Af! LVT-2 Amtrac

Dit model is af!

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo allemaal,

Na een lange tijd van weinig inspiratie en zin. Heb ik de hobby maar eens opgepakt. Gewoon om met plezier weer iets te bouwen. Niet te moelijk denken maar gewoon lekker te bouwen.

Ik heb mij laten inspireren door deze foto.
FB_IMG_1665839059288.jpg
Daarom ben ik begonnen met de volgende kit : De LVT-2 Amtrac van Italeri.
italeri6462135usmclvt2_amtrac__1593527992_58e12307_progressive.jpeg.jpg

Deze heb ik grotendeels recht uit de doos gebouwd. De bouw zelf is weinig bijzonders over te melden. Alles paste goed. Het enige puntje wat ik hier op het forum tegenkwam. Is dat ik de tracks er eerst op moet zetten voor ik de bovenbouw er op kan plaatsen ivm met ruimtegebrek. Daarom eerst de moelijke plekjes geairbrusht(kon er nu toch nog bij). Daarna de tracks gemonteerd, iets wat mij toen opviel is dat ze zweefden boven de returnrollers. Deze heb ik vervolgens met fijn visdraad gepositioneerd op de plek waar ik ze hebben wil.
20221016_144552.jpg
20221016_150910.jpg
Vervolgens de verder gegaan met de bouw. Het bovendek gemonteerd en toen doemde het volgende probleem op ik had maar 1 bumper voor de achterkant. De andere is gewoon simpelweg kwijt. Na het hele hobbyhol op de kop gezet te hebben op zoek naar het onderdeel. Toch maar begonnen met het scratchen van de nieuwe bumper. Waarbij hier het resultaat van het scratchen
20221017_195613.jpg
20221017_195623.jpg20221018_155300.jpg
Verder nog even een tussenstand van het project tot nu toe.
20221017_202446.jpg
20221017_202724.jpg
Tips tricks en kritiek is uiteraard van harte welkom.

Groetjes Reitze

Bijlagen

• 20221014_201817.jpg
    20221014_201817.jpg
    122 KB · Weergaven: 5
Lekker bezig Reitze 🙂 en het ziet er alvast prima uit 👍

Ga je voor de LVT een stukje van de foto nabouwen ?

Gewoon om met plezier weer iets te bouwen. Niet te moelijk denken maar gewoon lekker te bouwen.
Dat lijkt je goed af te gaan. Gewoon weer lekker bezig zijn met bouwen en het je zelf niet te moeilijk maken.

Hij ziet er netjes uit. Succes met de rest.

Groeten, Jan

Dat ziet er goed uit Reitze ! Eigenlijk horen er lightening holes in de spanwielen te zitten, ik ben bang dat dat nu voor jou te laat is. Ik heb beide Italeri LVT-2 kits gebouwd en misschien heb je hier nog iets aan :

Deze foto's lijken hetzelfde 3H voertuig te tonen, het nummer naast de rechter uitlaat is 1233 :

apqHb6w.jpg

dnKfRB1.jpg

1fkGEHN.jpg

U3HigSE.jpg

6kQKjTR.jpg

Arjan

Blijft een intrigerend en tot de verbeelding sprekend voertuig (maar dat komt wellicht doordat ik in Zeeland woon en dit toch wel één van beeldbepalende voertuigen uit de Slag om de Schelde is). Zet hem op Reitze!

Lekker bezig Reitze 🙂 en het ziet er alvast prima uit 👍

Ga je voor de LVT een stukje van de foto nabouwen ?
Hoi Peter, Ik zit er wel over te denken om een kleine ondergrond bij te maken. Als ik alleen het voertuig op een plankje zou zetten, lijkt het mij groot groen blok.

Dat lijkt je goed af te gaan. Gewoon weer lekker bezig zijn met bouwen en het je zelf niet te moeilijk maken.

Hij ziet er netjes uit. Succes met de rest.

Groeten, Jan
Dank je wel Jan
Dat ziet er goed uit Reitze ! Eigenlijk horen er lightening holes in de spanwielen te zitten, ik ben bang dat dat nu voor jou te laat is. Ik heb beide Italeri LVT-2 kits gebouwd en misschien heb je hier nog iets aan :

Deze foto's lijken hetzelfde 3H voertuig te tonen, het nummer naast de rechter uitlaat is 1233 :
Ik heb er zeker iets aan. Ik had het bij jouw gelezen over de tracks.
Is er van de 3H ook een decal sheet? Want ik zat zelf te denken om met eigengemaakte spuit al de 3H er op te spuiten en een licht blauw vlakje te maken om er de nummering 1223
Blijft een intrigerend en tot de verbeelding sprekend voertuig (maar dat komt wellicht doordat ik in Zeeland woon en dit toch wel één van beeldbepalende voertuigen uit de Slag om de Schelde is). Zet hem op Reitze!
Dankjewel Walter. Ik maak het zelf inde setting van februari 1945 bij Nijmegen tijdens operatie veritable.

