M4 weekender.... Update 9 juni.

Ik moest even een pauze nemen van al het detailgeneuzel waar ik mee bezig ben de laatste tijd.

Dus heb ik gisterochtend een 1/48 M4 van Tamiya gekocht en ben aan de slag gegaan. Bedoeling was om hem RUDD te bouwen, maar ik kon het niet laten een paar kleine dingen aan te passen.
Ik wilde namelijk de op meerdere foto's vastgelegde M4 genaamd Hurricane bouwen. Deze had namelijk de toren waar de shell ejection port ontbrak en die voorzien was van de verdikking in de rechter "wang".
Tevens had deze de volledig gegoten neus, in plaats van de 3 delige. Dus heb ik een Firefly kit waar ik niet blij mee was gekannibaliseerd.
Helaas heb ik niet de juiste drijfwielen kunnen vinden, maar so be it!

Ennieweej, voortgang tot dusver:

Klaar met bouwen. Gietstructuur aangebracht.
PICT0024.jpg

PICT0025.jpg

De verdikking.
PICT0032.jpg

Basecoat.
PICT0035.jpg

PICT0037.jpg

En waar ik nu ben...gloss erop en transfers...
PICT0060.jpg

En gelijk maar weer verder gegaan. Begonnen met het verweren van de bovenkant. Onderstel moet nog gebeuren. Plus nog wat detailwerk.

Moet zeggen dat het lekker is om af en toe er snel wat uit te stampen.

PICT0025-1.jpg

PICT0021.jpg

PICT0018.jpg

PICT0014.jpg

leuk tankie, mijn eerst gebouwde tank is ook hurricane (let wel tank, daarvoor had ik al eens wat anders geplakt...), maar die ziet er toch wat anders uit. ik vind em verder wel wat kleurloos, de laatste tijd zie je wat meer fading op horizontale oppervlakken, en dat vind ik toch wel mooi voor zo'n groen ding, maar dat kan nog komen.

enne, vergeet de rubber plakken op de wielen niet, die van mijn hurricane zijn keurig groen geschilderd!

Timo

Ha Timo,

Bedankt voor de comments. Ik moet zeggen dat ik inderdaad de boel ook wat vlak vond, dus er komt meer variatie in. Hopelijk zie je dat op de onderstaande foto´s ook beter. Op de één of andere manier komt het er op de foto niet zo goed uit als met het blote oog. Tevens lijkt het stof hier ook veel meer oranje dan het is.

Overigens zal ik de rubberdelen van de wielen niet zwart schilderen, aangezien ze onder de verwering komen te zitten, waardoor ze meer de kleur van de omgeving aannemen. Er komt dus wel degelijk een kleurtje op, maar heen zwart 😉 Een opbouw ernaartoe kun je hieronder al zien.

Thanks for looking!

PICT0039.jpg

Close up van de hull, hopelijk komen de kleurverlopen hier wat meer uit.

PICT0035-1.jpg

PICT0048.jpg

PICT0034.jpg

PICT0047.jpg

PICT0044.jpg

PICT0013.jpg

Terug
Bovenaan