M4 Sherman 'Hurricane'

Hallow,

Ik heb de laatste tijd weer wat zitten klussen aan een project. Ik wilde graag een Sherman tank maken met wading gear erop. In eerste instantie eens wat rond gezocht naar beeld materiaal. Na een tijdje zoeken had ik mijn keuze gemaakt voor deze:

shermanWadingTank2.jpg

Wat rond gehobbyed op Ebay en daar de volgende 2 sets gekocht:

DT6511_MED.jpg

ITALERI_M4-Box.jpg

Langzaam eens gaan sleutelen. Ik kreeg alleen de achterste box niet helemaal niet op de goede plaats gezet maar goed ik ben aardig tevreden met het model tot nu toe.
si853762.jpg

si853763.jpg

si853764.jpg

si853765.jpg

si853766.jpg

Na een aantal weken op vakantie geweest te zijn en het bestellen van de nodige verf die ik aan de hand van iemand anders zn 'how-to" ben ik deze week begonnen met het verf werk. In eerste instantie een basis laagje Brunswick Green. Daarna geexperimenteerd met het mixen van Model Master OD en Dark green. 1e Laag was 5/5 tweede laag was 4/6 en de derde laag 3/7 daarna de randen nog eens na gelopen door in de laatste mix een druppel zwart te doen. Aansluiten de Decals van Bison erop gezet en dit is het resultaat:

si854866.jpg

si854870.jpg

si854872.jpg

si854875.jpg

Volgende stap zou het verfwerk van de sleepkabel en het gereedschap en de kisten en dergelijke verven. Daar naast een laagje blanke lak erop meubelen en dan kan het weatheren beginnen. Het idee dat ik op dit moment heb is wat metaal erop te laten zien en misschien wat lichte hoeveelheid zand erop.

Grtz Remi

Ha die Remi,

Zo op het oog is het een goed gebouwd model. De foto's zouden van wat dichterbij genomen kunnen worden zodat we wat meer detail zien van de Sherman. Daarnaast vind ik zelf die "werk in uitvoering-foto's" niet zo bezwaarlijk, maar ik denk dat jij je model nog meer tot z'n recht laat komen wanneer je een neutrale achtergrond gebruikt.

Welke update-set heb je gebruikt voor de mantel en het machinegeweer? Ik hoor het graag van je.

groeten, Richard.

@ RIchard:
Ik heb de set van Resicast gebruikt:
Resicast14Oct07_008.jpg

@ Jo:
Ik heb ook pasta gebruikt maar dan van vallejo 😉 Maar je hebt gelijk ik heb eerst wat lees werk gedaan voordat ik ermee begonnen ben maar er zat inderdaad een soort van pasta op de aansluiting tussen het chassis/uitlaat en de kast zelf.

Ik heb net nog wat fotos gemaakt die ik even moet uploaden op imageshack. Ik zal ze over een uurtje posten.

Grtz Remi

Zoals verzocht de foto's ik ben nog niet zo heel goed met het foto toestel dus ik heb het even op auto laten staan. Tevens een aantal opmerkingen op dingen die jullie zullen opvallen. De canvas covers sloten niet 100% aan dit heb ik geprobeerd te herstellen met een aantal lagen putty op de foto's valt het nogal op maar als je het model in het echt ziet springt het niet zo heel erg in het oog. Ook aan de linker zijde is een strookje photo etch niet helemaal goed eruit gekomen en heb ik het moeten vervangen met plastic plate dat nogal wat schade achter gelaten heeft. Maar al met al is het me aardig gelukt. Ik ga nog wat kleine dingen proberen te herstellen aan gezien ik nog wat verf over heb.

dsc0011bw.jpg

dsc0012lx.jpg

dsc0013xr.jpg

dsc0014xw.jpg

dsc0015ph.jpg

dsc0016yi.jpg

dsc0021jy.jpg

dsc0022hu.jpg

Grtz Remi

Hallow een kleine update aan gezien ik deze avond nog wat tijd overhad na het werken aan ortona sherman ben ik eens wat gaan proberen met de tracks en pigmenten (beach sand, europe dust van MIG) hier onder het resultaat:

si854964.jpg

si854962.jpg

si854963.jpg

si854966.jpg

si854965.jpg

si854967.jpg

si854970.jpg

si854969.jpg

Het is een poging waarbij ik moet zeggen dat ik de 'scherpe randen' nog uit de pigmenten moet halen. Tips zijn uiteraard van harte welkom

Hey Paul,

Ziet er goed uit die sherman! Ik heb niet zo m'n voorkeur voor deze schaal. Maar wat ik al zei het ziet er nice uit.

Ik dacht net even makkelijk wat pigmenten weg te werken met een wattenstaafje. blijft er een deel van de decal plakken op m'n wattenstaafje. Ik heb inmiddels de hele tank schoon gemaakt en nieuwe decals gekocht. Ik ga volgend weekend wat spullen halen op de SMC om decals en pigment vast te zetten op een model. Vanmiddag maar eens drybrushen met een donkere metaal kleur. en zodra de nieuwe decals binnen zijn de pigmenten er opnieuw op zetten en dan is de tank zelf klaar.

Ik wilde jullie wel nog vragen of iemand een idee heeft waar ik mooie losse stowage kan vinden voor amerikaanse tanks?

Grtz Remi

Terug
Bovenaan