m3 stuart updeetje

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo twenotters,
hier foto's van mijn nieuwste (en meest vergevorderde) project, de m3 stuart. de foto's zijn ietwat trillerig (sorry). over het model: het model moet aleen nog worden geweatherd en de decal randjes moeten nog ff weg worden gewerkt.
enjoy de foto's.
P1040826.jpg

P1040827.jpg

P1040828.jpg

P1040829.jpg

P1040830.jpg

P1040834.jpg

tips enzo natuurlijk welkom.
groeten erik bakker.

Het blijft een leuk model, zo'n Stuart.

Vraagje: Heb je glanzende vernis gebruikt voordat je de decals plaatste? Het lijkt erop dat ze een beetje verzilverd zijn.

groeten Maarten

Ik sluit mij bij Maarten aan, het blijft een leuk (ge)bakje zo'n Stuart 😀

Als het nog mogelijk is zou ik wel die Tamiya tracks 😳 vervangen, deze tracks maken o zo duidelijk van welke fabrikant deze kit afstamt .....

Succes !

bedankt voor de reacties so far,
@ maarten: ik heb er niks onder gebruikt (tips kwamen te laat).
@ peter: ik heb geen plannen om de tracks te vervangen, ik bouw namelijk zoveel mogelijk rudd, en ik vind de tracks opzich niet eens zo slecht.

ik heb ook weer nieuwe plaatjes ervan (van na het filteren).
P1040836.jpg

P1040837.jpg

tips & comments weer welkom.
groeten erik bakker.
p.s. als ik er matte lak overheen spuit vallen dan de doffe randjes van de decals ook weg?

RUDD ?!?!

Hallo Erik,
een prima zaak om RUDD te bouwen, is niks mis mee. 8)

Bij deze kit is het echter zo dat de meegeleverde tracks absoluut niet zo uitgevoerd kunnen zijn.
De verbindingsschakels verbinden de schakels niet met elkaar maar zitten ieder voor zich op een eigen schakel.
Op de laatste foto in jouw eerste posting is dat goed te zien.
Dat maakt deze Tamiya kit zo herkenbaar 🙄

Ook Monogram heeft daar bij enkele kits last van gehad (als ik mij niet vergis goed te zien bij Sheperd Paine's Normandy Sherman dio).
Zelfs onze eigen Alex v/d W. is bekend met dit fenomeen 😱

Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel en uiteindelijk blijft het jouw eigen keuze !

Succes ermee,
Peter.

Hoi Erik,

Gelukkig, je hebt de sleephaken aangebracht. 😉

Je moet ook nog wat details verven hè (lichten, reflectoren, leren gedeelten op de luiken enz.)? Verder ben ik benieuwd naar je weathering, laat maar komen die foto's.

Over je vraag van die matte lak en de decals: als je Tamiya's ultra thin lijm hebt, zou je dat (heel dun) over de decals kunnen aanbrengen. Je zal zien dat ze dan mooi tegen het model aanvloeien en mat worden. De lijm zelf gaat niet glimmen trouwens. Test het evt. op de onderkant met een overbodig decal.

Grtz,
PE-ter

hey,
badankt voor de comments.
@peter: toen je hed had over de tracks begon ik ook ff te kijken en had ik de fout ook al snel door.
@ pe-ter: werkt dit ook met reeds opgeplakte decals?

groeten erik bakker.

Terug
Bovenaan