LVT(A)-2 26 ASRE Westkapelle/Vlissingen

Merci Jakko, in deze still zijn beide types te zien :

67iCUG4.png

Groet,

Arjan

Dat zijn allebei M1928s 🙂 De M1 en M1A1 hadden een recht voorhout, maar de M1928 kon van een recht voorhout of een verticale greep voorzien worden, net wat de klant wilde. Als er een compensator op de monding zit, zoals bij allebei de wapens in die foto, dan is het nooit een M1/M1A1.

Forgotten Weapons heeft een heel goed overzicht, als je een paar uur de tijd hebt 🙂 https://www.youtube.com/playlist?list=PLypb6wjv1oOBV6SM7BEQGSno5FvhiXxvH

Merci Jakko, ik hoef dus in ieder geval gelukkig geen verticale grepen te zetten aan de 1/35 Thompsons waarover ik beschik 😉 . Op het filmpje van de Noorse commando's is trouwens ook een commando te zien die aan het schieten is met zo'n ding waar de kolf van verwijderd is.

Arjan

Klopt, die ging er bij de M1921 en M1928 af door alleen maar een knop in te drukken (zie de Forgotten Weapons-filmpjes over die wapens). Een M1 Thompson aanpassen naar eentje die goed door kan gaan voor een M1928 is vooral een kwestie van een stukje plastic staaf aan de monding lijmen om voor de compensator door te gaan, de spangreep aan de rechterkant weghalen, een hap uit de kast halen rechts boven het magazijn en de oren van het vizier vervangen door rechthoekige (een rechthoekig stukje plastic staaf lijkt me al voldoende).

Ik ben er intussen wel achter dat de meest gebruikte affuit voor zowel de 0.30 als 0.50 Brownings op LVT's degene was die AFV Club bijlevert in de LVT-4 kits. Helaas heb ik maar 4 van die dingen voor 4 LVT's (de Ding Hao kit bevat er geen) . Ik zal er vrees ik zeker een stuk of 4 zelf moeten bouwen want ik geloof niet dat deze affuit in algemene 1/35 US mg setjes zit. Ik krijg de indruk dat dit type affuit in het algemeen minder gebruikt werd want ik heb weinig foto's kunnen vinden en weet ook de type aanduiding niet. Dit is één van de weinige foto's die ik heb kunnen vinden (Duster):

4X8sP4o.png

Zelf bouwen is mogelijk maar wel een berg werk 😕 . Ik begrijp ook niet goed waarom nu juist dit type affuit op LVT's zat.

Arjan

Dit is volgens mij een early type cradle. Meer info is http://www.usarmymodels.com/ARTICLES/MG%20Mounts/MGmounts%20page%203%20D36960.html hiet te vinden

In models te vinden bij bijvoorbeeld https://tigermodeldesigns.com/product/35-1336-early-ww-ii-50-cal-cradle-and-ammo-cans-type-1/

Bedankt Bart, dat is em. Dat wordt dan zelf bouwen want after market setjes zijn hier taboe en bovendien voor de prijs van 4 van die Tiger Model cradles plus verzendkosten kan ik nog goedkoper een nieuwe AFV Club LVT-4 kit (die 4 stuks bevat) aanschaffen 🙂 .

Groet,

Arjan

Bedankt Bart, het Tasca setje is ook niet zo eenvoudig verkrijgbaar zie ik. Ik ben alvast maar begonnen met zelf 4 stuks te maken.

Ik heb de afgelopen tijd ook eens wat figuurtjes gebouwd om te zien wat ik kan gebruiken en hoe (met eventuele aanpassingen). Moet nog wel wat gietnaden weg schuren en kieren vullen. Het Miniart setje is best goed, beter in ieder geval dan de vroegere setjes die ik ken. De Bronco figuren bevallen me erg goed, weinig gietnaden, goede passing en overtuigende, natuurlijk ogende poses. Wel missen de Bronco figuren wat scherpte/definitie.

sCVNCBy.jpg

TKxzvks.jpg

zkpLm6T.jpg

kjPlXAz.jpg

zC914gz.jpg

De figuur van de laatste foto zal waarschijnlijk niet tot de mogelijkheden behoren omdat er vast geen verlengsnoeren voor de koptelefoon en microfoon waren 🙂 .

Groet,

Arjan

Arjan Wiskerke zei:
Ik krijg de indruk dat dit type affuit in het algemeen minder gebruikt werd want ik heb weinig foto's kunnen vinden en weet ook de type aanduiding niet. Dit is één van de weinige foto's die ik heb kunnen vinden (Duster):

4X8sP4o.png
Dat lijkt er sterk op dat die niet op dat voertuig hoort, maar erop gezet is door iemand die geen geschiktere had. Deze affuiten zaten vooral op M2 halftracks (niet op de M2A1), M3A1 scout cars en LVT’s, bij mijn weten, en amper op voertuigen van later in WOII (behalve dan dus LVT’s).
Arjan Wiskerke zei:
Ik begrijp ook niet goed waarom nu juist dit type affuit op LVT's zat.
De enige reden die ik kan bedenken is omdat er ergens een voorraad van was, maar misschien dat het een heel andere oorzaak had. Wie het weet mag het zeggen 🙂

Dat figuur met de koptelefoon en microfoon zou je natuurlijk in het andere luik kunnen zetten, dan zit hij dichtbij de radio.

Merci Jakko, wellicht was het voordeel van de affuit in kwestie dat ie voor zowel de .30 als .50 Browning gebruikt kon worden. Ik weet niet of dat ook voor andere affuit types gold.

Groet,

Arjan

barttigges zei:
Geen dank.

Er zijn ook goedkopere alternatieve te vinden van bijvoorbeeld tasca (https://hlj.com/1-35-scale-browning-m2-machine-gun-set-b-w-cradle-tac35-l9)
@Arjan,
Je kan natuurlijk ook een oproep plaatsen alhier... 😀 😀
Ik heb er denk ik wel 2 voor je (stuur maar een PB)

Herman

Arjan Wiskerke zei:
wellicht was het voordeel van de affuit in kwestie dat ie voor zowel de .30 als .50 Browning gebruikt kon worden. Ik weet niet of dat ook voor andere affuit types gold.
Sommige wel, andere niet 🙂 Even wat zoeken levert op dat deze de D36960 Cradle, Pintle and Ammunition Box Assembly is:

Figure_2a.jpg

De latere D40733 Cradle and Pintle Assembly die bijvoorbeeld op halftracks gebruikt werd, was ook geschikt voor allebei:

Figure_3a.jpg

Het achterste gat, waar pen M bij afgebeeld staat, is om een M2 machinegeweer te monteren, de gaten net wat verder naar voren zijn voor de M1917 en M1919.

Bron: http://www.usarmymodels.com/ARTICLES/MG%20Mounts/MGmounts%20page%201.html

Merci Jakko, fijn dat er toch nog meer mensen gek genoeg zijn om zich te verdiepen in de wondere wereld van de affuiten 🤣 . Ik was inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat de latere mount ook voor beide mg's gebruikt werd. Op sommige LVT's zie je zelfs allebei de mounts in gebruik zoals op deze foto van Scarborough :

HKwMW8P.jpg

Opmerkelijk ook is dat bij de rechter 0.30 mg van Scarborough een aanpassing gemaakt is waardoor de bevestiging voor een verticale munitie kist nu gebruikt kan worden voor een horizontale. Het voertuig op de voorgrond heeft dezelfde aanpassing. Ik wil met een van mijn LVT-4 modellen "Sevenoaks"" nabouwen en die lijkt ook deze aanpassing van verticaal naar horizontaal te hebben :

Dm9glGW.jpg

Het lijkt er bij dit voertuig ook op dat het Polsten platform hier niet schuin op het dak gemonteerd is maar gewoon vlak, maar dat is weer een ander onderwerp.

Groet,

Arjan

Arjan Wiskerke zei:
fijn dat er toch nog meer mensen gek genoeg zijn om zich te verdiepen in de wondere wereld van de affuiten 🤣 .
Dit zijn nu net de soort details waarvan ik niet snap dat de reactie vaak is dat je er niet over moet zeuren als ze niet kloppen 🙂 Ik kan veel beter leven met bijvoorbeeld een te korte of te brede romp op een model of teveel of te weinig klinknagels dan met historisch incorrecte affuiten, antennevoeten of wapens …
Arjan Wiskerke zei:
Opmerkelijk ook is dat bij de rechter 0.30 mg van Scarborough een aanpassing gemaakt is waardoor de bevestiging voor een verticale munitie kist nu gebruikt kan worden voor een horizontale.
Dit verklaart een hele hoop over de affuiten op de LVT(4) die ik nog altijd eens af moet maken. Ik had al door dat het die vroege affuiten moesten zijn, maar kon niet ontdekken hoe het munitieblik voor de M1919 daar dan aan vast zou moeten zitten. Uiteindelijk heb ik ze er maar gewoon aan de zijkant opgelijmd onder het motto dat het beter is dát hij daar zit, dan dat duidelijk is hóé hij daar zou moeten zitten. Het zal dus wel deze aanpassing geweest zijn.

