Ha Martin, ik heb deze WIP een tijdje gevolgd, en het eindresultaat is erg mooi geworden! Beter in balans dan je voorgaande modellen. Mooie fijne chips ook, mooie diepte door wash en pinwash en goeie verstoffing. Ik kan op je eindfoto's niet goed zien of je het al habt gedaan, maar probeer eens onder je chips een highlight-randje te schilderen. Je krijgt dan een prachtig 3D-effect (en dat zonder bril of duur bioscoopkaartje
🤣). Als ik aan het verweren ben is dat meestal de stap waarbij het oppervlak echt tot leven komt.
Ook hoogliggende delen mag je gerust een tint lichter maken, zoals boutjes en dergelijke. Met inlijnen en washes breng je alleen schaduw aan, maar door highlighting popt het detail er helemaal uit. Subtiliteit is hierbij natuurlijk wel geboden, je moet oppassen dat het er niet stripboekachtig uit gaat zien.
Tot slot nog wat kleine tips: de horizontale buis van de bumper was hol, dus je zou de uiteinden nog even kunnen uitboren. Ook ontbreken er nog schuine steuntjes achter de verticale steunen van de bumper. Zie deze foto:
Een beetje gemuggezift misschien, maar ik weet dat je dit soort commentaar waardeert. Ik kijk uit naar je ondergrondje!