Loop wielen gepard 1/16 tamiya

Hallo,

Ik ben net nieuw hier dus weet nog niet zo goed hoe het werkt 🙄
Maar ik heb dus een gepard en de 14 loop wielen zijn niet gelagerd die lopen gewoon op plastic. Die hebben nou speling hoe kan je die verhelpen?. Ik zoek trouwens ook nog een koepel van leopard 1 tank of de complete kappenset om mijn gepard om tebouwen naar een leopard 1 tank.

Mvg Rick

Hallo Rick.
Die loopwiel-speling kan je oplossen door de poly-caps (de dopjes die ze vasthouden) vast te zetten met locktite of iets dergelijks. Bij mij liepen we wielen er tijdens een meeting ook af en ik heb het op deze manier tot volle tevredenheid opgelost.

De koepel van de Leo wordt een heel ander probleem: Je kan deze keoepels niet zomaar uitwisselen! Ja, op het model natuurlijk wel, maar dan krijg je wel een heer raar gebakje: de romp van de Gepard is langer dan die van de Leo, omdat er achter de romp nog een behoorlijke accubak zit! (het stuk wat achter de uitlaten uitsteekt, zeg maar.
Bovendien heeft de Gepard een hulpmotor, die de Leo niet heeft.
Denk daar even over na, anders sta je op een meeting redelijk voor paal...

Hallo,

bedank voor de uitleg, maar ik heb ze vastgezet met loctite zozoals je zij maar de speling zit er nog. De speling zit tussen het busje wat hem vastklemt en de loopwielen zelf. Maar mijn gepard is helemaal omgbouwt. Ik rijd nou met een gewone 7.2 volt akku dus de grote akku is weg. En een complete leopard kap zijn die nog te verkrijgen?

bvd Rick van Unen

wat richard zegt klopt deels , leoperd kappen nodig , probeer het via de tamiya importeur , en anders vie de big scale site , daar zijn veel jongens die nog wel wat hebben liggen. groeten hendrik

marre even heel wat anders als jij je gepard om wilt bouwen naar een leo houd dat in dat je een loop vande gepard koepel over hebt of niet ik zoek namelijk nog zo`n loop tevens zoek ik ook nog de zij platen die langs de kap zitten terhoogte van de tracks dus mocht je die ook over hebben hoor ik graag vanje

Allemaal bedankt voor de informatie

maar ik ruil mijn complete gepard kap ook wel tegen een leopard complete kap. er zit alleen geen draai mechanisme meer in de gepard kap verder in goede staat er.

Groeten Rick

Terug
Bovenaan