M18 Hellcat (andermans veren)

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Ha medebouwers.

Ondanks dat ik vanwege mijn studie niet veel aan bouwen toe kom wil ik het volgende toch met jullie delen.
Via ben laatst bijPeter van Rijn naast zijn voorraad te bouwen modellen had hij nog een gebouwd model staan. Helaas is hij door zijn ziekte niet meer instaat om zijn model af te maken.
Van hem heb ik zijn voor 80% gebouwde M18 Hellcat over genomen met daarbij de documentatie die hij heeft verzameld de afgelopen jaren. Ondertussen ben ik er mee verder gegaan en heb de tracks en de buitenkant van de koepel afgebouwd. De rest is allemaal door Peter gedetailleerd. Inc uitlaten die hij zelf gemaakt heeft en het kanon wat volledig zelf gedetailleerd is.

IMG_89291.JPG

IMG_8928.JPG

IMG_8931.JPG

IMG_89301.JPG

IMG_89331.JPG

IMG_8934.JPG

IMG_8936.JPG

Next up, de tools en lamp beschermers maken. Tevens een .50 super detailleren als kers op deze prachtige tank

Groet Martin

Hoi Martin,

Andermans veren of niet: mooie detaillering. Stoer voertuig trouwens, wat relatief weinig wordt gebouwd.

Ik volg deze, met jouw spuitkunst wordt dit waarschijnlijk weer iets fraais.

Veel succes!

Jan

Wow, ziet er goed uit! Ik heb deze laatst ook aangeschaft, maar het valt nogal tegen om updatesets te vinden.
Stowage gaat nog wel maar ik kan nog geen vervangende foto etch gril/motorroosters vinden.
Die van jou ziet er nu al top uit! ik ga hem volgen!
Tips wat betreft foto etch sets zijn welkom!

Groeten,

Marcel

Prachtig model Martin (en Peter) en schitterend detail
bravo_zps71206f4b.gif

Ik zeg het niet gauw, maar vanwege al dit detail zeg ik : laat de Hellcat ongeverfd...

groet 😉
Peter

Ik heb deze ook nog liggen.
Ik mis alleen de complete underhull.
Nieuw aangeschaft maar bij het openen van de doos bleek het complete onderstel (chassis?) niet aanwezig.
Ik zit er erg mee in mijn maag wat ik er mee zal doen.
Iemand een oplossing?

@ Marcel en Peter, bedankt de meeste credits gaan toch naar Peter van Rijn voor het bouwen, het was voor mij echt een uitdaging om ook de laatste dingen goed en strak te detailleren.
Ik ga deze hellcat toch spuiten en verweren omdat ik weet dat daar mijn sterkste kant zit.

@ Gerwin, Via facebook of email AFV club benaderen of ze deze los kunnen sturen?

Groet Martin

Prachtig gedetailleerd inderdaad, strak gedaan. Je ziet dit model inderdaad niet zo vaak, terwijl een dergelijk open model toch interessanter is dan bijvoorbeeld een Sherman of Churchill.

Ziet er idd mooi gedetailleerd uit. Ben erg benieuwd hoe hij er uit ziet als'tie geverfd is. En het is zoals Vincent hierboven al zegt net wat intressanter als een model open is.
Ik heb dit model zelf ook al heel lang in de planning . Ik zag ooit ergens een foto van straatgevechten in Brest (Frankrijk) waar een Hellcat (volgens mij zonder mondingrem) een straat onder vuur neemt, maar dat is een volgend project. 🙂

Succes,
Patrick.

Gisteren live mogen aanschouwen: een juweeltje!
Al het detailwerk buiten en vooral binnen is klasse... en ook mijn reactie was: laat het zo 😉

Maar het wordt ongetwijfeld ook een mooi schilderwerk, met hopelijk binnen en buiten wat kleurrijke details en een blijvende inkijk naar binnen. Die MG's er boven zijn bij die Amerikanen altijd +1

Erich

Nog een Laatste update op dit onderwerp:

Ik was wat PE kwijt dat er nog op moest en had moeite met de .50 die ik erop had gelijmt. Toch maar afgebroken en een mooie life Resin erop gezet

De munitie komt er nog in maar verder staat hij er zo goed bij

B43876F8-8EBD-465B-AD04-E471F236016C.jpegC44132B8-CA4C-4267-B87C-EAE70A118237.jpeg930B9EA9-3C39-45D5-8F75-F1476686E494.jpegFEBA4F05-2C52-447D-8BBF-C9E9AF40EC5F.jpeg

De nieuwe Tamiya zal ik wel bouwen e. Schilderen deze gaat zo de vitrine in

Groet Martin

Dat ziet er heel gaaf uit zo 🙂 Alleen jammer dat de achterkant van de radio open is.

Paar buizen op een printplaat geeft een leuk effect, alleen jammer van het dikke groene plastic, dus ik zou em dichtlijmen geloof ik. Cool geheel zo, misschien wat voor 1 van de kits met interieur die ik intussen heb

Ha leuk geworden zo 🙂 een fraai pronkstuk in de vitrine 👍

Terug
Bovenaan