M3 medium tank

Hallo allemaal,

Bij deze weer wat plaatjes van een project waar ik mee bezig ben. Het is de Academy M3, min of meer rechtstreeks uit de doos.
Ik had het model gekocht om de M4 suspensie die er bij zit te gebruiken voor het model van Cookie waar ik mee bezig ben. Met wat toevoegingen uit de bits-box had ik een complete M3 over, dus ben ik maar gaan plakken. Verder heb ik wat structuur op de toren aangebracht.

Bij deze wat plaatjes:

PICT0108.jpg

PICT0102.jpg

PICT0097.jpg

PICT0089.jpg

PICT0079.jpg

PICT0072.jpg

PICT0067.jpg

PICT0066.jpg

Hi Jamie

dit ziet er alvast erg goed uit !!

dit WAS een kit die ik ooit nog eens wou maken, leuke tank trouwens !!

na de FOC ga ik een voorlopige 😕: andere richting uit, iets verder in de toekomst 😉

ik kijk uit naar je vorderingen met deze kit..

cheers
Dom

hoi jamie,
prachtig tankje geworden. de panelen zijn in t midden mooi wat opgelicht om er wat leven in te krijgen. ga je aan de machinegeweren nog wel wat doen? die lijken me nogal wat mat.

grtz jeroen

Dominique, Jeroen,

Bedankt.

Wat betreft de machinegeweren, ik moet zeggen dat ik het een moeilijk punt vind. Tot recent schilderde ik deze wapens altijd in een "gun metal" kleur met de nodige washes, maar volgens Steve Zaloga en andere kenners werden wapens als de .30 en .50 niet afgeleverd in deze kleur maar waren ze "geblauwd" (ik geloof dat dit de term is, maar ben niet zeker), waardoor het staal een veel doffere toon kreeg.

Dus het schijnt wat meer correct te zijn in deze matte toon, maar ik weet niet of ik het nou wel zo plezant voor het oog vind (sluit me dus wat dat betreft bij je aan). En ik ben er nog niet over uit of ik correctheid of schoonheid nou belangrijker vind bij dit model, aangezien Acedemy een paar foutjes in de kit heeft zitten.

Nou ja, we zien wel. 😉

Jamie Hector Cruz zei:
Wat betreft de machinegeweren, ik moet zeggen dat ik het een moeilijk punt vind. Tot recent schilderde ik deze wapens altijd in een "gun metal" kleur met de nodige washes, maar volgens Steve Zaloga en andere kenners werden wapens als de .30 en .50 niet afgeleverd in deze kleur maar waren ze "geblauwd" (ik geloof dat dit de term is, maar ben niet zeker), waardoor het staal een veel doffere toon kreeg.

Britse wapens werden vaak 'Parkerized' afgeleverd. Dat was volgens mij een soort poetsmiddel om een doffe, bijna zwarte toon te krijgen.

De M3 ziet er mooi uit. Ik vind zelf de preshading alleen een beetje te duidelijk aanwezig. Het stof rond de bouten is wel erg netjes gedaan. Nog bepaalde plannen, of gewoon droppen in de woestijn?

Groeten, MartinD

Nee, het is geen poetsmiddel. Het is een behandeling, net als annodiseren, waarbij met behulp van electriciteit een bepaalde kleur aan het wapen gegeven wordt. Je poetst het er dus niet van af, maar kan wel beschadigd raken (ik kan dus wat kleur aanbrengen door wellicht een lichte metalen drybrush... idee!)

Het model komt inderdaad gewoon lekker in de woestijn te staan. Ik heb geen preshading gebruikt, maar postshading, uiteindelijk is het effect min of meer gelijk, dus your point still stands. 😉

Hieronder een foto van een werkelijk parkerized wapen:

Springfield_Armory_M1911A1.JPG

Patrick,

Er zit een zijdeglans op de koepel (en de rest van het model), die eigenlijk alleen nog te zien is op de ronde hoekdelen van de koepel. Elders is het bedekt onder de stoflaag.

Heren, allen bedankt voor de opmerkingen.

Mooie M3 Jamie! De stofeffecten vind ik zeer geslaagd.
Vwb de 'blauwe' wapens.... vallejo heeft een kleur: 'gun metal blue' (oid) die erg geschikt is. Je schilderd je lopen (of wat je dan ook in die kleur wilt hebben) metallic blauw ermee, en doet er daarna een sterk verdund laagje zwart overheen. Het effect is een mooie diepe gunmetal tint.
Jan 🙂

Terug
Bovenaan