Leopard1 Bruglegger

Deze ligt al een paar jaar op de stapel en eindelijk heb ik toch maar de stap gezet om hieraan te beginnen. Langzaam begint ie een beetje vorm te krijgen.

tempImageL1vPM8.webptempImageqAcucs.webp

Het is een mix van de Perfect Scale leo1 Biber waarbij je een donor nodig hebt voor de onderzijde van de romp en het loopwerk. Die is op basis van de leo1a5 van Italeri. Dan heb ik wielen gebruikt van een Tamiya leo1a4, 3D print delen van Jasper Breur en de oude Diehl V-vorm 3D geprinte tracks van Perfect Scale.

De romp in elkaar laten passen is nogal een uitdaging door het niet al te beste gietwerk van de bovenzijde waardoor alles net niet recht is en aansluit. Dat is dus een kwestie van meten, zagen, hakken, breken en een emmer putty. Zoals altijd is ook de PSM bouwbeschrijving een drama waarop je nergens echt kunt zien wat nou hoe waar hoort. Gelukkig heb ik ruim 200 foto's om te kunnen kijken waar alles hoort te komen.
Na het monteren van het loopwerk ben ik begonnen aan de tracks. Die dingen heb ik echt vervloekt, wat een hel! Het is bijna onmogelijk om ze onbeschadigd schoon van prinssteuntjes te krijgen. Veel geduld, de nodige spare stukjes track en secondelijm zijn de oplossing.

Nu is het een kwestie van de rest vd onderdelen op de tank te plaatsen voor ik begin aan de volgende uitdaging in de vorm van de twee (getordeerde) brugdelen.

Wordt vervolgd!

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan