Af! LVT-(A)2 "3F" Walcheren

Dit model is af!
Eindelijk vorige week toch maar eens afgemaakt. Period pics Westkapelle :

FxYFjMW.jpg

fcBKnlb.png

5fgT4Do.jpg

i8mGMOo.jpg

Vlissingen:

rxjxdIn.jpg

AQziJHB.jpg

nShYQXu.jpg

jww7LDy.jpg

VJJpMXx.jpg

vI3gfws.jpg

RUCIcXF.jpg

BJnpyMi.jpg

g7sh1jn.jpg

cjzbSGd.jpg

Arjan

Mooi Arjan!

Op de laatste foto lijkt het alsof ik het plastic zie op de bevestiging van de achterste rollen.
Wat betreft vuil zou ik wat zand, modder aanbrengen op de bovenzijde van de bakken onder de bovenste rupshelften. Zie bijvoorbeeld de derde foto.

Groeten, Jan

Het is een mooie LVT geworden Arjan!
Net wat Jan zegt mag hij nog wel wat viezer worden!
Had onlangs een illustratie ontvangen van Ron Volstad,het is een illustratie gemaakt ergens op Walcheren door een Canadese illustrator.( LVT 2 op de achtergrond!)
Wat opvalt is de kleur van grijs en groen(OD)
IMG_7893.jpegals ik goed naar deze LVT2 kijk lijkt het er inderdaad op dat de verf niet goed heeft gehouden!
IMG_7894.jpeg
Vind dit onderwerp steeds leuker worden!😉

Groet,

Roger

Merci Jan, dat is inderdaad een stukje dat ik niet bereikt heb met de airbrush 🙂. Ik ben niet zo'n fan van veel modder etc. en de foto's in Vlissingen geven me een excuus want die tonen een opmerkelijk schoon voertuig (net gewassen of schoon geregend ?). Die Vlissingen foto's zijn echt opmerkelijk want bij alle andere foto's van LVT's in Zeeland zie je een berg grond bovenop de pontons liggen. Zelfs op de LCT's, dus die LVT's zijn in Oostende al met een berg modder ingeladen.

edit: Roger, die LVT's zouden volgens de meeste bronnen nog in Amerikaans OD gespoten zijn. Je kunt op veel foto's zien dat de US markeringen met een donkere kleur zijn overgeschilderd. Als je echt een Pietje Precies bent zou je die overgeschilderde markeringen ook moeten weergeven. Zo'n Pietje Precies ben ik niet 🙂 .

Overgeschilderde markeringen Sable:

ce2PZut.png

z8CkGkI.jpg

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Goed gelukt, als je het mij vraagt. Is de mitrailleur nog blijven zitten op de terugreis? 🙂

Goed gelukt, als je het mij vraagt. Is de mitrailleur nog blijven zitten op de terugreis? 🙂
Ja, geen verdere schade opgelopen bij de plakdag . Ik verdenk toch een paar kids van die losgeraakte mg. Als we in Hulst aan de Veste varen met rc bootjes en er komen kinderen kijken zeggen we ook altijd "kijken met je ogen en niet met je handjes" 🙂. Het potentiële gevaar van destructieve kinderhandjes blijft mijns inziens onderbelicht bij de thread waar promotie bij jeugdigen ter sprake komt .......

Arjan

Het gevaar van grijpgrage kinderhandjes, en de reacties van hun ouders is door mij al benoemd in dat onderwerp.
Soms zie je op beurzen stands met een rij opstaande plexiglas platen tussen publiek en modellen. Dat scheelt een boel ellende.

Mooi werk!
En ik kijk altijd met veel genoegen naar het recherchewerk dat in dit soort draadjes tentoon gesteld wordt.

Ja, geen verdere schade opgelopen bij de plakdag . Ik verdenk toch een paar kids van die losgeraakte mg.
Vorige week zaterdag bedoel je? Ik zag volgens mij de mitrailleur al los in het model liggen toen je het eerst neerzette, dus ik denk dat hij gewoon losgetrild is in de auto.

Het gevaar van grijpgrage kinderhandjes, en de reacties van hun ouders is door mij al benoemd in dat onderwerp.
Soms zie je op beurzen stands met een rij opstaande plexiglas platen tussen publiek en modellen. Dat scheelt een boel ellende.
Of gewoon schrikdraad spannen ! 😉

Terug
Bovenaan