Merci Jakko, in deze still zijn beide types te zien :
Groet,
Arjan
Groet,
Arjan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat lijkt er sterk op dat die niet op dat voertuig hoort, maar erop gezet is door iemand die geen geschiktere had. Deze affuiten zaten vooral op M2 halftracks (niet op de M2A1), M3A1 scout cars en LVT’s, bij mijn weten, en amper op voertuigen van later in WOII (behalve dan dus LVT’s).Arjan Wiskerke zei:Ik krijg de indruk dat dit type affuit in het algemeen minder gebruikt werd want ik heb weinig foto's kunnen vinden en weet ook de type aanduiding niet. Dit is één van de weinige foto's die ik heb kunnen vinden (Duster):
![]()
De enige reden die ik kan bedenken is omdat er ergens een voorraad van was, maar misschien dat het een heel andere oorzaak had. Wie het weet mag het zeggen 🙂Arjan Wiskerke zei:Ik begrijp ook niet goed waarom nu juist dit type affuit op LVT's zat.
@Arjan,barttigges zei:Geen dank.
Er zijn ook goedkopere alternatieve te vinden van bijvoorbeeld tasca (https://hlj.com/1-35-scale-browning-m2-machine-gun-set-b-w-cradle-tac35-l9)
Sommige wel, andere niet 🙂 Even wat zoeken levert op dat deze de D36960 Cradle, Pintle and Ammunition Box Assembly is:Arjan Wiskerke zei:wellicht was het voordeel van de affuit in kwestie dat ie voor zowel de .30 als .50 Browning gebruikt kon worden. Ik weet niet of dat ook voor andere affuit types gold.
Dit zijn nu net de soort details waarvan ik niet snap dat de reactie vaak is dat je er niet over moet zeuren als ze niet kloppen 🙂 Ik kan veel beter leven met bijvoorbeeld een te korte of te brede romp op een model of teveel of te weinig klinknagels dan met historisch incorrecte affuiten, antennevoeten of wapens …Arjan Wiskerke zei:fijn dat er toch nog meer mensen gek genoeg zijn om zich te verdiepen in de wondere wereld van de affuiten 🤣 .
Dit verklaart een hele hoop over de affuiten op de LVT(4) die ik nog altijd eens af moet maken. Ik had al door dat het die vroege affuiten moesten zijn, maar kon niet ontdekken hoe het munitieblik voor de M1919 daar dan aan vast zou moeten zitten. Uiteindelijk heb ik ze er maar gewoon aan de zijkant opgelijmd onder het motto dat het beter is dát hij daar zit, dan dat duidelijk is hóé hij daar zou moeten zitten. Het zal dus wel deze aanpassing geweest zijn.Arjan Wiskerke zei:Opmerkelijk ook is dat bij de rechter 0.30 mg van Scarborough een aanpassing gemaakt is waardoor de bevestiging voor een verticale munitie kist nu gebruikt kan worden voor een horizontale.
Dit is toch het soort werk waar ik eigenlijk niet veel lol in heb.
Daar wilde ik ook net op wijzen, maar je had het zelf ook al gezien. Dat zal de reden zijn dat het wapen toch nog gebruikt werd, denk ik: tegen sommige doelen nog effectief daarmee, en misschien dat een 6-ponder niet in een LVT(4) past?leon Hassing zei:Lijkt ook wel of de loop een little john adaptor heeft...…. maakt het nog interressanter 😱
Jakko Westerbeke zei:en misschien dat een 6-ponder niet in een LVT(4) past?
Matte vernis zou al een eind moeten helpen — maar je moet wel zorgen dat het ook goed mat is, en dat is vaak het probleem als je het mij vraagt.Jan van Harn zei:Als je de glans weg kunt halen
\Een M 29 zonder drijflichamen
Best mooie figuren, het minpuntje is dat bij de hoofdjes de gietnaad midden door het gezicht loopt, dus over het voorhoofd, neus, mond en kin. Een onbegrijpelijk domme zet van de ontwerpers als je het mij vraagt.
Ik denk dat dat komt omdat de Slag om de Schelde amper bekend is, dus mensen die WO2 Brits bouwen zien hem vaak over het hoofd, en voor de rest zijn het vaak modellen van Amerikaanse in de Stille Oceaan — wat net zo goed een onderbelicht strijdtoneel is.Arjan Wiskerke zei:Bedankt Alex, verbaast me eigenlijk dat er niet zo bar veel mensen die LVT kits bouwen. Er zijn erg veel afbeeldingen te vinden vooral ook uit Nederland