Leyland Retriever, Gantry

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
hallo,
Ik heb de crusader gun tractor opzij gezet voor een project waar ik al een paar maanden naar uitkeek.
het is als aanvulling op de Scammell set.
ICM retriever .
Heb het model nu 2 weken in huis en het gaat redelijk voorspoedig.
Alex , als je ivm jouw project de ponton carrier nog info hebt die ook op de takeldoos van toepassing is houd ik mij aanbevolen.
deze site is voor mij handig , Leyland Retriever "Gantry" - Resicast 1/35 TERMINE ,er is ook op de HMVF ,restorations door Pete Ashby .Waarschijnlijk ken je die al.
Ik vind de basis ICM best wel een goed te bouwen model ,al schijnt de standaard laadbak voor geen meter te kloppen.
Maar voor mij was die toch al voorbestemd om verbouwd te worden.
tot zover het gebazel ,hier zijn wat foto's van de voortgang.
cheers, Tom
0F7FFF61-97C5-4CAB-B708-F347C0F5D3FB.jpeg5C8800EF-0A93-4CF4-896F-AF81826E8A8F.jpeg86C47299-0DD6-44EF-B654-CEF4CEE902DA.jpeg6B6AEC88-F140-4956-9A29-24557E0F9BE9.jpegE95BF07F-DBE2-42A8-9473-0060D4231B21.jpegEA96F73E-706C-4CF5-80AC-C22702F4F022.jpeg

Alex , als je ivm jouw project de ponton carrier nog info hebt die ook op de takeldoos van toepassing is houd ik mij aanbevolen.
deze site is voor mij handig , Leyland Retriever "Gantry" - Resicast 1/35 TERMINE ,er is ook op de HMVF ,restorations door Pete Ashby .Waarschijnlijk ken je die al.
Tom, mooi project! De ICM kit is inderdaad niet verkeerd....en qua klinknagels e.d. ook fijner dan de Resicast versie. De bak is inderdaad een onhandige misser. Dat soort dingen zie je bij ICM wel vaker....wat stomme foutjes; ik heb het dan niet over muggeziften over een lampje dat op de verkeerde hoogte zit of decals die niet kloppen, maar echte fouten. Meeste frappante vind ik de "late" Retriever die ze recent uit hebben gebracht, waar de inhoud van de doos qua versie niet overeen komt met de wagen die op de box-art staat.....je krijgt in de doos dus niet de late cabine met hoge achterwand.

Ik probeer de komende dagen even wat voor je te verzamelen. Van de Gantry zelf heb ik niet heel veel denk ik, maar ik zal kijken wat ik heb. Je kan ook Leon nog even vragen....hij heeft de WK60 Dodge voor Resicast gemaakt.
Die Franse bouw is niet voor mij, thanks! Pete Ashby ken ik; hij heeft me geholpen met de Retriever en zijn Leyland heeft destijds ook gediend als basis voor het Resicast model.

Succes met de bouw. Nog 2 weken in deze FOC 😉

Ha Tom, leuke ombouw.
Je bent al lekker opweg.
Ik heb wel wat info voor je voor de binnenkant van de bak.
Het is wel ouderwets op papier, dus ik zal in het weekend even kijken wat bruikbaar voor je kan zijn en inscannen.
Voor nu heb ik deze voor je, kun je alvast aan de linkerkant beginnen. 😉
K6 gantry stowage LH.jpg

Groeten
Leon

Hoi Leon ,
Deze kende ik al en heb ook de r.h. kant van de bak.
Maar de maten van het frame van de bak zouden erg handig zijn ,of een aanzicht waar ik het van terug kan rekenen.
ik ben benieuwd wat je kan vinden en bijvoorbaat dank voor de moeite.

cheers,
Tom

Hallo Tom,

Ik heb het een en ander gevonden om de bak en frame te kunnen maken.
Het is voor een Austin K6 maar de bak was gewoon dezelfde.
Ik heb ze verschaald naar 1:35, maar reken ze toch even na voor de zekerheid🤓
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groeten
Leon

img20211121_20455366.jpg

img20211121_20435273.jpg

img20211121_20420859.jpg

Hoi Leon,

heel hartelijk bedankt voor de schaal tekeningen.
Ik moet wel de vloer v/d laadbak over doen maar dat krijg je als je van foto's van aan model werkt.
hij is dus reeds aangepast.
Kan het zijn dat de lier bij de K6 verder naar voren geplaatst is ? de trommel op deze tekening staat hij heel vaag aangegeven.

cheers, Tom
2F9313AD-E917-41E6-8BB4-82E17B69D1EF.jpeg

ik kwam volgende foto tegen in mijn zoektocht naar Leyland retrievers ,het is een K6 retriever in slechte staat maar het geeft wel een goed beeld van de metaal delen v/d bak. foto copyright Peter Skerry
het is van een uitgebreide serie foto's van voertuigen op Malta.
cheers,
Tom

9BB34184-C98C-43BE-8B55-303BF1269656.jpeg

Gebruik jij de draaibank om de styreen af te snijden Tom? En dan een mes in de beitelhouder? Mijn draaibankje is net wat groter, nl een unimat SL, en ik probeer te kijken wat mn medebouwers er nog meer mee doen...

Hi Timo ,
ja , ik heb een stukje messing staf 4kant 6mm met een draadgaatje van M3 en daar schroef ik een stapel nr 11 met de snijkant naar boven tegenaan .
als het rond niet te dik is gaat dat best goed . niet te snel laten lopen anders smelt het styreen ipv gesneden te worden.
Voor "groter" werk heb ik nog een Emco 8.6 maar die mag niet in de huiskamer. E6A071DC-9FF1-401D-9020-37E3AF963743.JPG😉

Hoi,

Emco is me te groot, dat heeft mn vader als kleintje, dat zal ik niet gaan gebruiken. Ik zal eens een scalpelhouder maken, dat zal vast niet veel moeite kosten 🙂 ik vindt het ook mooi makkelijk om bvb t34 wielen te ontdoen van hun rubber, ik heb eens lopen scharrelen met een wiel inspannen in een dremel, maar dat geeft geen enkele vorm van vetrouwen en controle vindt ik...

Terug
Bovenaan