Die decals voor voertuig 3H zitten zowel op het Bison als op het Star decal velletje. Ik denk dat Johan Lexell zich heeft vergist want volgens de beschrijving bij het velletje moet je het aos nummer 1234 op 3H plakken terwijl het toch echt 1233 moet zijn. Ook zou het voertuig in Zeeland ingezet zijn maar ik heb daar in ieder geval geen fotografisch bewijs van kunnen vinden. Als je je adres per pb doorgeeft stuur ik de benodigde decals op.

Arjan

Die decals voor voertuig 3H zitten zowel op het Bison als op het Star decal velletje. Ik denk dat Johan Lexell zich heeft vergist want volgens de beschrijving bij het velletje moet je het aos nummer 1234 op 3H plakken terwijl het toch echt 1233 moet zijn. Ook zou het voertuig in Zeeland ingezet zijn maar ik heb daar in ieder geval geen fotografisch bewijs van kunnen vinden. Als je je adres per pb doorgeeft stuur ik de benodigde decals op.

Arjan
PB😉

Even weer een kleine update van deze kant.

Naar aanleiding van de foto's die arjan hier heeft gepost. Wilde ik toch de .50 en de .30 voorzien van een Gunshield/pantserplaat. Na een aantal keer prutsen met papieren mallen (schaal 1 op het oog) . Denk ik dat deze mallen wel goed in de richting komen. Graag zou ik horen wat jullie er van vinden. Zou het kunnen zo?

20221112_192958.jpg

20221112_193116.jpg

20221112_193220.jpg

Groetjes Reitze

Even een kleine update van uit mijn kant. De schilden inmiddels gemaakt en gemonteerd.
FB_IMG_1678564086003.jpg

Ondertussen wel met idee aan het stoeien hoe je zo'n grote badkuip toch leuk en aantrekkelijk kan maken voor het oog. Zonder aan overkill te doen aan nutteloze details en dergelijke. 20230311_193253.jpg

Verder heb ik nog de vraag hoe heet het voorwerp dat ik omcirkelt hebt op de foto. Zijn deze ook los te krijgen of word het zelf maken.

dnKfRB1.jpg

Groetjes en een fijn weekend!

Dat is een drijver gevuld met kapok, origineel voor een drijvende brug maar op LVT’s vaak gebruikt als reddingsvlot.

Het werd weer eens hoog tijd voor een update van mijn kant.

De lvt staat tot zover in de basis met de decals erop (waarvoor nog vele dank arjan). 20230914_210846.jpg20230914_210837.jpg20230914_210812.jpg20230914_210759.jpg

Vervolgens heb ik mij gewaagd aan een aan figuren. Eens moet de eerste keer zijn. Dus met gezonde spanning het diepe ingesprongen.
De eerste foto's de setting hoe ik ze wil hebben en daarna het resultaat tot nu toe.
20230807_185757.jpg20230807_185259.jpg20230914_205100.jpg20230914_205110.jpg20230914_205147.jpg20230914_205154.jpg

Tips en trucs opbouwende kritiek altijd welkom.

Groetjes Reitze.

Mooi Reitze,

Ik vind ze natuurgetrouw overkomen. Licht en schaduw zitten op de juiste plaatsen. De kleuren komen goed over.

Op de foto's lijkt het zwart van de baretten iets te glanzen. Ik probeer vaak een grijze tinten te gebruiken en zwart zoveel te vermijden.

Groeten, Jan

Ziet er goed uit al 👍

Over het ondergrondje... persoonlijk zou ik kiezen voor aan water grenzend land vanwege het karakter van het voertuig.
Maar meer water dan land kan dan uiteraard ook al denk ik niet dat je daar zin in hebt omdat je zei :
Niet te moelijk denken maar gewoon lekker te bouwen.

Water aanleggen vergt wat meer aandacht en werk, maar wellicht denk je daar makkelijker over nu je weer lekker bezig bent ?
Anders zou een stukje natte gladde grond langs een oever leuk zijn.... track sporen erin... beetje begroeiing aan de rand erbij...

Voor een rivieroversteek kun je ook grasland maken met de sporen erin. Denk aan de IJssel of de Rijn (Duitsland).20231019_212204.jpg20231019_212213.jpg20231019_212401.jpg20231019_212514.jpg20231019_212455.jpg20231019_212440.jpg20231019_212247.jpg20231019_212236.jpg20231019_212234.jpgniet allemaal lvt2's, maar wat betreft ondergrond wat opties. Succes!

allemaal lvt2's
Het merendeel ervan is LVT (4)’s 🙂 Maar inderdaad een berg inspiratie.

