Re: M-29 weasel LZ models update 16-8
Zoals gezegd, mijn eindoordeel over de M-29 weasel van LZ models.
Ondanks een paar historische incorrectheden kun je zien dat er goed aandacht is besteed aan de ontwikkeling en produktie van deze kit. De pasvorm is erg goed, voor mij 1 van de beste die ik tot nu toe met resin kits heb meegemaakt. Er is wel iets vuller nodig, maar dat is op plaatsen waar je het ook zou verwachten. Maar niks ernstigs.
Warping......welke warping? Die is er niet. De onderdelen hebben lekker lang in de mallen gezeten. Voor mij overigens de eerste resin kit zonder warping.
Zoals te zien was is er een malletje bijgeleverd voor de resin tracks. En dat malletje werkt perfect. Het werken met dergelijke tracks was voor mij een eerste keer en dat is mij 100% meegevallen. Wat wel wat lastig was is het onderstel. Dit heeft wat tijd gekost om het goed in elkaar te krjgen. Hier is behoorlijk wat aandacht en planning bij nodig.
Het detail van de kit is echt geweldig. Zelf heb ik bijna geen extra detail toe gevoegd/toe hoeven te voegen.
Toch is er een minpunt aan mijn kit, en dat is de bouwbeschrijving. Ik zeg bewust MIJN kit daar ik op facebook heb gelezen dat er op de website van LZ models inmiddels een verbeterde versie verkrijgbaar is. Maar ik heb soms wel even goed moeten zoeken en puzelen waar bepaalde onderdelen moesten komen.
Ondanks dat minpuntje is dit een erg leuke kit om te bouwen. Voor de bouwers die behoorlijk wat ervaring hebben met PE en resin zullen met deze kit geen moeite hebben. Maar het is geen kit voor beginners!
Chapeau voor Libor voor het uitbrengen van deze kit.
Nog een paar eindfototjes voor dat hij naar Jan gaat. Tja, en daar zie je op 1 foto dat aan 1 kant de tracks net niet sluiten. De oorzaak? De bouwer
😳 Maar dat gaat helemaal goed komen. Overigens zijn de uitlaatcover en de stoelen nog niet vastgelijmd ivm de verf.
Groeten,
Richard