De duidelijkste foto's met deze verticaal/horizontale aanpassing - zo te zien heeft men gewoon een gat gemaakt in de achterwand van de verticale bak- zijn wel van LVT's in Zeeuws-Vlaanderen, of de LVT's in Walcheren ook deze aanpassing hadden is helaas op foto's niet te zien. Als je goed kijkt zie je dat "Slough" ook deze aanpassing had. Nog een verhelderend plaatje uit de regio Terneuzen :

EKG4trS.jpg

Deze LVT-4 aan boord van LCT 789 lijkt nog een min of meer intacte verticale bak te hebben met een slecht passende ammo kist erin :

im6HPqc.jpg

Groet,

Arjan

Eerste stappen van scratchen mg affuiten.

- AFV Club affuit helften op 0.5 mm styreen lijmen met Gator's lijm.
- Na droging de omtrek van de master met passer punt inkrassen op styreen.
- Masters op stukjes styreen in water weken en daarna voorzichtig de masters verwijderen.
- Ingekraste styreen stukjes grof uitsnijden en verdubbelen met nog een laag 0.5 mm weer verlijmd met Gator's.
- Na droging dubbele stukjes 0.5mm styreen in vorm snijden/vijlen.
- Dubbele stukjes daarna weer losweken met water en voorzichtig scheiden met een scheermesje en lijmresten verwijderen.

Ik gebruik Gator's lijm dus voor dingen die tijdelijk goed vast moeten zitten maar daarna weer probleemloos losgemaakt kunnen worden. Het zwakke punt van Gator's is dat het niet tegen water kan en die eigenschap gebruik ik dus in mijn voordeel.

Tools of the trade, ben mijn boortjes vergeten die ik altijd in stukjes sprue steek. Heb een klein boortje gebruikt om de loopjes uit te boren. Heb Meng 0.8mm boutkopjes gebruikt en een stel greintjes. Ben geen liefhebber van de punch & die set voor kleine klinknagels. Mijn ervaring is dat de gaten in de die na een keer of 50 gebruik toch wat uitlubberen en dan loopt de kwaliteit van de schijfjes hard terug. Ik gebruik graag Meng boutjes, afsnijden doe ik met een beitelvormig mesje. Oude credit cards gebruik ik graag als snijmatje voor pe en dat soort dingen.

LzD9Qs0.jpg

Op de foto zijn nog twee dubbele 0.5mm styreen stukjes te zien, deze moeten dus nog losgeweekt worden. De Brownings zijn de Italeri exemplaren uit de kit :

cMoILql.jpg

yekrRqk.jpg

Arjan

Ben eerlijk gezegd blij dat het affuiten scratchwerk erop zit 🙂 . Dit is toch het soort werk waar ik eigenlijk niet veel lol in heb. Ik heb de schilden provisorisch vastgelijmd en moet nu alleen nog bevestigingsbeugels maken.

TnXxnDj.jpg

JyLJ9px.jpg

Arjan

Merci Alex. Ik heb intussen een Kübelwagen wieltje bewerkt, door midden gezaagd en daarna de band uitgehold. Lijkt me dat dit voor de achterkant van de LVT redelijk goed past. Verder mijn eerste poging om een float te maken. Heb 3 afgeronde balsa latjes van 0.5 x 0.5 cm aan elkaar gelijmd en die daarna beplakt met strookjes papier. Het recept is denk ik goed maar de uitvoering kan nog wel wat beter.

aPm2TJa.jpg

Arjan

Die opblaasmatras kan er zeker mee door, als je het mij vraagt. Ook de banden werken goed zo te zien, ik moet nodig eens zo’n wiel opsnorren voor m’n LVT(4) …

Het waren kapok drijvers oorspronkelijk bedoeld voor een drijvende voetbrug. Eigenlijk hoort er nog een stok aan de touwen op de korte zijden te zitten. Het was dus een houtje-touwtje systeem zoals van de Commando klimtouwen.

67OsjKw.jpg

O01uuqA.jpg

HsQHpvF.jpg

Ik denk dat Kübelbanden net te smal zijn voor de voorbumper van een LVT-4. Ik zal eens in mijn voorraad wielen kijken wat hiervoor het meest geschikt zou zijn.

