Af! M4 DV Sherman

Dit model is af!
Super mooie kleuren! En de houdingen komen heel goed over.

Kleine opmerking:
Zit de loop van de .50 niet een tikje scheef t.o.v. de behuizing?

Ik ben nu echt begonnen met mijn eerste serieuze diorama

De boom is gekocht van een winterdorp intratuin ding die ik heb voorzien van een laagje vuller om het ijzerdraad de verbergen. Dit weer bruin geschilderd en de AK takken erop lijmen. Het is een werkje maar het wordt wel wat.
De gipsen muren zijn schuin afgezaagd en het ondergrondje is recht afgesneden.

Nu de achterkant van de muren in kerven en de boom afmaken.

51D94A02-1ECD-4116-96E7-AD9826E619DE.webpIMG_7794.webpIMG_7785.webpIMG_7786.webpIMG_7787.webpIMG_7788.webpIMG_7789.webp

Groet Martin

Tof dat ook jij je waagt aan een diorama Martin 👍.... mooie setting en het vordert goed zo te zien 👍
Ook leuk om eens een dio-set van MK-35 in gebruik te zien 🧐

Extra mooi ook dat het gebladerte van de (prachtige) boom aansluit bij dat op het voetuig.
Daardoor ziet het er gelijk heel natuurlijk uit. 👍

Dat ziet er fraai uit Martin.

Al doende leert men! Je kunt op enkele plaatsen wat plantjes tussen het gras aanbrengen. Bijvoorbeeld een stukje zeeschuim en daarop wat blaadjes. Wat stipjes in wit, rood, geel paars of blauw en je hebt kleine bloemen. De blaadjes een iets andere tint groen. Gewoon hier of daar, lekker onregelmatig en net als chippen: less is more.

De steentjes in het grondwerk geeft ook een mooi effect.

Succes, Jan

Mooie kleuren. Doet me een beetje denken aan Steve Zaloga denken.
De witte bloemetjes vind ik persoonlijk wat minder.

prachtig prachtig prachtig
Heel harmonieus, warme kleuren!

Hij zal nog los staan waarschijnlijk, maar de tank lijkt hier en daar nu nog iets te zweven boven de grond, maar dat komt vast goed

Heel harmonieus, warme kleuren!
Helemaal mee eens.

De witte bloemetjes
Veel planten bloeien niet in dichte, volle trossen. De bloemen groeien losser.
Wat foto's uit de tuin als voorbeeld:
1000018211.webp1000018213.webp
Ze springen er dan minder uit, maar zijn er wel. Een kleur als blauw kan in dit geval mooi contrast geven met de geel bevattende tinten.

Tussen het gras:1000018214.webp
Niet helder wit!

Groeten, Jan

Laatst bewerkt:
Dank allemaal

@Jan, Ik had zelf fluitenkruid in gedachten met deze witte bloemen. Ik heb ze al minder val qua tros gemaakt maar de vergelijking met je tuinplanten gaat niet helemaal op 😉
@Arne, als alles helemaal op zijn plek staat wordt het vast gelijmd en mogelijk nog bijgewerkt voor een goede fit.

Ik had zelf fluitenkruid in gedachten met deze witte bloemen. Ik heb ze al minder val qua tros gemaakt maar de vergelijking met je tuinplanten gaat niet helemaal op
Helemaal mee eens. Wat je wilt is een soort schermbloemen. Wat je dan ziet is meestal een open structuur. Als je erlangs rijdt, valt dat minder op en zie je een zee aan witte bloemen.
De plant zelf is vrij 'luchtig'. Deze foto laat zien wat ik bedoel. Je kijkt er als het ware doorheen.
1751109818693.webp
Dit is op schaal lastig te maken, zeeschuim biedt hiervoor een goede basis. Mocht je er iets mee willen, dan wil ik wel iets naar je opsturen. Al is het maar om ermee te experimenteren. Dan laat je het dio voor wat het is.
Overigens maak ik planten zelden na op schaal, maar probeer ik de suggestie te wekken door structuur en/of kleur over te nemen. Dat is vaak voldoende.

Groeten, Jan

Ik heb de bloemen iets uit elkaar getrokken om het massieve effect weg te halen
De boom is ook af en het verweren van de ondergrond is af.
De Sherman iets meer in de grond laten rusten. De figuren duren waarschijnlijk nog wel even dus bij deze de eind fotos

JT7A3488.webpJT7A3491.webpJT7A3489.webpJT7A3490.webpJT7A3492.webpJT7A3498.webpJT7A3499.webpJT7A3494.webp
JT7A3497.webp

Voor mij eeste echte diorama ben ik er echt super blij mee en het smaakt naar mee. Alleen waar laat ik het?!?

Groet martin

Mooi eindresultaat !👌
Goed om te zien dat je de smaak te pakken hebt!
Dat wordt een flinke vitrinekast aanschaffen Martin!😊
Dit is voor mij de reden dat ik mijn dio’s altijd compact houd anders zit de kast te snel vol!

Hallo Martin,

Een geweldig mooi diorama, zonder twijfel !
Het voertuig, figuren, en vooral de 'scenery' zijn subliem !

Een puntje, de tank lijkt te dicht bij de poortopening te zijn, m.a.w. de koepel lijkt vanaf een 12 uur (recht vooruit) positie niet naar deze 9 uur-positie te kunnen draaien, omdat de tank er te dicht op de muur staat. (of het is passen en meten...)
Mogelijk is het ook gezichtsbedrog, want uit de foto's kun je het niet echt goed zien.

Bovendien, al rijdende en de koepel draaiend, zou het moeten kunnen ?!

Schitterend gedaan, maar ik mis wat lege hulzen... aangezien die ander z'n oren dichthoudt wordt er gevuurd neem ik aan?

De monding van het kanon steekt toch niet voorbij de rupsen bij het draaien van de toren? Dus komt ie zeker niet tegen de muur.

image.webp
Is een heel goed punt, die hulzen.
Zijn te bestellen (meerdere zakjes nodig) en vast zetten met verdunde witte lijm.

Ik vind hem erg geslaagd met mooi kleurgebruik en variatie in de begroeiing. Je hebt een grote stap gerealiseerd.

Groeten, Jan

DE kleuren blenden zo mooi:
  • de kleur van de boden, bij de vlekken op de tank
  • het gebladerte
Doordoor is het écht een geheel

Dank mannen.
Het kleurgebruik en de groen zijn bewuste keuzes die goed uitpakken

Ik heb enkele hulzen toegevoegd die was ik idd vergeten. Gezien zijn houding en de rest van de scène liggen er maar een paar. 10-15 stuks
De loop zou in theorie de draai kunnen maken dus het lijkt erger dan dat het is.

Terug
Bovenaan