M4 met deep wading gear

goed, heren..

een tijdje geleden had dominique een "prijsvraag" waarbij je een aantal kits kon winnen, een daarvan was deze sherman 🙂

na aandringen van jochem is dr dan toch maar een keer met de luchtkwast overheen gegaan. de bedoeling was om het apparaat zo afgetrapt mogelijk te maken.. das redelijk gelukt lijkt me zo 😉

M4Mark01.jpg

M4Mark02.jpg

M4Mark03g.jpg

M4Mark04g.jpg

brand los 😉

Niet verkeerd mark, maar als je het afgetrapte had door gevoerd naar de planken aan de zijkant was het helemaal tof geweest.
De bepakking vind ik voor zon tussendoortje (want dat is het denk ik) trouwens erg goed. Duidelijke bevestigingen eraan, en dat wordt wel eens vergeten.

Groeten, MartinD

Hey Mark,

Daar issie dan! 😀
Misschien wat grof qua vuil en weathering maar niet verkeerd. De gebruikte kleuren zijn wel goed denk ik.

Enne Henk, zullen we die opmerkingen maar voor ons laten? Heeft niemand wat aan, en daar is het veel te mooi weer voor nu. 🙂

Groetjes!

Lekker smerig ding.
Vind het wel gaaf gedaan.
Die komt zo van het slag veld afgereden,

alleen de planken aan de zijkant mogen wel wat meer schade hebben.
Je mag wel laten zien dat dat echte houten planken zijn.

groetjes Manuel

Mooi gemaakt, hier moet een (zanderig) ondergrondje bij. 🙂

groeten Maarten

Henk Stelte zei:
Ziet er niet uit, waardeloos

🙄 ,

daar komen we een stuk verder mee...

@ Mark,

hij oogt mij wat te "zanderig"...

Het is 1 grote wash van zand en modder, ik mis dus het blanke staal op de tracks en sprocketwheels bijvoorbeeld...

De handvat aan de loop van de .50 wordt gebruikt om de loop te wisselen en zit er volgens mij normaal niet op.

Verder ziet het er niet slecht uit, mooie basis voor op een ondergrondje...

Rico

heren, dank voor de reacties... henk ook natuurlijk, hier kan ik echt wat mee..... 🙄

bouwtechnisch heb ik er niets aan gedaan, behalve de rupsbanden erop gelegd.. Dom heeft em gebouwd en zo naar mij opgestuurd 🙂

de planken kan ik idd nog wel wat verder afraggen.. de rupsen zal ik ook nog wel weer ff laten blinken, is al wel gedaan, is alleen weer verdwenen door de zoveelste wash 😛

een ondergrondje komt er zeker nog bij, idd met veel zand!

mark 🙂

Henk Stelte zei:
hahaha, het is zo constructief dat het welhaast humoristisch wordt 🙂

Maar, hoe dan ook, de foto's doen dit model niet echt recht aan. Ik heb het voorrecht gehad um in het echt te zien, wel veel zand maar een beetje strandvakantie eindigt altijd met zand in, op en door alles. Op naar het ondergrondje en goeistere fotos.

Jochem

tsjongejonge.......
waarom toch altijd dat "afzeiken"?

laat toch eens iemand tevreden zijn met hetgeen hoe hij/zij iets maakt.
iemand afzeiken is lekker makkelijk.
met recht complimenteren zodat hij/zij de hobby leuk blijft vinden is toch veel meer waard?
zeg dan niks als je het niks vind en ga dan gewoon door naar de volgende.
geen wonder dat er steeds minder leden wat willen/durven te posten.
ik begin er ook niet meer aan.
lijkt wel of zelfs het fotoalbum de wedstrijdpagina is.
zoals mijn text ook al luidt:
tis maar een hobby.

Met je eens, hier wordt niemand blij van en jaagt mensen weg. Blijkbaar hebben sommigen dat afzeiken of zogenaamd zeer duidelijk en direct reageren erg nodig.

Terug naar het model:
Het model is wel wat zandering, maar ik weet ook uit ervaring dat foto's dingen soms erg kunnen versterken en in het echt is het vaak veel genuanceerder. Ik houd wel van een beetje overdone, het is immers modelbouw en in de werkelijk zijn voertuigen tijdens actie niet atlijd erg schoon, maar na gebruik worden ze vaak netjes schoongemaakt en als je daar rekening mee houdt, kun je zowel hele smerige als schone modelen maken.

Veel plezier met je model
Gr, Johanna

ik vind em erg bruut, nog een ondergrondje met een palmboom en een maagdelijk wit strand en dan issie erg mooi.

wel een puntje van kritiek, de glaasjes van de cupola zouden een kleurtje kunnen gebruiken, deze zijn normaliter een beetje transparant groen.

en ik vind de .50 in schril contrast met de sherman zelf wel erg ongebruikt, enige vorm van stof oid mag er wel op, bijvoorbeeld op de munitie kist.

En, voor een volgende keer misschien, een sherman heeft wat last van lastige brandstof vuldoppen, je ziet op een aantal foto's dat ze behoorlijke vlekken hebben onder de vuldop, misschien iets om na te bootsen, net als wat uitgelopen vettigheid rond de naven, al is dit bij de open wielen wat minder te zien.

vervolgens, IK vind de weathering op de lower hull erg monotoon. mooi van structuur, maar er zou iets meer variatie in kleur in mogen zitten.

en als laatste, een USMC tank met deep wading zoals ingezet in de pacific zou eigenlijk een pakkende naam behoren te hebben, maar das nu een beetje laat...

Timo

hemeltjelief laat je lekker wegjagen door een enkeling in een grote menigte. Maak je allemaal nu eens niet zo druk om alles wat er geschreven word, als ie het niet mooi vind naja dan vind ie hem niet mooi. Lekker belangrijk allemaal, ik heb langzamerhand een zelf een beetje moeite met mensen die maar telkens het woord "zeiken" plaatsen op het moment dat iets niet aanstaat. Mark maakt het zelf allemaal met een lachertje weg en nog gelijk heeft ie.

Lach er allemaal eens wat meer om, laat het allemaal eens langs je heengaan, of reageer gewoon niet op een reactie zoals deze als ie je niet aanstaat. 99,99% van de posters is van goede wil en geeft kritiek in zowel opbouwende als negatieve kritiek waar je iets mee kan. Kijk daarna en niet naar een aantal uitwassen. Door dit telkens weer naar voren te halen maak je zelf ook een soort stemming die niet echt plezierig is.

Mark ik hoop hem in een diootje te mogen zien, denk dat ie dan beter tot zijn recht komt dan dat ie nu doet. De reacties geplaatst sluit ik mij van harte bij aan.

JW

He die ken ik 8)

ben blij dat je er iets van gemaakt heb

wat ik mis is idd ook wat markeringen om het geheel wat te breken

mss dat je beter enkel pigmenten had gebruikt om het stoffige na te bootsen, nu vind ik het ook wat te grof...

ik zie hier bij ons aan het strand elke dag grote voertuigen in het zand ploeteren, en vreemd genoeg hangt er zelden zoveel zand aan...mss ietsje minder in het vervolg ?

at last @ Henk, niet doen man, das ERG grof, ik ben er vaak ook eens over gegaan maar zo erg als jij nu doet is voor mij onvergeeefbaar en een excuus waard :!:

cheers
Dom

heren en dame 🙂

dank voor de reactie's, op de foto's lijkt ie idd erg zanderig, dit valt in het echt zeker wel mee hoor 🙂
het glas in de commandantskoepel is zeker wel licht geelgroenig, maar ook dit valt op de foto's totaal niet te zien...

over die reactie van henk kan ik me nogsteeds niet druk maken.. ik troost me met de wetenschap dat hij hier nog helemaal niets heeft laten zien.. misschien issie wel mega gefrustreerd dat zijn modellen ook nergens op lijken en ze daarom niet laat zien.. wie weet 😉

ik heb nog geen tijd gehad om me bezig te houden met een dio, dit heb ik ook nognooit gedaan. jochem gaat me hier tips en advies bij geven, of zelf een dio voor me maken als ik het verpruts 😛

gegroet!

mark piechota zei:
ik heb nog geen tijd gehad om me bezig te houden met een dio, dit heb ik ook nognooit gedaan. jochem gaat me hier tips en advies bij geven, of zelf een dio voor me maken als ik het verpruts
Ik heb wel een multifunctioneel ondergrondje voor je, past altijd 🙂 😉 ...

Even ter afsluiting:
een commentaar zoals dat van Henk is weinig verheffend en draagt nauwelijks iets bij aan een constructieve sfeer alhier.
De reactie van Mark is prima, de gein er achterna kan ik ook prima mee leven... 🙂

Van Henk zullen we niet veel meer horen hier, die heeft mij al laten weten zich niet langer welkom te voelen hier. Dat is zijn keus, liever had ik een constructieve discussie gezien.

BOT nu:

Ik vermoed dat de foto's je model geen recht doen, maar ik had persoonlijk voor een groter kleurverschil gekozen tussen de planken en de metalen delen.
Verder blijft zo'n zandbaktank een gewaagd en moeilijk onderwerp, ik had het zelf niet aangedurfd.

Wat een waardeloos model zeg! 😈

Ik kijk nu pas naar de foto's (had 'm toch al gezien op de bouwavond, tijdens het 'kliederen') en heb dus de discussie hiervoor gemist 🙄 😳
Ik vind het zeker wel wat hebben zo, hou wel van dit soort zware verwering, en is volgens mijn beperkte kennis van de PTO zeker wel realistisch.
Ik kijk uit naar een ondergrondje, uiteraard mèt palmboom!
Jan 😀

Jan Peters zei:
Wat een waardeloos model zeg! 😈

Ik kijk nu pas naar de foto's (had 'm toch al gezien op de bouwavond, tijdens het 'kliederen') en heb dus de discussie hiervoor gemist 🙄 😳
Ik vind het zeker wel wat hebben zo, hou wel van dit soort zware verwering, en is volgens mijn beperkte kennis van de PTO zeker wel realistisch.
Ik kijk uit naar een ondergrondje, uiteraard mèt palmboom!
Jan 😀

ik ook van jou, jean pierre.... 🙄

er komt nogwel een ondergrondje.. ooit, misschien, denk het wel....... ofzo 😛

mark 🙂

Terug
Bovenaan