LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [AF]

Re: LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [25-10]

Prachtig werk, heel overtuigend... Het was leuk om te zien hoe je dat op ESM deed, en ik heb er zeker wat geleerd van je uitleg 🙂 Waar komen die blikken te staan?

Groeten, Pelle

Martin Visser zei:
en even een testje met open blikken
IMG_5060.JPG

De blikjes zien er leuk uit! Moet ik onthouden 🙂 Punch&die/perforator en een rietje?

De rest van het geheel is mooi aan het worden! Ik vind wel het geweer (Lee-Enfield?) erg vierkant lijken. Maar kan natuurlijk ook zo horen 😀

Re: LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [28-10]

De blikjes zijn gemaakt van een wat dikker aluminium folie afkomstig van een tube voor chémes oid. Het is steviger en dikke dan loodfolie maar laat zich ook makkelijk bewerken.

Ik denk dat ik ze rond het bestuurders gedeelte neerleg

Hallo Martin,

Prachtige bak !

Vraagje: hoe heb je de silvering verholpen ?
Ondanks alle gebruikelijke voorzorgen heb ik er toch af en toe last van.

Bouwgroeten, Wim

Hoi Martin,

Hij ziet er erg goed uit 😀 Ik heb het karretje nog in Nieuwegein gezien en het zag er mooi uit.

Ik ben zelf ook al weer een paar dagen bezig met m,n LRDG/SAS project. Twee van de drie jeeps zijn af gebouwd.
Maar gister kon ik het toch niet laten om m,n Chevy (bouw begonnen in 98 😳 ) te reviseren. Ga er toch een radio/transport bak van maken. Neem ze wl mee op de volgende bouwavond.

Gr nick 😉

Bas Hermsen zei:
Mooi werk!

Hoe werken die Archer decals? Ik heb zelf een setje liggen voor de Protze.

Ik heb ze eerst op het papiertje gewreven. Vervolgens met een scapel van het papier gehaald en dan met clear van tamiya vastgezet. Niet helemaal de correcte methode maar het ging goed.

Nick ik kijk uit naar jouw project.

Verder met de details:

blikje

IMG_5062.JPG

IMG_50631.JPG

IMG_50641.JPG

hulzen op hun plek (ik heb er nog meer)
IMG_5066.JPG

Doekje achterop
IMG_50671.JPG

groet Martin

Re: LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [31-10]

Ha die Martin,

Wat een machtig mooie bak is dit toch. Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik niets vinden waar ik kritisch op ben. Persoonlijk houdt ik wel van wat meer diepte d.m.v. wat bewust gezette washes (zoals het voorwiel en de panelen op de bak), maar ik kan me er nu ook al op verheugen deze straks op m'n gemakkie live te bekijken en mijn eigen ongelijk te bewijzen.

groeten, Richard.

Re: LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [31-10]

Bedankt Richard, ik heb op een ander forum nog wel het een en ander aan comments gekregen. oa de spatboarden die te dik zijn, het iets wat te veel gechipte geschut achterop (wat ik expres heb gedaan) maargoed.

Verder weer kleine stapjes met de bepakking.
Ik blijf dit lastig vinden en Resicast heeft er 1 blok van gemaakt waarbij alles niet even mooi gesculpt is.
Dit is wat ik er tot nu toe van gemaakt heb.

IMG_5070.JPG

(de bovenste doeken moeten nog gedaan worden)

IMG_50691.JPG

IMG_50681.JPG

ik hoor graag jullie reacties.

Verder heb ik deze figuren sets besteld

header.jpg

voor de kameel/dromedaris + rijder

LRDG_in_North_Africa_Master_Box_MB3598_35th.jpg

voor de bemanning die de wagen uitgraven.

Groet Martin

Re: LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [2-11]

Hoi Martin,

Hij ziet er prachtig uit 😱
Je heb er altijd zeikers bij 😕 misschien had je er een pe setje op kunnen gooien, maar volgens mij is die nu al prijzig genoeg bij elkaar zo!?
En de Breda is misschien wat te veel gechipt? Big deal........het is jouw bakkie dus je maakt zelf wel uit hoe ver je wilt gaan.
Ik vind de truck zelf zeer geslaagt en ik hoop dat ik zelf de boel in de verf kan krijgen.

