Af! M26 Pershing

Dit model is af!

Erik Zeeman

Lid van de TWENOT
Interesses
legervoertuigen in het algemeen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
van alles
Hij is bijna klaar ik moet alleen nog op de tracks het contrast wat verminderen en ik denk hier en daar nog wat toetjes sneeuw aanbrengen.
Ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden (ter lering).20200905_100910.jpg20200905_100629.jpg

Het model an sich ziet er zeer geslaagd uit. Ik zou alleen een extra lamp gebruiken om het ook netjes op een foto te krijgen.

Gr Bas

Erik, ik heb weinig kijk op Amerikaans en na WOII, maar ik vind 'm mooi! Hoe deze uit de sokkel 'breekt', de rups die het terrein volgt en dat er veel takjes/gras etc. details in zitten. Foto's zijn inderdaad niet echt superduidelijk. Ik zou achter de tracks nog indrukken in de grond hebben gemaakt. Ook de tracks op de koepel zou je nog van roestkleurige pigmenten kunnen voorzien. Niet dat die altijd erg roestten, maar een subtiel roest-effect maakt het wel ineens echt 'metaal'.

Wat ik me wel een beetje afvraag: wanneer stelt dit voor? Als het Duitsland in 1945 is (een tank van de Zebra Mission), dan is de witte verf misplaatst, en de sneeuw waarschijnlijk ook, laat staan zwaar verweerde delen aan de tank, want die waren toen splinternieuw.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind hem goed geschilderd — ik vraag me alleen af wat je ermee probeert uit te beelden 🙂

er zijn eind 1950 in korea wel degelijk M26 tanks geweest met winter camouflage.
voor wat betreft de verwering heb ik mijn fantasie een beetje laten gaan.
ik heb wel een beetje mijn huiswerk gedaan voor wat betreft de geschiedenis maar bouw en verf ook wel een beetje op gevoel
en experimenteer graag met verschillende effecten en weet dat de historische echtheid dan wel eens kan vervagen.
maar op deze manier op dit forum probeer ik met deze commentaren en adviesen de details in het algemeen te verbeteren
ook met het oogpunt op de geschiedenis
en zoals ik al had aangegeven hij is nog niet 100% klaar.
bedankt voor de berichten🙂👍

hoe ik die dubbele foto's voor mekaar heb gekregen weet ik niet maar foutje bedankt😎🙄

er zijn eind 1950 in korea wel degelijk M26 tanks geweest met winter camouflage.
Ik vroeg het omdat mij niet duidelijk was of dit in Duitsland of Korea voor moest stellen 🙂

hoe ik die dubbele foto's voor mekaar heb gekregen weet ik niet maar foutje bedankt😎🙄
Per ongeluk twee keer op de knop geklikt om ze in te voegen, dan heb je dat al snel. Eenvoudig genoeg opgelost 🙂

voor zover ik weet waren ze pas rond maart 1945 in europa ingezet en hebben relatief weinig toe kunnen voegen in europa

Precies, daarom vroeg ik naar de sneeuwcamouflage, want die zat daar niet op 🙂

Terug
Bovenaan