M-29 weasel LZ models laatste update 27-8

Re: M-29 weasel LZ models update 16-8

De laatste update van de weasel van mijn kant.

Er moest nog een enkel dingetje gebeuren en daar had ik vandaag even de tijd voor. De gril aan de voorkant moest nog gemaakt worden, maar de versie die in de kit zat is niet goed. Na het bestuderen van foto's en een tekening die ik van Alex vd Wetering had gekregen heb ik het kit onderdeel half in vorm gebogen en vervolgens in twee stukken gebroken.

IMG_0001-1.jpg

Vervolgens een stukje ertussen gesoldeerd.....

IMG_0002-1.jpg

En de rest bijgebogen. Ja dat begint erop te lijken.

IMG_0003-5.jpg

Als laatste nog een paar stukjes messing ertussen gezet en het ding gelijk even op zijn plek gezet.

IMG_0004-3.jpg

Daar ben ik tevreden mee.

De meshcover over de uitlaat was een beetje te grof. Ik wist dat ik ergens fijner mesh moest hebben maar kon dit niet vinden. Dat is ook 1 van de redenen dat de laatste update een tijdje duurde. Dan ga je een dagje bouwen op een modelbouwbeursje in het achterhoekse Didam, je neemt de willy's mee, doet de doos open en wat zie je daar....juist het mesh wat je zocht.

De rechter is de oude versie, de linker de nieuwe. Misschien had het nog fijner gekund, maar het is al een behoorlijke verbetering.

IMG_0005-2.jpg

Dat was het. Zometeen nog even de eindfoto's van dit gedeelte plaatsen en mijn oordeel over de kit erbij. Deze week gaat de weasel naar Jan. En dan wordt het waarschijnlijk "pop goes the weasel".

Groeten,

Richard

Re: M-29 weasel LZ models update 16-8

Zoals gezegd, mijn eindoordeel over de M-29 weasel van LZ models.

Ondanks een paar historische incorrectheden kun je zien dat er goed aandacht is besteed aan de ontwikkeling en produktie van deze kit. De pasvorm is erg goed, voor mij 1 van de beste die ik tot nu toe met resin kits heb meegemaakt. Er is wel iets vuller nodig, maar dat is op plaatsen waar je het ook zou verwachten. Maar niks ernstigs.

Warping......welke warping? Die is er niet. De onderdelen hebben lekker lang in de mallen gezeten. Voor mij overigens de eerste resin kit zonder warping.

Zoals te zien was is er een malletje bijgeleverd voor de resin tracks. En dat malletje werkt perfect. Het werken met dergelijke tracks was voor mij een eerste keer en dat is mij 100% meegevallen. Wat wel wat lastig was is het onderstel. Dit heeft wat tijd gekost om het goed in elkaar te krjgen. Hier is behoorlijk wat aandacht en planning bij nodig.

Het detail van de kit is echt geweldig. Zelf heb ik bijna geen extra detail toe gevoegd/toe hoeven te voegen.

Toch is er een minpunt aan mijn kit, en dat is de bouwbeschrijving. Ik zeg bewust MIJN kit daar ik op facebook heb gelezen dat er op de website van LZ models inmiddels een verbeterde versie verkrijgbaar is. Maar ik heb soms wel even goed moeten zoeken en puzelen waar bepaalde onderdelen moesten komen.

Ondanks dat minpuntje is dit een erg leuke kit om te bouwen. Voor de bouwers die behoorlijk wat ervaring hebben met PE en resin zullen met deze kit geen moeite hebben. Maar het is geen kit voor beginners!

Chapeau voor Libor voor het uitbrengen van deze kit.

Nog een paar eindfototjes voor dat hij naar Jan gaat. Tja, en daar zie je op 1 foto dat aan 1 kant de tracks net niet sluiten. De oorzaak? De bouwer 😳 Maar dat gaat helemaal goed komen. Overigens zijn de uitlaatcover en de stoelen nog niet vastgelijmd ivm de verf.

Groeten,

Richard

IMG_0006-2.jpg

IMG_0007-2.jpg

IMG_0008-2.jpg

IMG_0009-2.jpg

IMG_0010-1.jpg

Hoi Richard,

Dat ziet er goed uit! Zoals gezegd heb ik hem ook liggen, en ik krijg er nu al zin in bij het zien van jouw foto's.
Zeer netjes gebouwd.
Ben benieuwd naar de totale eind afwerking en evt. dio.

Succes mannen.

Gr, Corné

Het heeft 'even' geduurd, maar de eerste verf is op de wezel gekomen;
De basis is gespoten met Lifecolours OD set, decals uit de kit en de sparesbox.
398428_341198555925005_100001045893568_1063231_1393868177_n.jpg

404420_341198645924996_100001045893568_1063232_1860961883_n.jpg

417746_341198862591641_100001045893568_1063233_197259341_n.jpg

419295_341198452591682_100001045893568_1063230_700956178_n.jpg

Dit is pas de eerste laag van de white wash, het is de bedoeling meerdere lagen aan te brengen, en die vervolgens te 'faden' mbv methanol- het is een experimentje 😀

Mooi ding Jan.

Die OD kleur is goed, ik zag het al eerder voorbijkomen maar dat is een mooie kleur.
Jammer van je decals, die zou ik met je expirimentje nog even aanpakken en afwerken.

Komt hij nog op een ondergrondje?

Peter

De decals zijn vooral op de foto zichtbaar, in het echt vallen ze niet op, nu, na de tweede laag white wash al helemaal niet meer.
Zij zijn gezet met (veel) microset, en zijn nu geseald met purity seal, om ze te beschermen tegen de methanol bij de volgende stappen.
Hij komt iig in een vignette, waarschijnlijk op zijn kant 🤣
Jan 😀

Bij deze een paar foto's:
Een tweede laag wit werd aangebracht:
LZWeasel005.jpg

LZWeasel006.jpg

LZWeasel007.jpg

Om deze vervolgens met behulp van methanol weer te vervagen...
LZWeasel013.jpg

LZWeasel012.jpg

LZWeasel011.jpg

LZWeasel010.jpg

LZWeasel009.jpg

LZWeasel008.jpg

Jan 🙂

Terug
Bovenaan