Arjan

Dat is het dus, kapok. Een luchtbed leek me al onwaarschijnlijk, maar daar hebben ze nog het meeste van weg dus noemde ik ze altijd maar zo 🙂

Beste Arjan,

Het is netjes geworden: scratch bouwen lukt je prima. Scratch geeft mij voldoening, omdat je iets maakt wat niet te koop is of veel geld in je zak houdt. Je creëert zelf iets, moet nadenken over een methode en gebruikt beperkte middelen. Het kost je dan vooral tijd, daarvoor is het een hobby.

Groeten, Jan

Bedankt heren voor de morele steun! Ik ben ter afwisseling begonnen met het schilderen van een stel figuren. Deze twee figuren zijn van Bronco, prima figuren en verdienen eigenlijk een betere artiest . Het zwart is te zwart (kan beter Nato zwart of Panzergrau gebruiken), de matte vernis die ik gebruikt heb glanst en de ogen behoeven ook nog wat aandacht 🙂 .

CuglyhZ.jpg

Groet,

Arjan

Bedankt Frans, je hebt helemaal gelijk wat een stomme fout 😳 . Heb jij misschien nog (relatief) onbekende foto's van LVTs uit Limburg ? Ik vind deze wel interessant (LVT-4 met 6 ponder kanaal Wessem) :

q0CShK3.jpg

Heb er hier nog een stel gepost :

http://ww2talk.com/index.php?threads/more-lvts.81161/page-2

Groet,

Arjan

Ik kwam vorige week nog een serie foto's tegen van LVTs in Italië (1945). Een M 29 zonder drijflichamen :

AuHBH6C.jpg

Zoekplaatje, geen idee wat voor trailer/geschut ? hier wordt ingeladen :

qvkq1Dk.jpg

edit: Limber van een 25 ponder misschien

Arjan

Hallo Arjan,

De kapok float ziet er zeker overtuigend uit.
Wat voor papier heb je gebruikt on de balsa balkjes te bekleden?

Mooie foto's die je laat zien.
In de laatste wordt volgens mij een 2 ponder at kanon ingeladen.

Dat is dan meteen ook weer verrassend omdat ik dacht dat die zo laat in de oorlog niet meer gebruikt werden.
Bedankt voor deze interessante foto.

Lijkt ook wel of de loop een little john adaptor heeft...…. maakt het nog interressanter 😱
Leon

Bijlagen

• 2ps1.jpg
    2ps1.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 928
Hartelijk dank Leon, dat is inderdaad ongetwijfeld die 2 ponder. Wellicht werd dit ding nog ingezet omdat ie relatief licht was. Ik denk dat het foto's betreft van operation Roast (commando operatie bij Comacchio) :

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Roast

Nog een paar foto's :

jIOPgiN.jpg

S82cEd0.jpg

RSpPuyF.jpg

qdyXzzi.jpg

YmafnuN.jpg

Het papier voor de float was afkomstig van een "post it" notitieblokje (velletjes met zo'n plakrandje), het is behoorlijk stevig papier.

Groet,

Arjan

leon Hassing zei:
Lijkt ook wel of de loop een little john adaptor heeft...…. maakt het nog interressanter 😱
Daar wilde ik ook net op wijzen, maar je had het zelf ook al gezien. Dat zal de reden zijn dat het wapen toch nog gebruikt werd, denk ik: tegen sommige doelen nog effectief daarmee, en misschien dat een 6-ponder niet in een LVT(4) past?

„Rijplaten” 🙂 En dat bevestigt inderdaad m’n vermoeden dat zo;n kanon te groot is, maar gezien een 2-ponder compact ingeklapt kon worden zou dat dus best de reden kunnen zijn dat er daar toch nog eentje gebruikt werd.

Beste Arjan en anderen,

Er is veel meer foto materiaal van deze voertuigen dan ik dacht. En vaak werden ze nogal specifiek ingezet in een variëteit aan acties.

Figuren is voor mij minimaal een nice tot have, maar ik vind het ook lastig om ze natuurgetrouw te schilderen. Ik moet (dit woord hoort misschien niet bij een hobby) er mee aan de slag, want ik zie niet anders dan al doende leert men.

Gebruik je Vallejo? Er lijkt nogal glans op te zitten, vooral het zwart. Ik zou dat met grijs nog een keer overdoen. En voor de verf geldt: heel goed schudden en in dunne lagen aanbrengen.

