mijn volgende wordt ook een Sherman 😀

Very nice indeed Herold 😱 met zulke verwering zou je gewoon trek krijgen om Olive Drab te gaan (af)bouwen...

bravo_zpse8aefded.gif

Terug
Bovenaan