Zelf zou ik, denk ik, de ondergrond groot genoeg maken dat het model nergens buiten het terrein hangt als je het recht van boven bekijkt.

Hoi Reitze,
Van mij zou de base een fractie groter mogen!(lineaal iets verschuiven!)
Wellicht is een modderige ondergrond een idee met eventueel een wit lint erachter met paaltjes wat aangeeft dat het een mijn vrije baan is!
Veel meer kun je niet doen op deze oppervlakte!
Water is inderdaad ook een optie maar dat is ook meteen wat moeilijker om te maken!
Groet,

Roger

Ik sluit me bij Jakko aan en ik herinner me de linten (Roger) van foto's van de IJsseloversteek.

Wat je ook nog kunt doen is de ondergrond een heel lichte helling geven (naar het water loopt het vaak iets af en/of de sporen van verschillende diepte maken. Een helling van 1 mm per 10 is weinig, maar doet optisch veel. Is veel mooier dan een 'biljartlaken'. Leg maar eens een 20 cent muntje onder een van tracks. Het mooiste is als hij iets neigt naar een hoek, bijvoorbeeld links- of rechtsvoor.

Groeten, Jan

@Peter van Dijk Het water laat ik nog even liggen. Al lijkt me het wel leuk om eens te doen.

@Jan van Harn Dank je wel voor de foto's.

@Roger Hurkmans Ik ga de ondergrond wat groter maken. En het idee van mijn vrije baan idee staat mij wel aan. Modderige ondergrond met de palen en het witte lint.

@Jan van Harn. Het idee van iets schuin verlopen van de ondergrond neem ik mee in het plan.

Mooi modderwater effect ! Ik zou die kleur ook echt op het voertuig laten terugkomen want dit zal wel een modderbad hebben opgeleverd.

jah ! heel mooi modderwaterpad 👍 De suggestie van Walter zou ook de mijne zijn. Met bijv. de spetter techniek zou dat denk ik goed uitzien.

Mooi Reitze,

De plaatjes vertellen het verhaal! Misschien nog een beetje aflopende vuil over aandrijfwiel en keerwiel?

Groeten, Jan

Mooi eindresultaat Reitze !! 👍 Een mooi afgewerkte LVT en het landschap sluit heel mooi aan qua inrichting en kleurgebruik.

Klein dingetje.... van mij had op de achterkant van het voertuig best wat meer modder en op z'n minst spetters gemogen.

Komt er nog een titelplaatje ? Niet nodig misschien maar het zou wel de situatie verduidelijken.

titelplaatje heb ik nog geen ervaring mee. Waar of hoe kun je zo iets maken.
Er zijn meerdere mogelijkheden, van goedkope DHZ tot luxe plaatjes van metaal op bestelling.

Ook 3D printen gaat heel mooi en kun je naar believen symbolen toevoegen of een stukje landkaart bijv.

Zelf doe ik vanwege makkelijk en goedkoop een tekst op wit papier printen en dit op een kunststof plaatje plakken.
Stukje helder plastic erover en het geheel op al dan niet originele wijze tegen het ondergrond plakken/schroeven/lassen/flanzen.... 😉

Anderen hier ter Forum hebben ervaring met 3D en/of adressen voor plaatjes bestellen....

Je hebt ook bedrijven die naamplaatjes graveren, dat zie je ook nog wel eens bij sleutelmakers (voor zover die nog te vinden zijn natuurlijk).

Ik ben erg tevreden over Bordenmax

Je kunt zelfs afbeeldingen uploaden

DSCF1977.jpeg

Hoi Reitze,

Ik vind het geheel erg geslaagd. De kleuren zijn inderdaad mooi, ik zie een absoluut niet saaie OD.

De basis voegt veel toe, de LVT verdient dit.
veel mogen leren qau modelbouw. En kijk er met plezier op terug.
Je hebt jezelf uitgedaagd en het resultaat is ernaar. Dit is voor mij ook motiverend, niet doen wat je al kunt, maar blijven leren.

Groeten, Jan

Mooi eindresultaat Reitze!
Vind ook het kleur gebruik goed gekozen!
Grondwerk ziet er ook overtuigend uit!
Naamplaatjes bestel ik altijd bij Nameplates in Engeland ,dit zijn gegraveerde metalen plaatjes.
Ik kies meestal zilveren Times letters op glanzend zwart maar andere kleuren zijn ook mogelijk!
Je kunt eens kijken op:
www.nameitplates.co.uk

Wel vragen of het als verjaardagskaart verstuurd kan worden anders komen er nog invoerrechten bij!😉

Groet,

Roger

Terug
Bovenaan