Groeten, Jan

Hallo Jan, ik gebruik inderdaad Vallejo en ik denk dat ik de vernis inderdaad niet voldoende lang geschud heb en te dik heb aangebracht. Bijkomend probleem is dat vernissen er vaak ook voor zorgt dat de kleuren donkerder uitpakken dan de bedoeling was. Figuren schilderen blijft voor mij ook een uitdaging. Vooral de ogen vind ik problematisch. Ik ben momenteel met 20 figuren bezig en dat is misschien ook wat te veel van het goede. 's Avonds laat denk ik vaak goed bezig te zijn maar als ik dan de volgende morgen de figuren in daglicht zie schrik ik toch een beetje 😉 . Ik maak nu foto's van de figuren omdat me dat een beter beeld geeft van wat er nog moet gebeuren (foto's tonen ook genadeloos resterende gietrandjes). Momenteel zijn dit de enige twee die ik durf te tonen hoewel ook aan deze nog gesleuteld moet worden :

FAQZR9U.jpg

AgUGWjz.jpg

Groet,

Arjan

Beste Arjan,

Ik tob er net zo mee. Als je de glans weg kunt halen, ben je al een eind verder. Misschien een optie om ze onder figuren te plaatsen als WIP. Er zijn kunstenaars, die je tips kunnen geven.

En verder geldt: proberen. Zowel Martin Visser, Erik Gideonse als Jan-Willem Stokkers zullen dat onderschrijven.

Verder zou ik ze niet te veel tegelijk schilderen, om per figuur te kunnen leren.

Succes met het vervolg.

Groeten, Jan

Jan van Harn zei:
Als je de glans weg kunt halen
Matte vernis zou al een eind moeten helpen — maar je moet wel zorgen dat het ook goed mat is, en dat is vaak het probleem als je het mij vraagt.

Huid en haar zien er trouwens vaak beter uit met een beetje glans dan volledig mat, maar voor de meeste kleren is het andersom.

Ik heb vanmiddag opnieuw een laagje Vallejo Model Air matte vernis aangebracht (na intens schudden en in een dunne laag) en het resultaat was weer alles behalve mat te noemen. Ik heb daarna de Vallejo Premium Polyurethaan matte vernis gebruikt en dat werkt dus wel 🙂 . Misschien dat die Model Air matte vernis niet geschikt is voor gebruik met een kwast, het is uiteindelijk bedoeld voor de airbrush. Ik gebruik de Vallejo Polyurethaan lakken altijd voor mijn rc bootjes omdat het behoorlijk slijtvast en waterbestendig spul is. Ik gebruik laatstgenoemde bij voorkeur met een kwast omdat mijn airbrushes altijd binnen de kortste keren verstopt raken met die Polyurethaan verf/lak.

Huidige stand van zaken :

twQcYHr.jpg

v2plBnN.jpg

Groet,

Arjan

Nou, nog wat doen met inlijnen of washes, allicht nog wat highlights extra toevoegen en de mannen zijn het heertje. Ohja, wat meestal vergeten raakt is de bagger, die raakt tot op je rug aan toe, dus zeker op schoenen en broekspijpen, subtiel maar wel aanwezig. Matte lak is en blijft lastig, ik vind de vallejo air mat een drama, dus ik zal eens mig one shot matt gebruiken of hoe dat heet!

Beste Arjan,

Ik heb de de Vallejo Air Glosh en Matt Varnish gebruikt om decals netjes aan te brengen (laag glans - decals - laag mat). Dit heb ik gedaan met een penseel, verdunnen met minstens 2 delen water (dan is het dus echt dun). Je moet het dan in twee of drie laagjes doen (dun opbrengen, matlak herhalen tot de glans is verdwenen). Dit lukt dan goed, je krijgt dan in de naden ook geen 'wit' doordat er zich teveel lak verzamelt. Voorheen gebruikte ik Humbrol, maar dit laat een gele waas achter.

Panzerserra gebruikt inmiddels Glosh Varnish, ook verdunt en met de airbrush. Hij is er goed over te spreken. Zie http://panzerserra.blogspot.com/2019/06/ . Hij vermeldt hier niet, welke matlak hij gebruikt. Op een andere blog (maart 2019) zie ik AK Ultra Matte Varnish staan.

