Hoi Arjan, even mijn 2-pence voordat ik niet meer durf, vanwege al deze prachtige Walcheren e.o. projecten. Mooie figuren ook en trouwens qua setting prima geschikt. Het gaat mij over het schietuig allereerst😉
De sten Mk5 was uitsluitend voor de para’s; hij is er ook zonder “forehand-grip”-handvat maar dan nog. De .50 had minder koeling nodig dan die van de luchtmacht qua gebruik. De manier van vuren was niet 2-4 sec. durende salvo’s. Neemt niet weg dat ze wel gewone stens konden hebben, zoals dat in het Britse leger gebeurde, van na de woestijnoorlog af.
Er is een enorme variëteit in gunshields, Resicast doet een goede poging, maar dan nog. De Denison smock, in combinatie met de Smock, Camouflage eventueel ook met bijpassende broek, werd ook veel gebruikt. Verschil is een trekkoord rond het middel en een capuchon.
Ik ken het artikel ook van Bruce Crosby, hij gaat iets anders om met de lasnaden op de zijkant, maar het resultaat is zo’n beetje hetzelfde als ik dat zo snel zie. Groet en succes nog even(tueel),
Anne