M3 Stuart ... eindfoto's na een lange weg // 23-08

Hey Martin, over de chippings kan ik weinig zeggen.
Naar mijn eigen smaak zou ik ze in een gunmetal van humbrol doen en wat minder dicht op elkaar, en wat minder rond doen.
Dat is een kwestie van smaak lijkt me.
Waar ik eigenlijk even over reageer is je buff/beige achtige wash/residue.
Waar heb je dat mee gedaan? Dat vindt ik namelijk erg goed gelukt.
Misschien heb je daar al eens op geantwoord of het beschreven, maar ik kan het zo snel niet terugvinden.
(P.S. in de oude Verlinden boekjes zie je nog wel eens een afgezwakte/ met zwart verdonkerde zilver achtige chippings.
Is dit verouderd, en inmiddels achterhaald als zijnde niet realistisch?
Ik vondt dat er namelijk altijd wel goed uitzien, mits niet overdone.)

Jan en Boris, bedankt! Ik ga hier gewoon lekker mee verder denk ik dan maar.
Eric Stabler zei:
Waar ik eigenlijk even over reageer is je buff/beige achtige wash/residue. Waar heb je dat mee gedaan? Dat vindt ik namelijk erg goed gelukt.
Eric, de wash is gedaan met verdunde Humbrol 72. Naar mijn mening geeft dat een mooi stoffig uiterlijk. Het valt soms wel wat wittig uit (de foto is donkerder dan in het echt) dus wat variatie is wel gewenst.
De chippings zijn tot nu toe eigenlijk alleen afgelopen stof. Dus je ziet de rompkleur door het opgehoopte stof heen. Metaalchips komen nog.

Groeten, MartinD

Martin,

dit is wat mij betreft echt veel en veel beter dan wat je eerder produceerde! Je gaat nu goed systematisch te werk, en het ziet er allemaal een stuk mooier uit. Je zit nu echt op de goede weg.

Groeten,

Eelke

Chippings zien er goed uit Martin, kleur is ook prima. Je kan ook een ietsjes lichtere chip zetten met een kern van 889. Een andere mooie kleur is 822 en 862 (eventueel mengen), deze gebuik ik nl voor "blank" (lees: zwart) metaal.
Probeer op deze manier verder te gaan, werk telkens een kwartiertje en stop dan even, want vóór je het weet is het overkill, en dat wil je zéker niet hebben...
Gewoon verder doen zoals je nu bezig bent.

Groeten,
Hugo

@ Eric: de donkere vlekken zijn ook de chips. Dus dat had je wel goed.
@ Eelke: bedankt voor de complimenten!
@Hugo: ook bedankt. 862 heb ik in het assortiment, 822 helaas niet. FF experimenteren dus wat ik als vervanging neem
@ Jeroen: ik neem hem zeker mee naar Zutphen, kom ik nog eens ergens anders dan Nijverdal 😉

Ik ben weer een beetje bezig hiermee. Nou ja, het schiet langzaamaan steeds iets meer op. De afgelopen bouwavond in Zutphen heb ik er een paar kleine dingetjes aan gedaan. Ik vind zelf de romp nu wel compleet afgewerkt eigenlijk, dus het werd ook tijd om aan het grondwerk te beginnen.

De foto's zijn echter niet helemaal gelukt. Maar deze twee dienen als inspiratie en referentie. Ik heb ze ergens van internet afgeplukt een hele tijd geleden, maar helaas geen idee meer waar 😳

Ik zal proberen om dit weekend nieuwe foto's te maken!

Even een kleine update:

Ik ben nu bezig met een ondergrondje. De eerste laag verf en gras zit erop. Nu moet ik er nog een verzameling junglebegroeiiing op planten, tracks monteren en dan de tank op het ondergrondje.

Ik heb al gemerkt dat de Hema Reparatiepasta toch wel heel hard opdroogt. Ik heb gedacht dat ik het nog weg kan halen van de lijst, maar dat wilde dus niet lukken 😕 Nou ja, weer een leerpuntje voor de volgende keer.

En er komt nog een Alpine figuurtje, losjes gebaseerd op de foto:

Comments are welcome!!!

MartinD

Grondwerk ziet er alvast goed uit Martin!
De volgende keer even met schilderstape afplakken (en als het nog nat is verwijderen!) scheelt een beetje poestwerk naderhand 😉
Jan 🙂

wat voor jungle plantjes ga je gebruiken? de messing versies van extratech ofzo? ik ben nl wel beniewd naar hoe je die kleurstelling doet (ik heb zelf een vignetje staan van een us marine in vietnam, in de jungle, met vooral hoog gras en olifanten oren, bamboe, noem maar op, maar de kleuren vind ik niet zo mooi gelukt, het is te egaal groen, dus ik wacht het af!

Timo

En ff twee snelle foto's van het grondwerk met wat beplanting:

Ondertussen zitten de tracks er ook onder (met dank aan Richard Polderman). Een naamplaatje is klaar, figuurtje volgt ook. Hopelijk krijg ik deze af voor Overloon. 7 juni is de keuringsdatum heb ik begrepen uit betrouwbare bron 🙂

Cheers, MartinD

Toch nog maar even wat eindfoto's gemaakt van de Stuart! Tot mijn grote verrassing won ik er zelfs zilver mee in Overloon. 8)

En dan toch eindelijk ...

MartinD
Is er klaar mee
Af is zijn model!
Zie je, hij kan het wel 🙂

Martin;
Zeer indrukwekkend ! (die vegetatie 😈 )
Maar zonder dollen, erg goed geslaagd, mooie wheatering.
Ik wil zelf ook nog eens een Stuart bouwen, maar ja, zoveel te doen en zo weinig tijd....

Cheers,
Victor

Dominique Vanderschaeghe zei:
alleen jammer van die koplampen, foutje 😳
Zeg dat wel ja 😳 ... eerlijk, het valt me nu pas op 😕
Misschien die nog maar ff verven dan, maar verder doe ik er niks meer aan. Ik heb er in ieder geval meer dan genoeg van geleerd, en ben ook blij met alle positieve en opbouwende reacties die ik on en offline heb gehad.

Bedankt allemaal!!! 8)

Terug
Bovenaan