Gr Nick 😉

Thnx mannen,

een laatste update aan het voertuig zelf. Reserve wiel toegevoegd aan de rechterkant en een klein begin gemaakt met de pigmenten.
Ook maar gelijk mooie goed belichte fotos gemaakt, omdat het kan 😀

IMG_51312.JPG

IMG_51292.JPG

IMG_51442.JPG

groet Martin

Ik mis stof. Pigmenten zou ik weggooien en eens een setje uitproberen van AK-interactive. Ik weet bijna zeker als je daar mee gewerkt hebt dat je niet anders meer wilt.

😉

Ha die Martin,

Ik heb een andere gedachte: zou die set van Legend achterwege laten. Ik vind die bak (vrijwel) leeg veel mooier...

groeten, Richard.

Met dank aan Sander van der Does voor een kleine workshop bepakking schilderen met rare kleurtjes 😀

IMG_51625.JPG

IMG_51652.JPG

De gene die ik heb gedaan moet nog een beetje gefinetuned worden. Maar ik ben wel tevreden.
Hier op komt nog wat kleine leuke details zoals thee mokken misschien een thee pot en een koekenpan (oid)

Graag jullie mening

Groet Martin

Re: LRDG chevrolet 30cwt met Breda 20mm [6-11]

Ha mannen

Hij staat in mijn vitrine kast en gaat mee voor de volgende ronde beurzen en bouwmeetings:
Hierbij ook de eind fotos van het voertuig. Ik ga nu nog aan de slag met het ondergrondje wat ik in mijn hoofd heb dat die zal tzt ook hier op het forum verschijnen.

IMG_51703.JPG

Bedankt voor al jullie input tijdens dit project

Groet Martin

Hoi Martin,

Een buitengewoon mooi project heb je afgeleverd.
Ik vind dit eigenlijk een van je beste producten met deze combinatie van kleuren, details etc etc.
Erg inspirerend :!:

groet

Ha Martin, ik heb deze WIP een tijdje gevolgd, en het eindresultaat is erg mooi geworden! Beter in balans dan je voorgaande modellen. Mooie fijne chips ook, mooie diepte door wash en pinwash en goeie verstoffing. Ik kan op je eindfoto's niet goed zien of je het al habt gedaan, maar probeer eens onder je chips een highlight-randje te schilderen. Je krijgt dan een prachtig 3D-effect (en dat zonder bril of duur bioscoopkaartje 🤣). Als ik aan het verweren ben is dat meestal de stap waarbij het oppervlak echt tot leven komt.

Ook hoogliggende delen mag je gerust een tint lichter maken, zoals boutjes en dergelijke. Met inlijnen en washes breng je alleen schaduw aan, maar door highlighting popt het detail er helemaal uit. Subtiliteit is hierbij natuurlijk wel geboden, je moet oppassen dat het er niet stripboekachtig uit gaat zien.

Tot slot nog wat kleine tips: de horizontale buis van de bumper was hol, dus je zou de uiteinden nog even kunnen uitboren. Ook ontbreken er nog schuine steuntjes achter de verticale steunen van de bumper. Zie deze foto:

lrdg.jpg

Een beetje gemuggezift misschien, maar ik weet dat je dit soort commentaar waardeert. Ik kijk uit naar je ondergrondje!

bedankt Eelke, ik heb de gaatjes geboord en tevens nog de "uitgraaf" platen toegevoegd

IMG_54441.JPG

IMG_54431.JPG

IMG_54521.JPG

IMG_54501.JPG

IMG_54481.JPG

IMG_54471.JPG

IMG_54531.JPG

IMG_54571.jpg

de archer dry transver voor het dashboard.
IMG_5456-1.jpg

hierbij de echt laatste fotos 😛

De Heavy Chevy is práchtig!!

Vrolijke groet uit Breda..euh..Barneveld 😀
Peter

Sluit me aan bij de rest, dit is een echt een meesterwerk, balans in de kleuren en toch kleurrijk en de extra's zorgen er voor dat het een LRDG wagen is die over het algemeen overdadig beladen waren omdat de mannen lange tijd van de basis waren. Ben benieuwd naar je ondergrond, met figuren?
Grt Johanna

Terug
Bovenaan