Voor het zwart (baretten en schoenen) zou ik goed goed verdund donkergrijs aanbrengen. Dit geeft een realistischer effect dan puur zwart. Het is intussen een hele familie, indrukwekkend. Ik denk dat Timo een goede tip geeft v.w.b. het inlijnen. Kijk hiervoor ook eens naar de tips van Martin bij zijn Alpine 1/35 US tank crew (onder de Figuren/bustes). Je bent naar mijn idee op de goede weg.

Groeten, Jan

Bedankt heren, ik zal nog eens wat gaan inlijnen. Ik heb hier vroeger wel sterk verdunde olieverf voor gebruikt maar ik was hier niet echt gelukkig mee. Ben laatst aan het experimenteren geweest met verdunde polyurethaan primer (Panzergrau), dan wel verdund met de speciale verdunner bedoeld voor dit type verf. Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat sommigen hiervoor inkt gebruiken. Wat ik in ieder geval hoop te voorkomen is dat de figuren er gaan uitzien als mijnwerkers.

Jan, ik heb nu toch al Panzergrau gebruikt voor de petten en schoenen en dus geen puur zwart.

Deze figuren ga ik ook nog bouwen en schilderen. Best mooie figuren, het minpuntje is dat bij de hoofdjes de gietnaad midden door het gezicht loopt, dus over het voorhoofd, neus, mond en kin. Een onbegrijpelijk domme zet van de ontwerpers als je het mij vraagt.

NrkzlsV.jpg

485iOS1.jpg

Groet,

Arjan

Ik gebruik verdunde washes van sepiakleurige vallejo, olieverf zal ook wel werken maar ik werk vrijwel alleen maar met vallejo voor mn figuren

Een M 29 zonder drijflichamen
\

Mooie foto! En ook nog met de smalle tracks.

Bij het volgen van jouw draadje, krijg ik hoe langer hoe meer zin om toch ook maar eens een LVT te gaan bouwen.

Mooi werk ook met die matras en de figuren; erg fraai!
Best mooie figuren, het minpuntje is dat bij de hoofdjes de gietnaad midden door het gezicht loopt, dus over het voorhoofd, neus, mond en kin. Een onbegrijpelijk domme zet van de ontwerpers als je het mij vraagt.

Dat is inderdaad apart....kan ook zijn dat ze het plaatsen van de deelnaad aan de matrijsmaker hebben overgelaten, die benadert dat vanuit een andere hoek dan de ontwerper van de figuren.

Alex

Bedankt Alex, verbaast me eigenlijk dat er niet zo bar veel mensen die LVT kits bouwen. Er zijn erg veel afbeeldingen te vinden vooral ook uit Nederland en er zijn enorm veel combinaties denkbaar met andere voertuigen en geschut. Verder waren er ook wat vreemdere conversies zoals met de carpet laying devices (zowel LVT-2 als LVT-4).

WaW0ydF.jpg

lwZKDFG.jpg

XHE5d5V.jpg

OctpFOS.jpg

MKc1R9h.jpg

Groet,

Arjan

Ha Arjan,

Je bent niet de enige die ze bouwt: http://panzerserra.blogspot.com/

Het zijn imposante voertuigen en zoals ik al eerder heb aangegeven, wist ik niet dat er zoveel beeldmateriaal van is.

Met vriendelijke groet,

Jan

Arjan Wiskerke zei:
Bedankt Alex, verbaast me eigenlijk dat er niet zo bar veel mensen die LVT kits bouwen. Er zijn erg veel afbeeldingen te vinden vooral ook uit Nederland
Ik denk dat dat komt omdat de Slag om de Schelde amper bekend is, dus mensen die WO2 Brits bouwen zien hem vaak over het hoofd, en voor de rest zijn het vaak modellen van Amerikaanse in de Stille Oceaan — wat net zo goed een onderbelicht strijdtoneel is.

Ik heb wel ooit de Italeri LVT-(A)1 en LVT-(A)4 kits gehad maar ik heb ook eigenlijk altijd betrekkelijk weinig interesse gehad in het Pacific strijdtoneel. Voor mij geldt al jaren dat het oorlogsgebeuren dicht bij huis mij nog het meest boeit. Neemt niet weg dat het wel leuk blijft om ook af en toe weer eens wat anders te bouwen. Zo ben ik de afgelopen dagen weer eens verder gegaan met mijn 1/35 stafwagens (geïnspireerd door de thread van Henry). Het aardige hierbij is dat je dan weer met heel andere dingen bezig bent zoals een mooie chroom finish en een strakke glans lak afwerking 🙂 .

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan