M4A1 76mm Sherman "Courageous Hero" *Klaar!*

Marc Brandes

Overleden
Ziet er goed uit (en het model ook 😉 ),

Ik heb wel twee aanmerkingen:
- de twee tankdoppen direct naast het pantser op de lucht inlaat moeten verwijderd worden
- de punten waar de ringen om de luiken op de toren elkaar raken moeten een beetje gevuld worden. Zie:
http://www.toadmanstankpictures.com/m4a376hvss.htm

Bron: Osprey "Modeling the US Army 76mm Sherman", Zaloga.

Hee Mike,

Tof idee, om dit zo na te maken. Je .50 koelmantel is wel een beetje gebutst. Misschien een Tasca versie erop zetten?

Enne, we verwachten nu natuurlijk ook een 1:35 Mike Bruijsten in het bestuurdersluik, dat snap je vast wel 😉

Groet, MartinD

Scratchen heb ik natuurlijk aan vaker gedaan maar nog nooit met evergreen

Kun je ook scratchen met iets anders dan Evergreen dan? 😉

Zonder kul, ik heb niet zoveel met Shermans, maar dit ziet er wel heel erg mooi uit!
Wat is dat trouwens voor groen spul wat je zo hier en daar gebruikt hebt?

Groeten,

Kanne

Ziet er erg goed uit zeg! Petje af.

Vraagje:
Was dat toevallig 'jouw' sherman die ik afgelopen zaterdag ochtend om 7.15 smorgens in een sneeuwbui over de snelweg zag gaan in de buurt van Apeldoorn/Arnhem? (Op een dieplader wel te verstaan. 😉 )

groeten Maarten

...die het heel even moeilijk had op de weg te moeten blijven letten als er zo iets op de andere rijbaan hem tegemoet komt.

Goed bezig!

Hoi Mike,

Dat zal Lambert wel mooi vinden dat je zijn Sherman aan het nabouwen bent. Het ziet er erg strak uit, komt goed!

Groeten,

Vincent

He Mike,

Mooie basis zo 😛
Ik heb volgens mij nog wel ergens van die DS tracks van dragon liggen,
Maar zijn het niet de T54E1 tracks die jij bedoelt?
Als je interesse hebt kijk ik even of ik ze kan vinden en stuur ik ze naar je op.
Ik verwacht er uiteraard geen vergoeding voor hoor 😉
Ik hoor het wel.
Succes met de verdere verfwerkzaamheden.

Gegroet, Simon 😉

Ok dan!

Hi Mike,

Dat ziet er heel goed uit, way to go! Zeker gezien je leeftijd, ik denk dat er zeker in Nederland maar weinig bouwers zijn onder de 20 die dit niveau kennen.

Het pupke is inderdaad erg geslaagd, maar de rest maar er ook wezen, het is van een hoog niveau. Dat glanzende vind ik trouwens nog eens niet zo verkeerd.

Inderdaad alleen de rupsen nog verder verweren en ik zou nog iets aan de kogels doen, vooral de patronenband dan, die heeft nu nog dezelfde kleur als de kogels.

Met Vallejo verf heb ik heel andere ervaringen. Ik kan dat spul wel schieten, het accordeert niet met mijn airbrush, een Iwata (er staat Tamiya op maar goed). Alleen met Tamiya verf werkt het zoals het hoort, maar ja ik heb wel begrepen dat ik niet de enige ben...

Groeten,

Vincent

wow ik vind deze erg mooi.
het figuur vind ik ook erg mooi gedaan,mijn complimenten
is dat op een site te vinden? van gino poppe ?
want dan moet ik er ook eens gauw gaan kijken en leren!
de sherman vind ik ook erg mooi,ik ben benieuwd naar je verwering.

ik vind em nu al gaaf.
nog idd wat stof en verder zou ik al aardig tevreden zijn.
ik wou dat ik al op dit niveau zat 😢
maar goed.....oefening baart kunst....zeggen ze 🙂

Mike;

Mooi gebouwd, netjes geschilderd, ook de figuur ziet er goed uit, kortom, lekker om naar te kijken.
Ik begrijp uit dit draadje dat je nog vrij jong bent, maar je bouwt als een ouwe rot, respect !
Natuurlijk valt er altijd wel íets te zeuren, dus bij deze; let even op de achterlichten, deze waren niet alletwee rood.... 😉

Cheers,
Victor

victorwolfsbergen zei:
let even op de achterlichten, deze waren niet alletwee rood.... 😉
En om dit even volledig te maken, alleen linksboven was rood 😉

@Mike: erg mooi wat je allemaal laat zien. De camo had wat minder groenig gemogen, maar je niveau is zeer hoog! Complimenten!

MartinD

of de achterlichten allebei rood zijn of niet hangt ook van de periode af,vroege shermans hebben wel twee rode,wat later in de oorlog werden de black-out lichten ingevoerd zoals martin en victor aabgeven,echter de verschillende glaasjes zijn losse units in de achterlicht behuizing die makkelijk gewisseld konden worden ,wel of niet aanwezig hangt dus meer af van de periode in de oorlog dan van de productieperiode van het voertuig.mike baseert zijn model op een huidige gerestaureerde m4a1 ,die heeft twee gewone rode remlichten(en een deutz-motor ,maar dat zie je toch niet,
groeten,bert

Terug
Bovenaan