Leopard 2 A4

Hallo.

Ik ben bezig met een Leopard 2 A4 in schaal 1:87.
De uiteindelijke bedoeling is om hier een Nederlandse versie van te maken.

Maar voor ik dat doel kan bereiken heb ik een 3 tal vragen.

1. Standaard was de Leopard 2 van de Nederlandse landmacht uitgerust met een MAG 7.62, maar waren er sommige Leopards die hiervan afweken?

2. Op de het torendak zie ik op een aantal foto's een kist staan. Hoorde deze kit standaard bij de Leopard 2 of werd deze willekeurig op sommige Leopards aangebracht.

3. Reed de boordschutter ook wel eens met gevechtshelm op de Leopard 2? (Aangezien ik bemanning op mijn model wil zetten maar in de schaal 1:87 niet de juiste uniformen kan vinden maar alleen met een "standaard" gevechtshelm)

Alvast bedankt!

Barry

Antwoorden:
1 Nee, de 7,62mm mitr MAG staat standaard in de OTAS (Organisatie Tabel en Autorisatie Staat) De KL heeft geen andere middelzware mitrailleurs. En als je al een andere mitrailleur zou willen plaatsen, moet de affuit helemaal aangepast worden. Is geen enkele TC blij mee.
2 Het zou kunnen dat het om een 'ritselkist' gaat. Ouwe (munitie-)kist waarin alternatieve voeding wordt meegenomen: gevulde koeken, blikken soep, marsen, nutsen en bounty's om het leven ergens in the middle of nowhere op te vrolijken.
3 De boordschutter zie je niet; die zit tussen de knieen van de TC. De TC en de lader (die boven de tank uit kunnen komen, hebben de tankhelm op. Daar zit nl. ook hun communicatiemiddel in, de microfoon en de headset. Ander is communicatie met de andere bemanningsleden en met andere voertuigen niet mogelijk, vanwege het lawaai wat de Leo maakt.

Terug
Bovenaan