Lost (Work in progress) (11-04 weer camo update)

Hoi,

Weer een werkje in progress waar jullie commentaar op geven kunnen.

Het is wederom een figuur, figuurtje is van Royal Model.

Het hoofdje heeft tot nu tot alleen de oplichten gehad, de schaduw, baard etc moeten dus nog gedaan worden. het jasje wil ik nog wel iets aan doen maar niet zoveel meer.

Broek is uiteraard nog niets aan gedaan 🙂 De helm zit wel al in de basis . Beide worden voorzien van een pea pattern 44

Voor diegene die het toch altijd graag weten willen, er zit nu ongeveer een uurtje of 10 schilderwerk aan .. 10 uur ?? ja je leest goed 10 uurtjes

lost0.JPG

lost1.JPG

lost2.JPG

lost3.JPG

lost4.JPG

groetjes Raymond

Een goed begin is t halve werk Raymond. Mooi figuur en tot nu toe ziet t verfwerk er top uit.
Maar dat mag dan ook wel na 10 uur 😱 😉
In wat voor setting ga je m plaatsen?

Raymond,

Ik ben zeer benieuwd hoe 'ie eruit ziet, als hij klaar is !!

Echter "Lost" als titel ??
Lost betekent verloren, maar dan in de zin van verdwaald of verloren gegaan.
Misschien is "Defeated" of "Captured" beter.
"Verloren" op z'n Duits kan ook niet, want de Duitsers verliezen nooit; ze worden in het slechtste geval "Vize-Weltmeister" 🙂

Grtz, Hans

Waarom niet "Alles ist vorbei" 🙂 Sorry, kon het niet laten.
Mooi schilderwerk trouwens alleen heb ik mijn twijfels over de grootte van de helm. Die lijkt me een maatje te groot. Verder wel een mooi sprekend figuurtje.

Succes

hihihi,

jullie mogen niet meer raden, de titel wordt wel duidelijk als het figuur klaar is en het op z'n sokkeltje een beetje wazig staat the kijken..

Maar Hans zit heel dicht in de buurt van "het verhaal" 🙂

@Roy : De setting wordt Normandie, meer kan ik er op dit moment niets over kwijt anders gaan Hans en Niels weer raden 😉

@Bas : niets voor jouw ?? wat meer figuurkes schilderen

Groetjes Raymond

Hoi,

weer ietsjes verdergeraakt met dit figuurke

Basislaag met de 1e oplichting
1.jpg

1e Camo kleurtje
2.jpg

Nog wat meer camo erop
lost9.jpg

lost10.jpg

lost11.jpg

lost12.jpg

lost13.jpg

Er worden nog wat kleine kleur aanpassingen gedaan mbt tot deze camo, moet zeggen dat het me behoorlijk tegenvalt om deze pea camo goed the schilderen.... verder moeten de schaduwlijntjes er nog worden ingebracht.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden ?

Groetjes Raymond

Mooi figuurtje, lijkt op BErt Visscher 🙂

Ik neem aan dat dit acryl is, mooi cammo neergezet. misschien de webgear enzo nog wat oplichten met een beetje flesh?
BertUS

Hoi Raymond,
het jasje vind ik nog steeds uitstekend maar van de broek ben ik niet zo kapot. Pea pattern is verbazingwekkend moeilijk om goed te schilderen (moeilijker dan veel andere patronen!) en na tig figuurtjes heb ik nog steeds niet het juiste gevoel te pakken.
Ik vind het dan ook moeilijk om te zeggen wat er precies niet klopt. Ik denk dat je minder "vlekken" in je ondergrond moet hebben en dat je alles juist wat minder zacht moet schilderen. Ik denk verder ook dat je basis kleur te licht is en voor mijn gevoel zijn de stippen ook te wisselvallig. Veel meer kan ik er niet van maken... Wanneer je het juiste "recept" gevonden hebt zou ik dat graag willen horen. 😉

Op je nieuwe foto's vind ik het figuurtje zelf trouwens niet zo goed als ik eerst dacht. De laatste 3 foto's laten dat goed zien. Als je je overgeeft hou je je armen naast of iets voor je hoofd. Niet erachter zoals het figuurtje. Dat kan wel als je bijvoorbeeld een geweer in je nek hebt waar je je handen op laat rusten. Als je dat geweer niet hebt is het onnatuurlijk en veel te zwaar om je armen zo te houden.

Just my €0.02
Succes

Hoi,

@Timo, Hendrik en Bert : Het figuur is geschilderd met uitsluitend Humbroll. Vallejo wil ik overigens ook een keertje proberen.

@Niels : Het is m'n 1e pea pattern en het is inderdaad lastig, maar daarom niet minder leuk, integendeel ik hoop dat m'n 2e pea beter gaat worden als deze. Ik zit in het algemeen ook altijd met de "kleur" vraag. En zoals gezegd het figuur is nog niet af en er worden nog wat aanpassingen gedaan mbt de pea.

Wat betreft de handen pose, hij krijgt nog een geweer in z'n nek 🙂

Ben trouwens erg benieuwd naar jouw pea pattern, zou je een wat pics kunnen posten ?

Thanks Raymond

Hoi Raymond,

Mooi figuurtje! Ook ik ben nog steeds niet tevreden over m'n eigen pea patterns, maar met m'n ervaringen in het achterhoofd een paar puntjes die je kunt verbeteren in je volgende pea pattern: de donkergroene en zandgele vlakken kunnen iets groter en iets minder in totaal, zorg dat de randen van de donkergroene en zandgele vlakken niet te vloeiend zijn, het patroon komt beter tot z'n recht als je donkerder donkergroen neemt en laat de stippenpatronen over de verschillende basisvlakken heen lopen. Verder schilder ik de stippen met een wat ouder penseel 0, waar het scherpe net vanaf is. Is het puntje te scherp, dan wordt het stipje te klein en als je te hard drukt, dan wordt het te veel een streepje. Hoop dat je er wat aan hebt, weet je trouwens zeker dat het pea pattern werd gebruikt voor helmovertrekken?

Groetjes
DIRK

Hoi,

Ik heb nog een beetje geprutst met de camo en zo staat het figuur er momenteel bij. Schaduwen en weathering etc moeten dus nog

lost14.JPG

Totaal overzich van het figuurtje op het sokkeltje
lost15.JPG

Groetjes Raymond

Wauw 😱 ...ik vind dit echt al een mooi dioramaatje !
Ik doe verder geen uitlatingen over erwtjes, want die heb ik zelf ooit maar 1 keer geprobeerd en voelde toen al de gigaberg aan ervaring die je ervoor moet hebben...
Heb je meteen besloten voor die K98 of misschien nog ander wapens geprobeerd ? Een MG42 ziet er ook wel stoer uit in deze pose, of is de jas voorgevormd voor deze K98-munitietasjes ? 😱
Erg veel succes verder hiermee.

groet'n van een ongeduldige Frank

Schilderwerk van het figuur komt wel goed. Ik vind de camo er zeker overtuigend uitzien. Heb alleen nog een beetje moeite met de stand van de hangende handen tov de kar.
Trouwens erg mooie paal 😱 en heel mooi geweatherd
..waar is die van?

ik zou em een sigaret in z'n mond geven, is ook een van de eerste dingen die ik doe als ik verdwaald ben, en geeft misschien net dat kleine beetje extra. ik vind het een super figuur, daar niet van hoor, maar ik mis iets, en ik weet helaas niet wat!

Timo

Hoi,

ff wat antwoorden

@Frank : Het blijft de KAR.. de nekpartij van het jasje is hier speciaal voor aangepast.

@Roy : De paal (wegwijzer) 😉 komt uit een verlinden set, weet niet of die nog leverbaar is of dat tie OOP is.

@Hendrik : de KAR is niet krom. zal we door de foto komen.

@Gino : och met de tips van jouw en Marijn heb ik gewoon weer wat verder geprutst. 😉 Ik zal op beide evenementen niet the vinden zijn wegens andere afspraken.

@Timo : in tegenstelling tot mezelf is dit figuur een niet roker 🙂

Massol Raymond

Hey Raymond,

Ik vind hem goed, maar....In het eggie komt hij veel beter over, de schaduwen komen beter uit, en het gezicht is veel sprekender.
Eén ding,....ik vind de pasvorm van de handen rond de Karabijn niet alles, maar dit kan natuurlijk ook komen omdat alles nog niet definitief op z'n plaats zit....

'Kben jaloers!!

Gr's John.

Terug
Bovenaan