M4A1 76W

Je moet toch wat wanneer de verf zit te drogen op je Blitzkrieg FOC model... Dan ga je zitten sleutelen aan een model dat je pas binnen hebt gekregen (Henk, bedankt!).

Ik ben dus bezig een "vroege" M4A1 76W Sherman te maken, zoals ze deelnamen aan de uitbraak uit Normandië. Het is het Dragon model, dat een paar aanpassingen nodig heeft om correct te zijn (what else is new...).

Ik ben begonnen met de koepel, en wat ik gedaan heb is de ventilator op de achterkant weglaten. De "kuil" die daardoor is ontstaan heb ik opgevuld, vlak geschuurd en van een gietstructuur voorzien. Ook moest er een kleine aanpassing gebeuren mbt de klemmen waarmee de .50 opgeborgen kon worden.
De .50 zelf heb ik vervangen door eentje van Academy en deze is op het model gezet met een cradle van Collectors' Brass.

Verder moet er nog een HOOP gebeuren... Antenne moet er ook nog opkomen, ook iets dat Dragon is vergeten...

Op- en aanmerkingen, ik hoor ze graag.

A1.jpg

A4.jpg

A6.jpg

A7.jpg

A10.jpg

Hoi Jamie,

leuk te zien dat dit model aan het bouwen bent.

tipje, kijk even naar de peri van de commandant. Deze zit scheef in het luik.

groeten Maarten

Heren,

Dank.

De .50 zal zeker nog uitgeboord worden, ik moet ook nog de boeg .30 uitboren. Dat wordt dus twee vliegen in één klap.

Wat betreft de periscoop, deze zit niet scheef hoor. Wellicht dat de foto's een wat vertekend beeld geven, maar ik heb zojuist een kwartier naar het model zitten staren (en nu heb ik hoofdpijn 😉 ) en ik zie niks geks... Of zie ik iets over het hoofd?

Ik denk dat dit een om-en-om verhaal gaat worden. Steeds een stapje aan m'n FOC model en dan deze weer.

Goed, je krijgt de groeten van 'em. 😉

Het model is qua bouwen redelijk gevorderd ondertussen. Moet nog wat detail werk aan gedaan worden, maar hij staat nu even op een laag pitje. Ik wil namelijk eerst de FOC Stug waar ik mee bezig ben afhebben (zal binnenkort wat foto's daarvan plaatsen) en ik ben ook druk bezig met het bouwen van een 1/35 versie van de M4 Cookie (moet ik ook een paar foto's van maken).

Terug
Bovenaan