M16 (1/16 trumpeter)

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Hoi Heren & Dames

Zoals eerder vermeldt in de nieuwsgroepforum ben ik bezig met de 1/16 M16 van Trumpeter

Een mooi model waaraan ik tot nu toe erg veel plezier beleef ,maar met de nodige issues......

Voor mij de belangrijkste: De Tracks
de gebruikelijke zwart "rubberen" tracks die je met "pennetjes en gaatjes" aan elkaar moet zien te krijgen ,en meestal niet goed passen

Bij de M16 (en andere halftracks)stond deze strak om de wielen heen,Bij dit model dus NIET 😈
Heb het volgende verzonnen om dit enigzins op te lossen :
Je snijdt er gewoon een schakel tussen uit (dat ging dus prima op het koppel gedeelte) zie foto's

Volgende probleem : de Radiator
een onbegrijpelijk onderdeel in deze kit (de motor zelf is daarintegen een beauty,moeten wel wat bekabeling op en een V snaar zou ook wel handig zijn 🙄 )
De radiator is een soort van massief stuk plastik dat aan de voorkant helemaal dicht is 😕:
Heb dit dus opengesneden en een fijn (metaal filter) gaas in geplakt (gelijk maar even crossbars geplaatst die toch ook wel vrij prominent zichtbaar zijn door de open louvres van de radiator)

De bijgeleverde radioset is ook een beetje een vraagteken
er hoort volgens mij een SCR-528 set in, maar wat trumpeter erbij levert .... 😕: 🙄
Dat wordt dus iets anders verzinnen 😈

ook het verschillende beslag (zoals ,clamps ,deurhandels en sommige scharnieren) ziet er niet uit (heel vaak meegegoten op het model zonder enige vorm van detail
Meeste wordt er dus afgesneden en op een of andere manier opnieuw gemaakt (PE aftermarket set zou hier dus erg veel uitkomst bieden :idea: )

De Maxson turret daarintegen is weer een beauty (moet wel her en der wat putty op en bekabeling toegevoegd) alleen zonde dat er geen solenoids op de .50 zitten en geen patroonbanden zijn meegeleverd voor tussen de munitiekisten en guns 😢

Ik heb ook wat gekregen en zelfgemaakte Stowage erop ,maar moet nog veel meer worden.

kortom lekker model om mee te prutsen ,maar soms wat merkwaardig uitgewerkte onderdelen 8)

zie hier wat foto's

DSC05473.jpg

DSC05476.jpg

DSC05469.jpg

geopereerde track en hoe het er na afloop uit ziet om de wielen
nog niet superstrak ,maar al een stuk beter

DSC05481.jpg

aangepaste radiator met crossbars (zit nog wel los)

DSC05480.jpg

stowage (tot nu toe)

DSC05483.jpg

Maxson turret(grotendeels nog niet gelijmt)

DSC05482.jpg

Aangepaste plek waar de "nieuwe radio" moet gaat komen

DSC05484.jpg

overzichie van een grotendeels met plakband en schroeven vastzittend model

commentaar welkom

greetz
Ronald

Terug
Bovenaan